Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vet inte varför jag är nyfiken men, jag undrar vid vilka datum de olika 1000 medlemmarsintervallerna bröts eller kankse tom var 100:de medlem.

Eller egentligen undrar jag exact hur utvecklingen från start har gått.

Vill se nån snygg kurva.

Ökar det exponentiellt eller har det gått rätt så jämt

• 1 month later...
Postad

Ganska intressant att titta igenom siffrorna.. Undrar om man skulle kunna använda PF.nu siffror som ett underlag för hur de går för branchen i helhet?

Statistiken för vecka 7 (2004) är det i snitt 1.51 nya användare per dag.

Statistiken för vecka 22 (2005) är det i snitt 17.41 nya användare per dag.

Man skulle kunna dra slutsatsen att så länge PF.nu ökar sitt "nya användare per dag" så kommer online pokern vara en guldgruva..

Medans om PF.nu "nya användare per dag" planar ut eller minskar så kommer det även märkas på "fisk" nivån på pokersiterna..

Ganska intressant.. Kan ju vara värt att följa statistiken lite närmare för att kunna få en förvarning om när pokerboomen håller på att gå över.

Postad

Snittet är egentligen en rätt klumpig siffra att titta på eftersom ökningen är mycket brantare på senare tid än i börja, mer lämpligt är att studera tillväxten/brantheten/derivatan för medlemskurvan, och den ligger just nu på 250-300 nya medlemmar i veckan och har varit stabil dom sista drygt 16 veckorna.

Så på ett 4 månaders perspektiv så kan vi alltså säga att branschens tillväxt helt har planat ut, inte undra på att Party vill IPO:a nu. ;)

- QoS

Postad
mer lämpligt är att studera tillväxten/brantheten/derivatan för medlemskurvan, och den ligger just nu på 250-300 nya medlemmar i veckan och har varit stabil dom sista drygt 16 veckorna.

När skall vi få se lite snygga grafer med tillhörande derivator? Eller finns det redan?

Postad
Fredrik Ericsson, du är ju Civ. Ing. och gjort PO, det är bara köra på från datat i tråden http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=137

Klockrent, det skall jag börja köra med när folk tjatar om fler grafer i PO ;) Tror det skulle kunna bli ganska effektfullt med ett par grafer på medlemstillväxten och en bra branschbarometer för sverige. Kör nu för katten igång matlab och kasta upp några grafer åt oss!