Gå till innehåll

MicroStakes Fullring


_Fibonacci

Recommended Posts

  • Svars 317
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Göra om din fina preflop-mall nu då? :)

 

edit: eftersom de e 5handat på svsp

 

Ja alltså i början av denna dagboken ska jag erkänna att jag har kikat mycket på statsen från spelare på högre nivåer på fulltilt tex då jag har en del händer på dessa och kikat hur de lirar från olika positioner, därav mina konstiga starthandsmallar =)

 

Nu ser det helt olika ut. Kommer lägga in lite här senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till,

 

vill inte vara pessimistisk och tråkig men, om du knappt lyckas slå NL5 hur ska du då kunna leva på pokern?

 

Några tips, du kommer obv få in väldigt mkt speltimmar så det skulle kunna vara bra att du väljer en sida mellan FTP och stars så du får mer FPP och bättre rakeback. Sen tycker jag att du verkligen bör investera i en träningssida om du inte redan gjort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första dagen som arbetslös är avklarad. Spelat dryga 800händer, inte alls så mycket som jag borde men resultatet blev iaf "bra".

Lirade både SH samt HU på Svenska Spel. Jäkligt konstigt men på Svenska Spels låga nivåer vinner jag stabilt men kan fan inte vinna på typ NL2 på Tilt eller Stars, skumt.

 

SH

 

Antal händer: 251

Resultat: +232:- (93bb/100händer)

 

HU

 

Antal händer: 570

Resultat: +414:- (73bb/100händer)

 

Totalt: +646 (79bb/100händer)

 

Summering resultat

 

22 Maj +646:-

 

Snittinkomst/dag: +646:-

 

Några händer också från igår

 

BossMedia Game #1030428664: Table Altman 11 - kr0.50/kr1.00 - No Limit Hold'em - 00:42:48 - 2009/05/23

Seat 1: _Fibonacci (kr227.39)

Seat 2: Peter F (kr205.52)

Peter F posts the big blind of kr1.00

_Fibonacci posts the small blind of kr0.50

_Fibonacci is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to _Fibonacci 3 of Clubs3 of Hearts

_Fibonacci raises kr3.00

Peter F calls kr3.00

*** FLOP *** 6 of HeartsKing of DiamondsKing of Hearts

Peter F checks

_Fibonacci bets kr4.50

Peter F calls kr4.50

*** TURN *** 6 of HeartsKing of DiamondsKing of Hearts3 of Spades

Peter F checks

_Fibonacci bets kr11.25

Peter F calls kr11.25

*** RIVER *** 6 of HeartsKing of DiamondsKing of Hearts3 of Spades8 of Hearts

Peter F checks

_Fibonacci bets kr28.12

Peter F raises kr56.24

_Fibonacci raises kr168.72

Peter F goes all-in with kr186.77

_Fibonacci calls kr186.77

*** SUMMARY ***

Total pot kr406.04 | Rake kr5.00

Board: 6 of HeartsKing of DiamondsKing of Hearts3 of Spades8 of Hearts

_Fibonacci won (kr406.04), showed 3 of Clubs3 of Hearts

Peter F won (kr0.00), showed King of Spades2 of Clubs

 

 

 

 

 

BossMedia Game #1030351181: Table Altman 11 - kr0.50/kr1.00 - No Limit Hold'em - 23:34:01 - 2009/05/22

Seat 1: _Fibonacci (kr156.53)

Seat 2: bevakad (kr102.60)

bevakad posts the big blind of kr1.00

_Fibonacci posts the small blind of kr0.50

_Fibonacci is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to _Fibonacci Ace of Hearts8 of Hearts

_Fibonacci raises kr3.00

bevakad raises kr10.00

_Fibonacci calls kr10.00

*** FLOP *** Ace of Diamonds9 of DiamondsAce of Clubs

bevakad checks

_Fibonacci checks

*** TURN *** Ace of Diamonds9 of DiamondsAce of ClubsQueen of Spades

bevakad checks

_Fibonacci bets kr15.00

bevakad calls kr15.00

*** RIVER *** Ace of Diamonds9 of DiamondsAce of ClubsQueen of Spades8 of Spades

bevakad bets kr27.00

_Fibonacci raises kr105.00

bevakad goes all-in with kr77.60

*** SUMMARY ***

Total pot kr200.20 | Rake kr5.00

Board: Ace of Diamonds9 of DiamondsAce of ClubsQueen of Spades8 of Spades

bevakad won (kr0.00), mucks

_Fibonacci won (kr200.20), showed Ace of Hearts8 of Hearts

 

 

 

 

 

BossMedia Game #1030493563: Table Altman 11 - kr0.50/kr1.00 - No Limit Hold'em - 02:05:10 - 2009/05/23

Seat 1: _Fibonacci (kr435.61)

Seat 2: chris, (kr83.01)

chris, posts the big blind of kr1.00

_Fibonacci posts the small blind of kr0.50

_Fibonacci is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to _Fibonacci 9 of Clubs8 of Hearts

_Fibonacci raises kr3.00

chris, calls kr3.00

*** FLOP *** 8 of Diamonds2 of Diamonds9 of Diamonds

chris, checks

_Fibonacci bets kr4.50

chris, calls kr4.50

*** TURN *** 8 of Diamonds2 of Diamonds9 of Diamonds9 of Spades

chris, checks

_Fibonacci bets kr11.25

chris, calls kr11.25

*** RIVER *** 8 of Diamonds2 of Diamonds9 of Diamonds9 of Spades7 of Diamonds

chris, goes all-in with kr64.26

_Fibonacci calls kr64.26

*** SUMMARY ***

Total pot kr161.88 | Rake kr4.14

Board: 8 of Diamonds2 of Diamonds9 of Diamonds9 of Spades7 of Diamonds

_Fibonacci won (kr161.88), showed 9 of Clubs8 of Hearts

chris, won (kr0.00), showed 2 of HeartsKing of Diamonds

 

 

 

 

 

 

BossMedia Game #1030119146: Table Anna 71 - kr0.50/kr1.00 - No Limit Hold'em - 20:13:28 - 2009/05/22

Seat 1: waddaf (kr124.54)

Seat 5: _Fibonacci (kr88.41)

Seat 2: Zygmund (kr201.61)

waddaf posts the small blind of kr0.50

Zygmund posts the big blind of kr1.00

_Fibonacci is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to _Fibonacci King of SpadesQueen of Spades

_Fibonacci raises kr3.00

waddaf calls kr3.00

Zygmund calls kr3.00

*** FLOP *** 4 of Spades6 of Spades5 of Spades

waddaf bets kr5.00

Zygmund raises kr24.00

_Fibonacci raises kr72.00

waddaf folds

Zygmund goes all-in with kr198.61

_Fibonacci goes all-in with kr85.41

*** TURN *** 4 of Spades6 of Spades5 of Spades8 of Diamonds

*** RIVER *** 4 of Spades6 of Spades5 of Spades8 of Diamonds3 of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot kr180.21 | Rake kr4.61

Board: 4 of Spades6 of Spades5 of Spades8 of Diamonds3 of Spades

waddaf won (kr0.00), mucks

Zygmund won (kr0.00), showed 7 of Clubs8 of Hearts

_Fibonacci won (kr180.21), showed King of SpadesQueen of Spades

 

 

 

 

 

 

BossMedia Game #1030267802: Table Altman 11 - kr0.50/kr1.00 - No Limit Hold'em - 22:30:11 - 2009/05/22

Seat 1: _Fibonacci (kr129.44)

Seat 2: Kababo (kr55.91)

Kababo posts the small blind of kr0.50

_Fibonacci posts the big blind of kr1.00

Kababo is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to _Fibonacci 7 of Spades3 of Diamonds

Kababo raises kr2.00

_Fibonacci calls kr2.00

*** FLOP *** 7 of Diamonds6 of Clubs3 of Clubs

_Fibonacci checks

Kababo bets kr3.00

_Fibonacci raises kr10.50

Kababo goes all-in with kr53.91

_Fibonacci calls kr53.91

*** TURN *** 7 of Diamonds6 of Clubs3 of Clubs6 of Hearts

*** RIVER *** 7 of Diamonds6 of Clubs3 of Clubs6 of HeartsQueen of Hearts

*** SUMMARY ***

Total pot kr109.03 | Rake kr2.79

Board: 7 of Diamonds6 of Clubs3 of Clubs6 of HeartsQueen of Hearts

_Fibonacci (kr0.00), mucks

Kababo won (kr109.03), showed 10 of Diamonds10 of Clubs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till,

 

vill inte vara pessimistisk och tråkig men, om du knappt lyckas slå NL5 hur ska du då kunna leva på pokern?

 

Några tips, du kommer obv få in väldigt mkt speltimmar så det skulle kunna vara bra att du väljer en sida mellan FTP och stars så du får mer FPP och bättre rakeback. Sen tycker jag att du verkligen bör investera i en träningssida om du inte redan gjort det.

 

Förstår att det kan verkar hopplöst men tror själv att jag kommer klara det. Inga stora summor jag kommer bli rik på men iaf klara mina månadsutgifter.

 

Jag kommer mestadels spela på Svenska Spel då det är den sida jag plussat bäst på. Vet inte varförjag har så svårt med både Stars och Fulltilt...förstår det inte själv.

 

Är medlem hos Cardrunners.. Några tips på videos??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså om du har utgifter så KAN du inte lita på pokern.

1.du har inte tillräckligt stor rulle.

2.du vet inte hur bra du slår nivån.

3.du har ingen rb som du alltid vet att du får in i slutet av månaden.

 

Vill du vara riktigt seriös så tycker jag du ska dra över rullen på en sida med mysig rb. Lira SnGs(lättslaget som fan) till du har $1k för att sen lira nl50 vilket du faktiskt kan leva på om du trycker in många händer. gl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

0.5-1kr är de du ska lira med de förutsättningar du har...kanske inte HU däremot. Om du har hittat till ett pokerforum ska du kunna slå 0.5-1kr(FR iaf). Jag har testat allt på samma nivåer och 0.5-1kr är den ända nivån jag kan räkna med pengar i slutet av månaden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså om du har utgifter så KAN du inte lita på pokern.

1.du har inte tillräckligt stor rulle.

2.du vet inte hur bra du slår nivån.

3.du har ingen rb som du alltid vet att du får in i slutet av månaden.

 

Vill du vara riktigt seriös så tycker jag du ska dra över rullen på en sida med mysig rb. Lira SnGs(lättslaget som fan) till du har $1k för att sen lira nl50 vilket du faktiskt kan leva på om du trycker in många händer. gl!

 

Vet inte om ni missuppfattar detta, har inte slutat mitt jobb för att jag tror att jag kan leva på pokern resten av mitt liv. Så korkad är jag inte utan detta är endast under tiden innan jag har något annat jobb.

 

Jag kommer inte lira mycket SNG´s eftersom det inte är särskilt roligt. Kommer fokusera på cashspel samt en och annan turnering också. Jag skulle redan nu kunna lira NL50 för har mer pengar än så avsatt för att lira poker om det skulle behövas men lirar 0.5/1 nu eftersom jag anser det som relativ säkra pengar.

 

Har lirat FR 0.5/1 tidigare och hade en rätt stor databas över 100k händer. Snittade 200-300 kr per dag då endast lirandes 3-4 timmar så tror absolut det bör vara möjligt att kunna spela in till sina utgifter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka svårspelade händer du la ut. Det där är inte poker, det är tur! :-) Inge illa mennat alltså!

 

 

GL......

 

Nej det var inga svårspelade händer. La bara ut några av gårdagens största potter. Ingen direkt tanke om att få några konstruktiva kommentarer kring detta, men det kommer fler händer så småningom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

0.5-1kr är de du ska lira med de förutsättningar du har...kanske inte HU däremot. Om du har hittat till ett pokerforum ska du kunna slå 0.5-1kr(FR iaf). Jag har testat allt på samma nivåer och 0.5-1kr är den ända nivån jag kan räkna med pengar i slutet av månaden :)

 

Jo blir 0.5/1 som sagt och lite lägre nivåer på andra nätverk men största delen blir spelet på Svenska Spel då jag personligen tycker att det är enklast att vinna där. Det tycker tydligen också Björn Isberg som gjort lite analyser av olika nätverk. =)

 

Jag vet att jag slår FR 0.5/1 utan problem. Slår troligen 1/2 också men har inte någon direkt stor databas över det sedan tidigare.

 

 

Förtydligande igen: Har inte slutat arbetet med anledning av att jag tror mig kunna leva på detta över lång tid. Har pengar sparade samt att jag ska försöka spela in till mitt leverne under tiden jag inte har något jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag vill skratta så går jag in hit och läser, rackarns roligt.

 

titulerar du dig som pokerproffs också när folk frågar vad du "gör"?

 

Lol.....visste inte att det fanns så många här som inte är läskunniga. Har aldrig hävdat att jag är proffs, som jag skrivit i flera inlägg så är detta "poker som enda inkomst" tillfälligt till jag hittat något annat. Ska det vara så svårt att förstå??

 

Jag tror dock fortfarande själv att jag kan dra in till mitt leverne, har inte så stora utgifter så att jag klarar mig på pokern under en kortare tid.

 

Om inte annat så får ni väl följa min väg till pappkartongen =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju börja med att säga GL, men jag hoppas att du hittar ett jobb snart.

 

Jag spelade 0,5/1 kr i början på den här månaden och utan att vara speciellt run-good så höll jag 25 PTBB/100 över 20k händer vilket resulterade i en timlön på ungefär 100 kr (5 bord). Några tips är att stanna på 0,5/1 kr, gå inte högre utan att du känner att du verkligen har koll. Redan på 1/2 kr är spelet MYCKET bättre (har faktiskt sämre timlön där än på 0,5/1). Det jag ville säga var i alla fall att du nog kan fixa en ganska hyfsad dagsinkomst på 0,5/1 kr om du bara orkar vara disciplinerad och nöta.

 

Håll dig borta från HU tills du känner att du har en säker rullande inkomst på 5-max. Det kan vara lockande med snabba pengar med det svänger väldigt fort och den genomsnittlige HU-spelaren på 0,5/1 är mycket bättre än motsvarande på 5-max. Jag hade en period för ungefär ett och ett halvt år sedan då jag hade poker som enda inkomstkälla och spelade 2,5/5 kr HU. Det fungerade så länge som jag vann kontinuerligt men när 10k kr downswingen kom började paniken komma krypandes, trots en rulle på ~60k, och detta i sin tur ledde till dåligt spel och fler förluster. Som tur var ringde i samma veva en kompis som jag inte hade pratat med på 2 år och erbjöd mig jobb vilket jag givetvis tog.

 

För att sammanfatta:

- Bli vinnande på 0,5/1 kr.

- Var disciplinerad och tilta inte. Detta är mycket viktigare än att veta precis vilka starthänder man ska spela när och hur. Har du en hyfsad grundstrategi så är disciplin det viktigaste på den här nivån.

- Spela inte mer än 2 timmar i sträck utan paus. Om det är svårt att följa denna regel drick två stora glas vatten innan varje session så kommer du behöva gå på toa efter ungefär 1 timme och kan då lika gärna stänga ner.

- Gå inte upp i nivå förrän du vet att du när som helst kan gå ner på 0,5/1 igen och göra 100 kr/h.

- Spela inte HU förrän du vinner stabilt på 5-max och har en stor rulle, typ 60-70 inköp.

- Skaffa jobb asap =)

 

Kanske ska nämna också att jag spelar 100 bb poker (köper inte för 100 bb men efter någon timme eller så har man ju oftast 200-300 bb på varje bord :D) vilket också gör alla beslut enklare.

 

Blev en lång post det här, hoppas att det kan vara till nytta. Återigen, lycka till!

 

Mvh Chofritz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju börja med att säga GL, men jag hoppas att du hittar ett jobb snart.

 

Jag spelade 0,5/1 kr i början på den här månaden och utan att vara speciellt run-good så höll jag 25 PTBB/100 över 20k händer vilket resulterade i en timlön på ungefär 100 kr (5 bord). Några tips är att stanna på 0,5/1 kr, gå inte högre utan att du känner att du verkligen har koll. Redan på 1/2 kr är spelet MYCKET bättre (har faktiskt sämre timlön där än på 0,5/1). Det jag ville säga var i alla fall att du nog kan fixa en ganska hyfsad dagsinkomst på 0,5/1 kr om du bara orkar vara disciplinerad och nöta.

 

Håll dig borta från HU tills du känner att du har en säker rullande inkomst på 5-max. Det kan vara lockande med snabba pengar med det svänger väldigt fort och den genomsnittlige HU-spelaren på 0,5/1 är mycket bättre än motsvarande på 5-max. Jag hade en period för ungefär ett och ett halvt år sedan då jag hade poker som enda inkomstkälla och spelade 2,5/5 kr HU. Det fungerade så länge som jag vann kontinuerligt men när 10k kr downswingen kom började paniken komma krypandes, trots en rulle på ~60k, och detta i sin tur ledde till dåligt spel och fler förluster. Som tur var ringde i samma veva en kompis som jag inte hade pratat med på 2 år och erbjöd mig jobb vilket jag givetvis tog.

 

För att sammanfatta:

- Bli vinnande på 0,5/1 kr.

- Var disciplinerad och tilta inte. Detta är mycket viktigare än att veta precis vilka starthänder man ska spela när och hur. Har du en hyfsad grundstrategi så är disciplin det viktigaste på den här nivån.

- Spela inte mer än 2 timmar i sträck utan paus. Om det är svårt att följa denna regel drick två stora glas vatten innan varje session så kommer du behöva gå på toa efter ungefär 1 timme och kan då lika gärna stänga ner.

- Gå inte upp i nivå förrän du vet att du när som helst kan gå ner på 0,5/1 igen och göra 100 kr/h.

- Spela inte HU förrän du vinner stabilt på 5-max och har en stor rulle, typ 60-70 inköp.

- Skaffa jobb asap =)

 

Kanske ska nämna också att jag spelar 100 bb poker (köper inte för 100 bb men efter någon timme eller så har man ju oftast 200-300 bb på varje bord :D) vilket också gör alla beslut enklare.

 

Blev en lång post det här, hoppas att det kan vara till nytta. Återigen, lycka till!

 

Mvh Chofritz

 

Måste börja med att tacka för ett långt men mycket bra och tänkvärt inlägg Chofritz.

 

Jag kan bara nämna det med HU är att jag spelar ca 20händer mot FI och känner jag att han är duktig så sitter jag ut och säger gg, du är för bra. Och väntar in en mycket sämre titlande spelare. Tycker då jag lirat att det inte är jättemånga duktiga HU-spelare på 0.5/1 men självklart finns det ännu mera fisk på 5max och fullring borden så kommer mestadels att hålla till där.

 

Du har helt rätt också att svingsen inte blir lika stora på 5max eller fullring och jag bör kanske hålla mig till dessa.

 

Jag kommer inte att gå upp i nivå särskilt snabbt, kommer nöta 0.5/1 länge, ca 500k händer minst så ja får en riktigt stor och tillförlitlig databas innan jag går upp.

 

Jag ska lägga dina råd på minnet också. Bra med såna konstruktiva inlägg och tips, det tackar jag mycket för!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till,

 

vill inte vara pessimistisk och tråkig men, om du knappt lyckas slå NL5 hur ska du då kunna leva på pokern?

 

Några tips, du kommer obv få in väldigt mkt speltimmar så det skulle kunna vara bra att du väljer en sida mellan FTP och stars så du får mer FPP och bättre rakeback. Sen tycker jag att du verkligen bör investera i en träningssida om du inte redan gjort det.

 

haha, Ftp eller Stars? Om han ska spela någonstans för rb så bör det vara på en sida där han iaf får närmare 50% rb. Svs är säkert bra för honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, Ftp eller Stars? Om han ska spela någonstans för rb så bör det vara på en sida där han iaf får närmare 50% rb. Svs är säkert bra för honom.

 

Att han väljer en av dom istället för båda för att få mer FPP's. Jag sa inget att han skulle spela för rb någonstans, bara påpekar att det kan vara onödigt att spela på 3 sidor.

 

Visst kan SVS vara bra, dock är 0,5/1 minst och då har han endast 30 inköp förutsatt att han köper in för halva maxinköpet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har hänt något skumt med mitt Pokertracker. Idag då jag lirade tryckte jag igång import som vanligt och lirade men sen då jag skulle kika i PT så har statistiken från mitt spel inte kommit in där det var igår utan istället så skapades en ny användare med samma nick som mig och statsen kom in där så nu har jag två stycken med mitt namn.

 

Skulle gärna ha all statistik på en och samma. Ngn som vet om det går att fixa??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...