Gå till innehåll

Ett i-landsproblem, sol eller poker?


olalun

Recommended Posts

Hejsan!

 

Nu när solen börjar titta fram så smått, så vill man ju gärna gå ut och få lite färg, men för den delen inte överge pokern! Har en bärbar med trådlöst nätverk som jag sitter ute och spelar med, men tycker att bilden blir alldeles för otydlig pga allt ljus! Har prövat ett antal olika lösningar, men ingen som riktigt "klaffat" så där hundraprocentigt ännu! Är det nån som har någon fiffig lösning på detta I-landsproblem? Tacksam för ideér!

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

 

Nu när solen börjar titta fram så smått, så vill man ju gärna gå ut och få lite färg, men för den delen inte överge pokern! Har en bärbar med trådlöst nätverk som jag sitter ute och spelar med, men tycker att bilden blir alldeles för otydlig pga allt ljus! Har prövat ett antal olika lösningar, men ingen som riktigt "klaffat" så där hundraprocentigt ännu! Är det nån som har någon fiffig lösning på detta I-landsproblem? Tacksam för ideér!

 

Sätt på dig solglasögon och spela med ansiktet mot solen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, nej. Köp ett paraply, kapa av handtaget och kör ner pinnen i marken så paraplyet skuggar datorn. Det är säkert bra för temperaturen runt processor och grafikkort också¨:)

 

 

Hur ska han då sitta så han samtidigt blir solbränd? (bekvämt dvs) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror lite på hur fåfäng du är... 8-)

 

Så länge målet är att se skärmen bra och inte att se bra ut så borde en skärmkeps fungera, typ denna. Det ser dock väldigt 80-tal ut och är man känslig så kanske det inte passar en überhipp highstakes pokerspelare som spelar över radiolan på stans glassigaste café.

 

Själv kommer jag nog förbli blek. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska han då sitta så han samtidigt blir solbränd? (bekvämt dvs) :)

 

Här har vi med en amatör att göra hör jag. ;)

 

Först ligger han såklart på mage och lirar. Efter 15-30 minuter tar han en kort tupplur på rygg för att inte slita ut sig. På det viset blir man fint vändstekt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska han då sitta så han samtidigt blir solbränd? (bekvämt dvs) :)

 

Här har vi med en amatör att göra hör jag. ;)

 

Först ligger han såklart på mage och lirar. Efter 15-30 minuter tar han en kort tupplur på rygg för att inte slita ut sig. På det viset blir man fint vändstekt. :)

 

Jag är en aning novis på detta område ja. :)

Du menar att han ställer paraplyet i mitten rakt upp sen lägger sig med huvudet inåt med skärmen mot centrum och rör sedan kroppen efter solen som en klocka? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...