Gå till innehåll

nu är det kört för dig grabben!!!!


tragehenke

Recommended Posts

hej henrik heter jag

jag vet inte riktigt varför jag skapar denna dagbok, mest bara för att det coolt.

 

jag spelar poker och har så gjort i några år. i år har de gått riktigt tungt, så nu är fokus på att skotta ihop rulle och självförtroende.

 

ja de får vara allt för nu.

ställ gärna frågor:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ty ty M8.

 

ja hoppas jag kan få igång en grajnd som funkar.

 

mitt stora problem är att jag inte kan ta en back session,

utan är jag de minsta back så sitter jag kvar tills jag är BE el gul i princip, detta försöker jag jobba bort och jag tycker de blir bättre.

 

ett problem som jag identifierade först igår är att jag ofta kopplar på autopiloten när jag spelar. alltså att jag bara spelar utan att tänka linan ut. då jag inte är specielt vass lirare i grunden så blir det så klart katastrof om jag inte utnyttjar allt mitt kunnande.

 

så de kan bli de första målet i denna dagbok, att tänka igenom alla move innan dom görs.

 

ni som känner igen er kan ju berätta hur ni har löst problemet el hur ni tänker kring dem.

 

idag blir det nog inget spel, eftersom min gumma sticker till asien i morgon för att vara borta i 2veckor.

men detta öppnar så klart för monster grajnd en tid framöver.

 

 

kul att det är lite intresse i dagboken iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jahaja, detta slutade ju i katastrof,

 

badbeat+ dåligt spel så va man snabbt 5inköp ner.

då vart de ett tiltskott på NL100 där jag lyckades hitta 17$+.

 

ca 30$ back slutade sittninger.

 

men sen när jag kom hem så har jag styrt upp till 5$ back ist och är kvar i en turnering som precis är på väg in i pengarna.

ligger lite under avg.

 

LATER

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

idag fick jag in ca 1000 händer och lyckades gå ca $22 plus.

jag spelade hyffsat stabilt men de kändes ändå som att degen kom mer från träffade drag än från glänsande spel,

 

de tråkiga är att jag råkade semibubbla en turre, jag hade kunnat folda till ITM men råkade floppa top par och fi drog hålpipan,

men men de kommer nya chanser imorgon.

 

nä nu ska här sovas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ny dag nya möjligheter.

 

har precis vaknat å sitter med morgonkaffet i hand,

idag är kalendern helt blank vilket öppnar för monster grind,

så ska bara vankat till en smula sen sätter vi igång,

ska nog lira 2st turrar idag oxå

5K GTD 3$+r kl16

2K GTD 5$ frezz kl2045.

 

ska försöka spela stabilt och inte trixa för mycket. för spelarna är oftast inte så bra så dom kan nog gåbort sig för egen maskin.

 

men men nu drar vi snart igång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta KAN vara en anledning till att det går lite tungt med pokern.

 

 

de är ju ironi, jag spelar väldigt tight preflop. men de ett citat hämtat från en snubbe som vart hånad på ett bord för att han spelade alla händer hela vägen till river å torskade dom flesta,

då blev han less å och drog till med den meningen "som svar på tal", jag tyckte de va sjukt roligt, därför har jag de citatet här,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så där, då var det färdigspelat för idag.

sitter i detta nu med näven i ett vattenbad då jag har 2a gradens bännskador på fingertopparna, skadorna ådrog jag mig när jag skulle ställa undan brödrosten efter andväning, detaljen som jag glömde var att helvetesmaskinen måste svalna innan man kan handskas med den, WP henke!!

 

spelade i eftermiddags ca 700händer på 3bord parallellt med 3$+R

backade typ ett inköp pga en del hero calls men mest pga sista handen då jag hamna ai på flopp med top set mot färg+stegdrag för fulla inköp och färgen satt.

lyckades precis komma ITM i turren vilket gav 16$,

så eftermiddagens spel slutade ca7$ upp.

 

sen bar de av för biljardspel, där de spelades 2 matcher 1vinst och 1 förlust, vilket gav 5kr i vinst, men med bordshyra på 59kr så va ju segeryran minst sagt sval.

 

BTW så är rubriken på dagboken en kommentar som en äldre farbror på biljardhallen alttid hasplar ur sig när man missar ett viktigt läge och förlusten är ett faktum. lite som ett vrida om kniven man just har satt i sin egen mage. storheten på kommentaren är ju därför monumental.

 

jaja

efter brödrost incidenten gjordes ett försök till gambling som höll i 120 händer innan hela databordet va nersölat av mitt vattenbad, men det gav 18$ i vinst, trots en torskad KK vs QQ ai pre för fulla inköp.

 

så på de hela taget en hyffsad dag.

nu blir de nån form av förströelse

 

hejsan på er

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hallå dagboken

nu har de gått några dagar sen sist, spelet har rullat på förträffligt bra. försöker utveckla spelet hela tiden och de är kanske de som ger resultat. igår gjorde jag rekord med nästan 7inköp upp. medriggen va såklart på max, men jag vill nog ha lite av äran själv ändå oxå.

 

idag ska jag försöka spela 3x2h sammanlagt alltså 6timmar poker, de är väldigt mycket för mig om man inte räknar turneringar, så de är målet att behålla fokuset hela vägen ut.

 

kanske ska jag spara några händer och posta oxå. om de dyker upp nåt intressant så gör jag de,

 

LATER

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

hellå igen

nu har lite mer vatten runnit under broarna sedan sist jag gjorde ett avtryck i dagboken.

 

jag ska nu göra ett nytt försök att skriva här så jag ska med några rader sammanfatta vad som hänt sedan sist.

 

NL10-grinden vart avslutad efter 2 tilt sessioner, då testade jag lyckan på ipokers sng. men de va ju så tråkigt, så även om man skulle ha skyhög winrate så va de inte värt de. så efter 2veckor på ipoker bar de tillbaka till primas NL10 vilket flöt på väldigt bra och snart hade jag 60inköp så jag gick upp i nivå där jag hade 30inköp. gick kanon första dagarna å jag inkasserade 10inköp lite kvickt. sen kärvade de till sig och jag började tappa, lyckades inte hejda mig innan 20inköp va bort skjutna.

nu har jag tagit några dagar off och känner jag mig laddad igen så nu blir det back to basic.

 

tanken är att köra NL10 tills de är $1k på kontot för att avancera till NL20.

 

har även rensat hela databasen i HM för att verkligen få känslan av att nystart.

 

ja då kör vi igång...GL TO ME

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänkte jag skulle summera senaste dagarnas spel.

 

igår spelade jag ca1200 händer allt flöt på fint och jag hade marginalerna på min sida vilket gav ett resultat på ca 4bi upp.

 

idag var siktet inställt på omega grind, de är ju som å sätta käppar i hjulet redan innan, sagt och gjort så åkte autopiloten på (för här skulle ju bara ett stort antal timmar framför skärmen klaras av, inga konstigheter)gick bra i ca 1h sen kom några tråkiga händer och potterna började glida åt fel håll. men jag lyckades ta ett break och fundera igenom situationen, slog mej ner som en ny människa och tog igen backet. summan av kardemumman är således både ris och ros. jäkla tråkigt att inte ta uppgiften på allvar, de är ju bara dåligt. men att sedan rannsaka sig själv och situationen är ju jäkligt starkt gjort mtp att jag ändå låg lite back.

 

avslutningsvis kan jag väl säga att jag tycker att jag gör framsteg på alla fronter kring poker, både rent spelmässigt men oxå med alla bitar runt om kring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

tänkte att jag skulle uppdatera dagboken lite. spelet har rullat på bättre än jag vågat hoppats sen senaste uppdaten. ligger ca 25inköp upp plus RB sen senast. har således kommit några steg närmare mitt mål på $1000 och NL20.

 

tänkte testa och lägga upp lite HHs. (testing testing)

 

***** Hand History for Game 2756480477 *****

$10.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, August 04, 12:25:46 ET 2009

Table Fat Cat (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: jokera_sheva ( $6.56 USD )

Seat 2: redge ( $19.14 USD )

Seat 3: tragedi ( $12.14 USD )

Seat 4: philman71 ( $16.12 USD )

Seat 5: anne121 ( $14.78 USD )

Seat 6: seat ( $8.05 USD )

philman71 posts small blind [$0.05 USD].

anne121 posts big blind [$0.10 USD].

Dealt to tragedi [ Ah Js ]

seat folds

jokera_sheva folds

redge calls [$0.10 USD]

tragedi raises [$0.40 USD]

philman71 folds

anne121 calls [$0.30 USD]

redge folds

** Dealing Flop ** [ 6c, 4s, Jd ]

anne121 checks

tragedi bets [$0.60 USD]

anne121 calls [$0.60 USD]

** Dealing Turn ** [ 2s ]

anne121 checks

tragedi bets [$1.10 USD]

anne121 calls [$1.10 USD]

** Dealing River ** [ As ]

anne121 checks

tragedi bets [$2.20 USD]

anne121 raises [$12.58 USD]

tragedi ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

här kommer en till....

 

***** Hand History for Game 2744363364 *****

$10.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, July 28, 03:48:38 ET 2009

Table Bellingham 2 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: SoyUnPez ( $18.95 USD )

Seat 2: tragedi ( $11.72 USD )

Seat 3: diskofreak ( $9.45 USD )

Seat 4: Skrif ( $11.14 USD )

Seat 5: hagster ( $11.43 USD )

Seat 6: checkripper ( $11.70 USD )

hagster posts small blind [$0.05 USD].

checkripper posts big blind [$0.10 USD].

Dealt to tragedi [ Qd Qh ]

SoyUnPez raises [$0.40 USD]

tragedi raises [$1.30 USD]

diskofreak folds

Skrif folds

hagster folds

checkripper folds

SoyUnPez calls [$0.90 USD]

** Dealing Flop ** [ 9h, 8s, 3c ]

SoyUnPez checks

tragedi bets [$1.60 USD]

SoyUnPez raises [$4.60 USD]

tragedi raises [$8.82 USD]

SoyUnPez calls [$5.82 USD]

** Dealing Turn ** [ 4s ]

** Dealing River ** [ 3d ]

tragedi shows [Qd, Qh ]

SoyUnPez shows [Ac, Ad ]

SoyUnPez wins $22.42 USD from main pot

 

fel spelad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänkte att jag skulle smida medans järnet var varmt och bomba in inlägg. igår va helt spelledig vilket var skönt. igår kväll började jag känna mig sjuk och de är än värre idag så vi får se om jag orkar spela nåt, har tryckt en alvedon så om den gör mirakel så kanske man snart utgör värdet på primas lägre nivåer (pass på).

 

jaha va ska jag mer skriva då..? kan kanske ta upp lite musik, jag har nog en annan smak än de flesta här på forumet.bland mycket annat gillar jag trubadur-musik och då helst svensk sådan. min hero är lars winnerbäck som just idag släpper en ny singel.

 

har även börjat digga country på senare tid länkar till en sköning här nedan

http://www.youtube.com/watch?v=f9f-lXqUZ18&feature=fvst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mitt stora problem är att jag inte kan ta en back session,

utan är jag de minsta back så sitter jag kvar tills jag är BE el gul i princip, detta försöker jag jobba bort och jag tycker de blir bättre.

 

ett problem som jag identifierade först igår är att jag ofta kopplar på autopiloten när jag spelar. alltså att jag bara spelar utan att tänka linan ut. då jag inte är specielt vass lirare i grunden så blir det så klart katastrof om jag inte utnyttjar allt mitt kunnande.

 

så de kan bli de första målet i denna dagbok, att tänka igenom alla move innan dom görs.

 

Det här stämmer även in på mig. Jag försöker dock att lägga all fokus på pokern då jag väl spelar, och inte en massa grejer vid sidan av, så som surfning, serier o.s.v. Tar nog lite tid innan man är van vid att multitaska med poker inblandat. Iaf om man ska vara vinnande ;) Men det är som du säger, man måste tänka igenom varje move man gör. TIllslut sitter det väl där.

 

Håller själv till på NL4 men kan väl klättra snart hoppas jag :)

 

Lycka till med liret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här stämmer även in på mig. Jag försöker dock att lägga all fokus på pokern då jag väl spelar, och inte en massa grejer vid sidan av, så som surfning, serier o.s.v. Tar nog lite tid innan man är van vid att multitaska med poker inblandat. Iaf om man ska vara vinnande ;) Men det är som du säger, man måste tänka igenom varje move man gör. TIllslut sitter det väl där.

 

Håller själv till på NL4 men kan väl klättra snart hoppas jag :)

 

Lycka till med liret!

 

skönt att man inte är unik på det sättet:d

jag hörde en jäkligt bra grej som MR_JIMMY sa, att ist för att ha tex msn uppe så tryck in ett bord till. allt annat är ju att ge bort pengar (man är vinnande). jag har på slutet spelat 6bord ist för 5 och stängt ner msn, jag tycker de funkar kanon. jag upplever oxå att jag inte blir lika tiltad på badbeats och liknande då man har så många bord. man har lixom alltid en ny pott man måste fokusera på, så man hinner inte helt enkelt.

 

jag lyssnar dock oftast på nåt när jag grindar, p3 dokumentär blir de nästan jämt, ett tips till er som är vetgiriga, jag tror alla avsnitt ligger på deras hemsida, check it out!!

 

lycka till själv, jag tror vi ses snart på NL10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tog precis en hit&run session, tror jag slutade på 250 händer och 3,5inköp upp.

 

anledningen till pluset är en snubbe som satt med 5inköp på bordet och dumpade iväg 2.5inköp till mej, med Qhög respektive Khög på flopp.

 

försökte hitta nån hand som jag kunde komma ihåg och lägga upp. när denna kom förstod jag direkt att den skulle passa perfa. jag har en del tankar kring den,, men tänkte låta er (om nån läser detta) säga vad ni tycker först

 

***** Hand History for Game 2789733303 *****

$10.00 USD NL Texas Hold'em - Saturday, August 22, 12:10:06 ET 2009

Table Fat Cat (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: tragedi ( $9.00 USD )

Seat 2: brolis01 ( $27.88 USD )

Seat 3: deusel ( $8.93 USD )

Seat 4: Muma ( $8.47 USD )

Seat 5: Fl1 ( $1.60 USD )

Seat 6: celtic_ice ( $6.63 USD )

Fl1 posts small blind [$0.05 USD].

celtic_ice posts big blind [$0.10 USD].

Dealt to tragedi [ Ac Jc ]

tragedi raises [$0.30 USD]

brolis01 folds

deusel calls [$0.30 USD]

Muma raises [$0.90 USD]

Fl1 folds

celtic_ice calls [$0.80 USD]

tragedi calls [$0.60 USD]

deusel calls [$0.60 USD]

** Dealing Flop ** [ Ad, 9h, 6c ]

celtic_ice checks

tragedi checks

deusel checks

Muma bets [$0.80 USD]

celtic_ice folds

tragedi calls [$0.80 USD]

deusel folds

** Dealing Turn ** [ 2d ]

tragedi checks

Muma bets [$6.77 USD] BLIXT STÄLLER!!

tragedi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så kom de då till sist, jätte raset som vi alla väntat på. i eftermiddags när jag satt mig så tog de inte mer än ca 10 händer innan jag låg sisådär 6inköp back, anledningen va väl badbets, några dåliga spel och nån lite väl fancy bluff. sen lugnande det ner sig med det inte sagt att jag fick vinna något, nej utan jag lyckades mig bara hålla mig kvar på det befintliga backet. hur det än va så slutade jag efter 800 händer på 8,5inköp back efter ha blivit så elakt utdragen så jag hade svårigheter med att stänga ner borden pga tilt.

 

har pysslat lite på kvällen med tvätt och sett filmen "män som hatar kvinnor". den rekommenderar jag starkt, man kan nog säga att filmen tar en helt annan linje än andra svenska deckare brukar ta.

 

tog en session till nu på kvällen gick lite bättre och jag va som högt 4inköp upp för sittningen men slutade på 2upp. jag känner mig alltid jäkligt harig och osäker när jag precis har torskat jätte mycket. det blir lite som att jag spelar på halvfart för att inte riskera så mycket, vilket är en sjuk inställning för då blir de ju varken hackat el malet vilket resulterar i skit.

 

så nu blir det att titta igenom spelet hitta alla hål i det fiskenätet, se någon instruktionsfilm och försöka höja tiltribban ytterligare så den försvinner någon jävla gång

 

ni som tog mina slantar kan ju köpa nåt fint för slanten. STORT GRATTIS!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...