OsantVassSpelare Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 Jag undrar lite på möjligheterna att skaffa ett extra bankkonto som har 0% "utlandstransaktions avgift", där banken alltså inte tar en avgift för transaktioner från utlandet (t ex om man cashar ut pengar från nätpoker). Det verkar som att alla "stora" banker i Sverige har en sådan avgift, men jag har även hört att det finns banker som inte har en sådan. Så min fråga är nu, hur är möjligheterna att skaffa ett extra bankkonto på en bank där det inte finns en sådan avgift för att ha som ett konto där man kan casha ut till för att sedan skicka pengarna till sitt "riktiga" bankkonto? Går detta? Finns det komplikationer? Och viktigast, vilka bankkonton finns det som inte har nån transaktions avgift från utlandet? Citera
OsantVassSpelare Postad 15 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2009 IcaBanken har det du söker! Låter intressant, går det flytta pengarna från IcaBanken kontot till mitt andra bankkonto lätt och gratis på internet också? Citera
kurtan Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 Jag tror att ingen bank inom EU numera har rätt att ta ut någon avgift för en inkommande överföring av euro från ett annat EU-land. Spelar du på en EU-site borde det alltså vara lugnt om du kan du ut pengarna i euro. Citera
DrRoland Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 Vilken bank har du nu då? Jag har gjort uttag från pokerkonton till flera svenska banker och ingen av dessa har haft några transaktionsavgifter som du nämner. Citera
JesperPV Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 Vilken bank har du nu då? Jag har gjort uttag från pokerkonton till flera svenska banker och ingen av dessa har haft några transaktionsavgifter som du nämner. En valutaväxlingsavgift på 1-2% brukar dom väl ha? Inte ICA-Banken dock. Citera
OsantVassSpelare Postad 15 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2009 En valutaväxlingsavgift på 1-2% brukar dom väl ha? Inte ICA-Banken dock. This Citera
dlinder Postad 24 Maj , 2009 Rapport Postad 24 Maj , 2009 IcaBanken har det du söker! ICA Banken tar tyvärr 50 kr i avgift vid överföring från utländsk bank. Men överför du större summor kan det väl kvitta. Citera
dlinder Postad 24 Maj , 2009 Rapport Postad 24 Maj , 2009 Jag tror att ingen bank inom EU numera har rätt att ta ut någon avgift för en inkommande överföring av euro från ett annat EU-land. Spelar du på en EU-site borde det alltså vara lugnt om du kan du ut pengarna i euro. Stämmer nog inte, ICA Banken tar avgift som sagt, och när jag frågade Handelsbanken gjorde de också det. Citera
JesperPV Postad 24 Maj , 2009 Rapport Postad 24 Maj , 2009 ICA Banken tar tyvärr 50 kr i avgift vid överföring från utländsk bank. Men överför du större summor kan det väl kvitta. Är du säker? På http://www.ica.se/FrontServlet?s=ikk&state=bankprislista&showMenu=ikk_9_0 så står det inget om det. Det som dom kallar för utlandsbetalning är väl ifall jag vill skicka pengar till utlandet och inte om jag tar emot va? Däremot har jag hört att dom rapporterar ALLA insättningar från utlandet till skv oavsett storlek. Huruvida det stämmer eller ej låter jag vara osagt. Citera
dlinder Postad 24 Maj , 2009 Rapport Postad 24 Maj , 2009 På http://www.ica.se/FrontServlet?s=ikk&state=bankprislista&showMenu=ikk_9_0 så står det inget om det. Det som dom kallar för utlandsbetalning är väl ifall jag vill skicka pengar till utlandet och inte om jag tar emot va? Det skulle man kunna tro, men det är faktiskt när man tar emot (iaf också). Det lustiga i prislistan är att det ser ut som om det bara är en avgift när man gör det via "personlig service", men när jag frågade om avgiften fick jag svaret: "Alla ankommande betalningar registreras också manuellt, vilket är en anledning till avgiften." Jag tolkar det som att man betalar en avgift för att de har ett omodernt system att hantera betalningar från utlandet. Citera
DrRoland Postad 24 Maj , 2009 Rapport Postad 24 Maj , 2009 Tycker Ica-banken verkar ha alla möjliga konstiga avgifter. Citera
JesperPV Postad 24 Maj , 2009 Rapport Postad 24 Maj , 2009 "Alla ankommande betalningar registreras också manuellt, vilket är en anledning till avgiften." Tidigare så satte man in pengar på ett bankkonto i Handelsbanken (eller någon av de andra stora bankerna) och skrev i meddelanderutan vem eller vilket konto i ICA-banken det skulle till. Det kanske är samma värdelösa system fortfarande. Försök få en pokersajt att få rätt på det. Citera
dlinder Postad 25 Maj , 2009 Rapport Postad 25 Maj , 2009 Tidigare så satte man in pengar på ett bankkonto i Handelsbanken (eller någon av de andra stora bankerna) och skrev i meddelanderutan vem eller vilket konto i ICA-banken det skulle till. Det kanske är samma värdelösa system fortfarande. Försök få en pokersajt att få rätt på det. Det är fortfarande samma system. Funkar ibland, ibland inte. Citera
m1978 Postad 8 Juni , 2009 Rapport Postad 8 Juni , 2009 Kom någon fram till något i denna tråd? Har x antal pokerkonton och har nu tänkt skaffa ett enskilt bank konto bara till pokern dit jag kan föra pengar till och från med så låga avgifter som möjligt. Någon som vet vad man bör använda sig av? Citera
Recommended Posts