Gå till innehåll

utmaning SNG


lolo888

Recommended Posts

En utmaning som jag lagt ut på ett annat forum kommer även här:

 

Jag ska på 5 speldagar på nivåerna 1$-15$, 6-handed - 10 handed, inklusive rakeback som jag redovisar, tjäna ihop 2000$. Jag kommer spela Måndag till Fredag och på Full tilt och Pokerstars.

 

Jag ger oddsen 1-1, alltså jämnt skägg om någon är villig att sätta en slant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor är startrullen? Får du flytta pengar mellan sajterna om du gular på en? fem speldagar = 120 timmar från första startade SnG? hur redovisar du resultatet? hur mycket action är du beredd att ta? nicks på de två sajterna så att vi kan göra lite efterforskningar? vad spelar du normalt för nivå och vilken mängd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startrullen är för ändamålet obegränsad. Resultatet kan redovisas med hjälp av t ex sharkscope och pokerprolabs. Med en dags fördröjning så kan jag redovisa 27% rakeback på full tilt och har ingen rakeback värd namnet på Stars. Går ju även att med hjälp av t ex teamviewer visa historiken så att man inte kan klippa o klistra i ett screenshot, eftersom sscope och ppl möjligen inte är 100%iga

 

Tänkte att nån oberoende forummedlem här eller på andra forumet kan vara domare samt kanske förvalta stålarna mot någon summa och skicka till vinnaren.

 

Kan tänka mig att ta action till kanske sammanlagt 4k

 

Speltiden kanske går att komma överens om, om inte 00:00 måndag till 23:59 Fredag är godtagbart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att $1 inte är den mest frekvent spelade nivån från din sida under den här utmaningen? Rent spontant tror jag inte att du kommer att klara det, men riktigt rungood i början så behöver du knappt anstränga dig liksom.

 

GL iaf (=

 

2+2 snubben klara 10k på 15 dagar o då fick han 50tabla så tror inte heller att du kmr klara det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nicks på båda siterna ?

 

Spelar mest på partypoker nuförtiden egentligen men där är trafiken för dålig för ändamålet och rakebacken svåröversatt + att där byter jag nick så fort jag får möjligheten till det.

 

sven kommer jag heta på full tilt där jag kommer spela. Stars kommer jag bara ha som reserv om det blir något haveri och har inga spelade på den sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2+2 snubben klara 10k på 15 dagar o då fick han 50tabla så tror inte heller att du kmr klara det.

 

No offence, men förstår inte exakt vad i den här posten det är som motiverar att han inte ska kunna klara det? (= Kan vara, och antagligen är, fyllan som talar though, är inte vidare snabbtänkt en kväll som denna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2+2 snubben klara 10k på 15 dagar o då fick han 50tabla så tror inte heller att du kmr klara det.

 

Men Boku87 började ju å andra sidan verkligen på $1-nivån med $100 om jag inte minns fel, och utan rakeback. Att gå in direkt på $15-nivån med rakeback borde ge en himla skjuts åt rätt håll.

 

Sen kanske OP kan 50-tabla, vad vet jag? Boku87 har ju åtminstone visat att det är fullt möjligt att plussa ordentligt på lägre nivåer om man kan multitabla ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No offence, men förstår inte exakt vad i den här posten det är som motiverar att han inte ska kunna klara det? (= Kan vara, och antagligen är, fyllan som talar though, är inte vidare snabbtänkt en kväll som denna.

 

ahhh fyllan som talar. lol =) 400$/dag. är de visst så 266 mindre än han 10k snubben =) lol my bad trodde de var mer 666$/dag. Hur nu jag trodde det lol. my bad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Boku87 började ju å andra sidan verkligen på $1-nivån med $100 om jag inte minns fel, och utan rakeback. Att gå in direkt på $15-nivån med rakeback borde ge en himla skjuts åt rätt håll.

 

Sen kanske OP kan 50-tabla, vad vet jag? Boku87 har ju åtminstone visat att det är fullt möjligt att plussa ordentligt på lägre nivåer om man kan multitabla ordentligt.

 

en svensk som kan 50tabla neeeeee, De kan ju bara sjuka tyskar =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag räknade det om du har 10% roi på $15 så behöver du lira 27 games i timmen i tio timmar för att klara det. Nu får gärna nån rätta mig eller ställa upp det lite bättre.

 

15/10=1.5$/per game

 

1.5$ x 1335games = $2002.5 exk rakeback

 

2002.5/5 = 267.5

 

267.5/10 =26.75games/h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag räknade det om du har 10% roi på $15 så behöver du lira 27 games i timmen i tio timmar för att klara det. Nu får gärna nån rätta mig eller ställa upp det lite bättre.

 

15/10=1.5$/per game

 

1.5$ x 1335games = $2002.5 exk rakeback

 

2002.5/5 = 267.5

 

267.5/10 =26.75games/h

 

Det stämmer. Tyvärr så är det nog 11+1 som gäller isåfall, om du ska ha den roien som utgångspunkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för lätt för att det ska vara lönt att beta emot

 

Tror inte många på det här forumet har chans att hålla en roi på 10% på 11$ när man måste spela c:a 320 st per dag 5 dagar i rad. Vad lägger du för odds på att du misslyckas med det för oss spelsugna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte många på det här forumet har chans att hålla en roi på 10% på 11$ när man måste spela c:a 320 st per dag 5 dagar i rad. Vad lägger du för odds på att du misslyckas med det för oss spelsugna?

 

Jag skulle aldrig orka med det, men bara för att inte jag gör det så finns det inget som säger att ingen gör det. Folk som kommer med den här sortens propbets är övervägande av den typen som orkar sitta och spela livet ur sig. Och eftersom det är ett förhållandevis lätt propbet så tror jag att du klarar det. Latmaskar kommer liksom inte på tanken att dra igång sådana här saker.

 

Och jag tror inte att många på det här forumet skulle klara 10% roi på $11 om dom så bara behövde spela en om dagen. Här är för många medlemmar helt enkelt.

 

Om du bara får lira 16 stycken så förstår jag inte varför du inte tar Stars istället faktiskt, men jag antar att du vet att du inte hinner med fler så då är det väl inte lönt. Att spela så höga som möjligt, $15 istället för $11, borde du förstås göra så jag vet inte varför vi diskuterar $11orna.

 

Edit: Alltså, det är en liten bedrift. Det är inte det jag säger att det inte är, men det är ingen speciellt stor sådan. Det var allt jag ville ha sagt. Lycka till och hoppas att du får så mycket action som du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...