Pedroboy Postad 26 April , 2005 Rapport Postad 26 April , 2005 Vet inte varför jag är nyfiken men, jag undrar vid vilka datum de olika 1000 medlemmarsintervallerna bröts eller kankse tom var 100:de medlem. Eller egentligen undrar jag exact hur utvecklingen från start har gått. Vill se nån snygg kurva. Ökar det exponentiellt eller har det gått rätt så jämt Citera
QoS Postad 27 April , 2005 Rapport Postad 27 April , 2005 Ta en titt i tråden http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=137 Enjoy! - QoS Citera
Hickmott Postad 27 April , 2005 Rapport Postad 27 April , 2005 Den här hör definitivt hemma i Om POKERFORUM.nu. Flytt var det här! //Hickmott Citera
cab19 Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 Vecka 22:Antal unika besökande IP: 7256 Satan vilket ös det är just nu kring poker. Trots allt verkar dom flesta inte regga sig,jag undrar varför? Citera
MrFroggyX Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 Ganska intressant att titta igenom siffrorna.. Undrar om man skulle kunna använda PF.nu siffror som ett underlag för hur de går för branchen i helhet? Statistiken för vecka 7 (2004) är det i snitt 1.51 nya användare per dag. Statistiken för vecka 22 (2005) är det i snitt 17.41 nya användare per dag. Man skulle kunna dra slutsatsen att så länge PF.nu ökar sitt "nya användare per dag" så kommer online pokern vara en guldgruva.. Medans om PF.nu "nya användare per dag" planar ut eller minskar så kommer det även märkas på "fisk" nivån på pokersiterna.. Ganska intressant.. Kan ju vara värt att följa statistiken lite närmare för att kunna få en förvarning om när pokerboomen håller på att gå över. Citera
QoS Postad 7 Juni , 2005 Rapport Postad 7 Juni , 2005 Snittet är egentligen en rätt klumpig siffra att titta på eftersom ökningen är mycket brantare på senare tid än i börja, mer lämpligt är att studera tillväxten/brantheten/derivatan för medlemskurvan, och den ligger just nu på 250-300 nya medlemmar i veckan och har varit stabil dom sista drygt 16 veckorna. Så på ett 4 månaders perspektiv så kan vi alltså säga att branschens tillväxt helt har planat ut, inte undra på att Party vill IPO:a nu. - QoS Citera
busen Postad 8 Juni , 2005 Rapport Postad 8 Juni , 2005 Lite OT kanske, men på tal om utveckling stundar det 100'000 inlägget. Historiskt eller vad? Citera
QoS Postad 8 Juni , 2005 Rapport Postad 8 Juni , 2005 Lite OT kanske, men på tal om utveckling stundar det 100'000 inlägget. Hinner nog trycka in en städning innan dess. - QoS Citera
QoS Postad 8 Juni , 2005 Rapport Postad 8 Juni , 2005 Bra det, så vi kan fira flera ggr... That's the spirit! - QoS Citera
Fredrik Ericsson Postad 8 Juni , 2005 Rapport Postad 8 Juni , 2005 mer lämpligt är att studera tillväxten/brantheten/derivatan för medlemskurvan, och den ligger just nu på 250-300 nya medlemmar i veckan och har varit stabil dom sista drygt 16 veckorna. När skall vi få se lite snygga grafer med tillhörande derivator? Eller finns det redan? Citera
QoS Postad 8 Juni , 2005 Rapport Postad 8 Juni , 2005 Fredrik Ericsson, du är ju Civ. Ing. och gjort PO, det är bara köra på från datat i tråden http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=137 - QoS Citera
Fredrik Ericsson Postad 8 Juni , 2005 Rapport Postad 8 Juni , 2005 Fredrik Ericsson, du är ju Civ. Ing. och gjort PO, det är bara köra på från datat i tråden http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=137 Klockrent, det skall jag börja köra med när folk tjatar om fler grafer i PO Tror det skulle kunna bli ganska effektfullt med ett par grafer på medlemstillväxten och en bra branschbarometer för sverige. Kör nu för katten igång matlab och kasta upp några grafer åt oss! Citera
pimpout Postad 8 Juni , 2005 Rapport Postad 8 Juni , 2005 pimpout, det kanske vore något. - QoS Hehe, grejen var att jag inte visste vad det var... Citera
Recommended Posts