Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tänker jag rätt här? Kommentera gärna mina "kommentarer" till de olika gatorna.

Stämningen är ganska lös och passiv.

Party Poker 0.5/1 Hold'em (10 handed) converter

Preflop: Hero is BB with Q:club:, J:spade:.

1 fold, UTG+1 calls, UTG+2 calls, 1 fold, MP2 calls, 3 folds, SB completes, Hero checks.

Hyfsad hand men checken från BB känns självklar här

Flop: (5 SB) 5:spade:, T:heart:, J:heart: (5 players)

SB checks, Hero checks, UTG+1 checks, UTG+2 checks, MP2 bets, SB folds, Hero raises, UTG+1 folds, UTG+2 folds, MP2 calls.

Jag har träffat top-par med en relativt bra kicker, men flopen är farlig. Den är ganska koordinerad och ett ev. flushdrag ligger ute. Jag checkar för att, antingen syna om det blir en tidig bet med ett par syn,om det däremot blir en sen bet så är tanken att check/raisa för att få ut eventuella draghänder eller iaf göra deras syn fel. Nu blev det en sen bet men jag tror på min hand och raisar vilket har önskad effekt då samtliga utom orginalbettaren lägger sig(som synar)

Turn: (4.50 BB) 5:heart: (2 players)

Hero bets, MP2 calls.

Turnkortet gör flushen komplett, men jag tror på min hand och bettar ut och får en call.

River: (6.50 BB) T:diamond: (2 players)

Hero checks, MP2 bets, Hero calls.

Vet inte om jag gör rätt som checkar här, men jag bara känner att den lilla grisen sitter med en tia.

Final Pot: 8.50 BB

Results in white below:

Hero has Qc Js (two pair, jacks and tens).

MP2 has Ts 8s (full house, tens full of fives).

Outcome: MP2 wins 8.50 BB.

Postad
Preflop: Hero is BB with Q:club:, J:spade:.

1 fold, UTG+1 calls, UTG+2 calls, 1 fold, MP2 calls, 3 folds, SB completes, Hero checks.

Hyfsad hand men checken från BB känns självklar här

Whoah. Stopp och belägg. QJo är inte hyfsad. Checken är självklar, men handen är inget vidare på fullbord utom i sen position. Tycker jag.

Spelet på flop och turn ser bra ut.

River: (6.50 BB) T:diamond: (2 players)

Hero checks, MP2 bets, Hero calls.

Vet inte om jag gör rätt som checkar här, men jag bara känner att den lilla grisen sitter med en tia.

Inte lika självklart. Jag hade nog också check-synat, men är inte säker. Kanske skulle bet-fold kunna vara ett lika bra alternativ? Du har visat styrka hela vägen och han har bara hängt med. Det är bara en galning som skulle återhöja på river med en sämre hand än din om du bettar ut så kan du lägga dig med gott samvete vid höjning. Det skulle kosta lika mycket som din check-syn nu.