Gå till innehåll

Buffes maj


Recommended Posts

Bedrövlig start på maj tyvärr. Dock kul att spela en lite större turnering.

 

 

Nr1: 26$ HA Turbo Satellit.

Resultat: 2 av 9

Kommentar: Vinnaren fick plats (216$), tvåan ingenting... HU klonkade min aggro-fi allt! Hade bra read på honom men tyvärr var hans klonking-skillz på topp.

 

Nr2: 26$ PL Omaha KO

Resultat: 3450 av 3759

Kommentar: Torskade tidigt en jättepot som sb mot bb när jag hade lägre kåk. Kanske hade kunnat lägga den på rivern dock. Tyvärr hade jag honom med settet på turn men han klonkade 4-outaren då han hade högre två-par. Sen åkte jag med A2xx på 22T-flop när jag var short. Självklart hade BB TT...

 

Nr3: 12$ NL Turbo Shorthanded Double SO

Resultat: 28 av 36

Kommentar: OMG vad folk stank. Åkte med sämre rivrad färg när jag inte hade jättemycket marker (jag hade öppet straightflushdrag från flop).

 

Nr4: 26$ NL Satellit

Resultat: 17 av 27

Kommentar: Fick typ inga händer. 5xade en limper med AQ varpå sb instapushar och det gör limpern också. Limpern bombsätter jag på pockets och sb känns lite så också (eller AK). Får bra odds för synen och tar den något tveksamt. Tyvärr har sb AKs och och limpern mycket riktigt pockets (77). Flop kommer K och jag är typ död.

 

Nr5: 26$ NL

Resultat: 604 av 1648

Kommentar: Suck. Hade ingen flyt i början men hankade mig kvar. Ställde med 3,2k mot knappraise när han tripplade till 600. Jag hade KQos och han synade med AK. Jag drog ut!. Efter det låg jag runt average och raisade som bb med Q2os mot limpad sb (som jag visste var jättedålig). Han synade och floppen kom Q33 med färgdrag (tack för den). Jag cbade och han instaställde vilket var ett massivt överbet. Jag tar snabbt synen då han utan tvivel skulle slowspelat 3an. Han har 56 med färgdraget som kommer på turn.... River blank och jag åker då han täcker mig pyttelite. Trist.

 

Nr6: 256$ PL Omaha KO

Resultat: 455 av 1218

Kommentar: Är helt gråtfärdig. Ligger en bra bit över average efter både med- och motflyt. Sen torskar jag en stor pot med färg mot kåk (han floppade den), som jag borde lagt. Han minicheckraisade mig på floppen och jag trodde att det var ett spel. Sen turnade jag medioker färg (hade massa stegdrag från flop också) tyvärr vilket dödade mig då jag valde att köra. Handen efter raisar ett proffs i tidig pos (han är chiptrea totalt) och jag plockar upp AA35 en suit och ställer in vilket är 3x hans bet. Han instasynar och visar upp Q976 med en suit. Flop kommer J52 utan färgdrag och det krävs runner-runner för att han ska slå mig. Turn: 4 dvs jag får stegen. River: 8 dvs han får högre stege. Jääääätttetråkigt.

 

Dagens resultat: -352$

 

Sjukt trist som sagt. Kunde spelat stora Omahan bättre men alltid surt att bli utdragen. I de andra spelade jag faktiskt ganska bra men hade inte något flyt. HU-förlusten irriterar också. Blir lite mer FTOPS framöver (var event 2 som var den stora).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt besviken efter en kväll med okej spel men noll flyt. Nära som vanligt i en satellit.

 

Nr1: 12$ NL Turbo SO

Resultat: 6 av 27

Kommentar: Suck. Kom tvåa på mitt bord, var bara 3 pers på FT sen så chansen för klonk hade varit god. Torskade HU mot en jättebluffig rumän som stank men tyvärr klonkade hårt.

 

Nr2: 16$ NL Turbo med tokliten startstack.

Resultat: 577 av 749

Kommentar: Ställde tidigt med 55 utg. Tyvärr fick jag syn av KK och åkte fort som fan.

 

Nr3: 26$ NL

Resultat: 26 av 39

Kommentar: Bisarrt. Hade knappt spelat en hand innan jag synar en utg-dubbling med 44 från knappen. Får en till caller. Flop kommer 267 och jag synar utgs pot-cb för att se vad han gör på turn. Turn är en 5a. Han checkar och jag checkar bakom för att ge honom chansen att bluffa sina missade high-cards på rivern. River är en nia och han bettar pot vilket är det jag har kvar. Jag synar utifrån tidigare resonemang. Han har K9s...

 

Nr4: 26$ NL

Resultat: 1015 av 1720

Kommentar: Medflytet håller i sig... Började helt okej och låg lite över average. Blir sen brutalt kortkall och sjunker stadigt. Tripplar i halvtidig pos med ATos och får call av knapp och sb. Flop kommer 29T med färgdrag och sb betar ut 400 i 1k-potten. Jag väljer att ställa med 2,6k då jag inte vill ha med färgdraget. Sb instasynar med QQ (faktiskt okej spelat) och som lök på laxen turnar han en Q så jag drar dött till river. Kul.

 

Nr5: 15$ NL SO

Resultat: 2 av 18

Kommentar: 3 pers på FT, ettan vinner 322$, tvåan inget. Kommer HU ganska tidigt med startstack mot en kille som klonkade hårt och därmed dubblade. Jobbar tillbaka mig till knapp ledning mot fi som är tight och ganska kass. Han tror mig dock inte för fem öre utan synar ner riverbets med A-hög och så. Efter en ganska lång HU limpar han och jag 4xar med 33 och han synar (!) . Flop kommer A23 med färgdrag. Jag cbar hårt och han synar. Turn är 4 och jag bettar igen och han synar. River är K i färgen och jag checkar varpå han ställer in 7k i 12k-potten (jag har 6k kvar). Eftersom han inte har trott mig och bluffat en del på slutet anser jag att han lätt kan göra så med A med okej kicker, alternativt två par. (förutom de uppenbara stege och färg). Jag tar synen och han visar upp K5os för stegen (observera gärna respekten för mig pre och på floppen). Var för övrigt tredje stängda stegdraget han klonkade på FT (när vi var 3 pers). Riktigt jävla tiltad.

 

Nr6: 20$ NL 1r+1a (använde båda)

Resultat: 3002 av 4278

Kommentar: Enda roliga i denna var att vid mitt bord satt David Pham och Lee Watkinson. Tror att jag spelade två händer under rebuyperioden och lyckades gå +-0 iaf. Sen gör jag ingenting en halvtimme till för att till slut trippla från CO med KJos. Sb reraisar mig en del och jag anar ett spel på g. Jag synar. Flop kommer Q9x och sb cbar 1800 i 2200-potten. Jag anar oråd och väljer att ställa med 6k (har som sagt inte gjort någonting och har iaf outs om han har något). Han blixtsynar med KQ och jag drar inte ut.

 

Nr7: 26$ Stud Hilo

Resultat: 27 av 40

Kommentar: Spelade okej tror jag men blev utdragen i början. Lyckades ändå hänga kvar kring average innan jag blev riktigt utdragen i en pot. Sen var jag short och chansade i fel läge.

 

Nr8: 20$ Rebuy NL (använde 2r och 1a)

Resultat: 259 av 475

Kommentar: Låg riktigt bra till efter rebuyperioden (typ topp 20 iaf). Sen tog jag det lugnt tills jag synade en utg-trippling och en call med AJos från knappen. Floppen kom 579 i spader (jag har spader A) och det checkas till mig. Jag bettar 600 i 900-potten och utg ställer in för 5,5k. Jag har ca 12,5k i stacken och tänker länge innan jag tar synen. (Finns väldigt mycket jag får bra odds, leder nästan mot överpar t ex). Han har set i sjuor och självklart håller det i jättepotten. Sen gör jag ett halvdåligt spel med A8os efter att ha synat en resteal (jag knapphöjde) från en FTOPS-vinnare från sb. Flop var blank och jag synade hans cb varpå han ställde turn och jag vek den. Borde nog ställt den pre om jag haft lite cojones. Sen har jag typ 13xbb och får A9os som bb. CO tripplar som vanligt och jag ställer. Tyvärr har han just denna gången AJos och tar ut mig.

 

Dagens resultat: -264$ (hade alltså plussat vid HU-vinst)

 

Typisk tilt-kväll. Nuff said.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst gör den det! Iaf lite grann.

 

 

Nr1: 26$ NL Satellit

Resultat: 128 av 204

Kommentar: Kommer faktiskt inte ihåg, glömde nota direkt efter. Inget särskilt tror jag.

 

Nr2: 26$ NL Shorthanded

Resultat: 5552 av 8293

Kommentar: Kom aldrig riktigt in i den. Missade många drag och fick inga jättehänder osv. Torskade när jag misslyckades med en riverbluff efter att ha checkraisat flop mot fi som träffat top-par med dålig kicker. Han trodde inte på mig alls.

 

Nr3: 5,5$ NL Shorthanded Turbo

Resultat: 35 av 63

Kommentar: ÅKte som fyra på mitt bord, tappade lite tålamod och tog en chans och gjorde en resteal med KJos från bb mot knappen. Han ställde in och jag fick okej odds för synen. Han hade AA...

 

Nr4: 26$ NL Satellit

Resultat: 128 av 204

Kommentar: Åkte i stort sett i en trevägs-allin med AQs mot AQs och KK. Blev commitad efter reraise och call. Hände inget innan typ.

 

Nr5: 26$ NL

Resultat: 1156 av 2195

Kommentar: Hände inte massor. Torskade halva startstacken med top två mot fi som floppade set. Lyckades dock kontrollera potten hyfsat. Misslyckades med en float (faktiskt snyggt spelat av fi) och blev sen hyfsat short. Var sen all in med ATos mot AKos när jag hade 11xbb.

 

Nr6: 22 $ NL Rebuy (använde inte någon)

Resultat: 411 av 544

Kommentar: Väldigt kortkall i rebuyperioden. När sen en tiltad kille ställde mot min CO-raise så synade jag honom med AJos. Tyvärr hade han AQos som höll. Var den sista jag var kvar i så då orkade jag inte rebuya.

 

Nr7: 15$ PL Omaha KO Turbo Shorthanded

Resultat: 1 av 284 = 750 $ (plus typ 30 dollar i KOs)

Kommentar: Aight! Startstacken var 10xbb så det var bara att hålla tummarna i början. Blev allt mer spel eftersom och eftersom jag var aggro och klonkade bra så flöt det på. Hade framför allt medflyt på FT. HU:n började som riktig underdog men lyckades vända med flyt och okej spel.

 

Dagens resultat: +657$

 

Riktigt skönt med en vinst! Hade ovanligt mycket flyt med hur korten föll och spelade inte som ett komplett ärkemongo (tror jag iaf, en som jag slog ut skulle nog påstå det dock :) ). I morgon blir det CC!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är definitivt intresserad av att spela på lördag!

 

Var ju på CC i kväll.

 

Nr1: 500+100 kr

Resultat: 4 av 80 =3600 kr

Kommentar: Är faktiskt inte särskilt nöjd, förmodligen beroende på hur det slutade. Vid pausen efter två timmar måste jag ha varit chiplead då jag hade 30k när average var 6,5k. Vann bl a en 4-vägs all in med AA där jag var upp mot JJ,44 och QT (!!!). Tog även ut två till när jag hade QQ mot AQ och AK. Gjorde även några riktigt bra moves när jag hade stor stack och stal dessutom hyfsat regelbundet. Efter pausen blev jag tyvärr rivrad av en två-outare A2 mot min JJ när ett A var borta. Den potten var på 15k... Byggde dock upp mig och låg väldigt bra till när det var två bord kvar. Gjorde ett misslyckat steal-försök och ett move som inte funkade men låg ändå runt average när det blev FT. Där pushade jag några gånger utan calls (jag hade typ 5xbb från början vilket var average) och kunde på så sätt bygga stack. Var dock riktigt kortkall på FT och vågade inte ställa hela tiden. När vi var 4 kvar låg jag sämst till med 22k (200k i spel) när blindsen var 3/6k men jag kände att chansen ändå var god då två av motståndarna var riktigt veka. Det foldas iaf till mig på sb och jag har redan bestämt att pusha innan jag ser mina kort. Min motståndare (på bb alltså) är en medelålders kvinna som känns vek och dessutom har beskrivits som riktigt dålig av en av mina medspelare. Jag är fullkomligt övertygad om att hon lägger allt utom TT-AA och eventuellt AQ-AK när jag pushar mot henne. Det visar sig att jag har A5os (vilket alltså inte spelar någon som helst roll). Tyvärr instacallar hon min push och har.... dats right: AA! Jag åker.

 

Dagens resultat: +3000 kr

 

Kul att casha igen, känner att jag har bra förutsättningar i dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Extremly awsome! Back to back FT! Plus en vinst och en riktigt bra placering!

 

Ska kolla med arrangören om vi kan komma då.

 

Brukar vara 1-2 bord på torsdags kvällar.

Vet inte hur det brukar se ut på lördagar tyvärr.

 

Ja, nivån är bra mycket bättre än på CC 500+100 så det är väl inte lika mycket värde i dessa skulle jag påstå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I fredags spelade jag samma live-turnering som NoQ.

 

Nr1: 300kr NL

Resultat: 27 av 108

Kommentar: Mycket bra motstånd och jäkligt kul. Låg en bit över average när vi var ca 45 kvar. Limpade då med QJ med ett par till spelare. Flop kom Q74 med färdrag. Jag bettade och världens lösast och aggressivaste spelare till vänster om mig ställer nästan in. Mitt bet var 2k och han hade ca 8k (jag hade 17k tot). Då han tidigare ställt med 24os och 25s pre så kunde han verkligen haft vad som helst (han var dock bra men ville typ dra därifrån). Tyvärr kändes han stark men jag valde pushen ändå då han verkligen kunde gjort det på draget. Han hade Q7os som höll upp... Sen var jag nere på typ 12xbb och fick inte en enda spelbar hand (QJ var den enda spelbara sista två timmarna) och pushade till slut med 96s med 3xbb och fick syn av ATos som höll. Trist slut men korten var verkligen crap på slutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade online igår och hade väl inte världens medflyt direkt. Spelade inte heller optimalt men men...

 

Nr1: 16$ NL Turbo Satellit

Resultat: 27 av 33

Kommentar: Hände ingenting. Tappade en okej pot mot rivrad färg. Ställde sen med 6xbb med AJos, fick syn av AQ och åkte.

 

Nr2: 13$ NL

Resultat: 11985 av 15270

Kommentar: Började dåligt och tappade halva stacken. Dock pga av bra laydowns och inte dåligt spel (tror jag). Jobbade tillbaka till startstack tills jag synade en tripplin och en call med 56s som bb. Flop kommer 247 med mitt färgdrag. Jag checkar varpå det följer ett cb och en call. Jag ställer in 5k i 2,5k-potten. Snudd på blixtsyn av cbaren som visar upp QQ. Jag är i en liten procentuell ledning men tokmissar turn och river och åker. Trist.

 

Nr3: 15$ Turbo PL Omaha KO

Resultat: 26 av 199 (24 cashade)

Kommentar: Yarr. Drog bra i början och låg bra till men började dra horribelt mot slutet. Sista handen torskade jag med KKJxs mot AQT9.

 

Nr4: 26$ NL

Resultat: 694 av 2446

Kommentar: Låg ganska bra till. Sen torskade jag en jättepot med 88 som jag synade en checkraise på 23K-flop med färgdrag. Fick bra odds men tyvärr hade han 33 för floppat set. Sen hade jag 10xbb och ställde med TT mot en limper och en annan snubbe som ställt med typ 9xbb. Tyvärr var jag uppe mot KK (snark) och hade plötsligt en bb kvar. Åkte med 95 mot AQ handen efter.

 

Nr5: 22$ Turbo NL

Resultat: 97 av 214

Kommentar: Hände ingenting alls. Sjönk stadigt och var tvungen att syna med 95s mot knappraise som hade AQ. Jag träffade inte.

 

Nr6: 33$ NL Turbo Rebuy

Resultat: 154 av 198

Kommentar: Var en satellit. Första handen jag spelade torskade jag en flip med AJ mot 44. Sen orkade jag inte rebuya.

 

Nr7: 120$ NL KO

Resultat: 3992 av 8280

Kommentar: Kul turnering. Gick en del upp och ner. Torskade en stor pot med färgdrag mot slutet som jag nog kunde lagt. Fick handen efter 88 som sb när jag hade 8xbb. Ställde mot en trippling som tyvärr hade JJ som höll. Inte medflyt där inte. Var kanske lite för lös.

 

Nr8: 35$ NL Satellit Shootout.

Resultat: 16 av 36

Kommentar: Naj! Kom trea på mitt bord, på FT var det sex platser där 2 vann 535$... Ledde mitt bord när vi var tre kvar men torskade tyvärr en stor flip med A9 mot 44. Hade jag vunnit den är jag 100 % säker på att jag kommit till FT då återstående fi var alldeles för tight. Efter flip-förlusten började gambla lite mer och timade fel. Surt.

 

Dagens resultat: -247$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...