Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej hej! Jag är en riktig newbie på det här med poker men skulle någon vikja kolla på denna hand... Borde jag ha lagt den vid något tillfälle eller tagit det lugnare kanske?

PokerStars Spel #27633278150: Turnering #159722300, $3.00+$0.40 Holdem No limit - Omgång II (15/30) - 2009-04-29 22:14:01 CET [2009-04-29 16:14:01 ET]

Bord '159722300 1' 9-max Plats #5 har knappen

Plats 1: Lizzi_M (845 i marker)

Plats 2: Gasimoe (1385 i marker)

Plats 3: Gervindude (1135 i marker)

Plats 4: lzhec (3540 i marker)

Plats 5: JoZ01 (1435 i marker)

Plats 6: Silvio2610 (1390 i marker)

Plats 7: coolroocat (1440 i marker)

Plats 8: hobotosik (2330 i marker) står över

Silvio2610: lägger lilla mörken 15

coolroocat: lägger stora mörken 30

*** HÅLKORT ***

Utdelat till Gasimoe [Ks Kh]

hobotosik: lägger sig

Lizzi_M: lägger sig

Gasimoe: höjer 60 till 90

Gervindude: lägger sig

lzhec: höjer 60 till 150

JoZ01: lägger sig

Silvio2610: lägger sig

coolroocat: lägger sig

Gasimoe: synar 60

*** FLOPP *** [Kc Qc 8s]

Gasimoe: satsar 300

lzhec: synar 300

*** TURN *** [Kc Qc 8s] [9d]

Gasimoe: satsar 900

lzhec: synar 900

*** RIVER *** [Kc Qc 8s 9d] [Qd]

Gasimoe: satsar 35 och är all-in

lzhec: synar 35

*** VISNING ***

Gasimoe: visar [Ks Kh] (kåk, kungar över damer)

lzhec: visar [Js Tc] (stege, nia till kung)

Gasimoe vann 2815 frånpott

*** SAMMANFATTNING ***

Total pott 2815 | Avgift 0

Bord [Kc Qc 8s 9d Qd]

Plats 1: Lizzi_M lade sig innan Flopp (satsade inte)

Plats 2: Gasimoe visade [Ks Kh] och vann (2815) med kåk, kungar över damer

Plats 3: Gervindude lade sig innan Flopp (satsade inte)

Plats 4: lzhec visade [Js Tc] och förlorade med stege, nia till kung

Plats 5: JoZ01 (knappen) lade sig innan Flopp (satsade inte)

Plats 6: Silvio2610 (lilla mörken) lade sig innan Flopp

Plats 7: coolroocat (stora mörken) lade sig innan Flopp

Plats 8: hobotosik lade sig innan Flopp (satsade inte)

Tur hade jag men spelade jag den någorlunda rätt?

Postad

Du kunde reraisat före floppen. Läggning finns ingenstans i handen.

Även om du checkat på turn (vilket du inte ska göra med färgdrag ute och med monster) och han hade gått all-in måste du syna eftersom endast JT slår dig och även då har du många outs till kåk och fyrtal. T.ex. AK, JJ eller TT är ändå troligare händer, och de slår du.

Postad

Hade reraisat preflop men går nog att syna också för att trappa lite.

Du bettar pot på flopp? Tycker det är lite stort. Kör typ 200 där istället. Kan nog spela check/syn där också, tycker vi visar för mycket styrka med check/raise.

På turn som spelat är det ingen mening att potta och lämna 35 bakom, utan in med allt istället. Du är ju commitad hur som helst river, men är bättre att få in allt på turn om linan skulle gå ner eller om du skulle missclicka etc :)

Finns för övrigt inte fold i denna. Läste lite vad du skrev tidigare och du undervärderar dina händer ganska kraftigt. Ett set är hur bra som helst och bara att försöka få in det oavsett bräda typ i en så pass låg sng (finns väl undantag med typ 4 av samma färg, alt- fyra kort i rad ute)

Postad
Hade reraisat preflop men går nog att syna också för att trappa lite.

Du bettar pot på flopp? Tycker det är lite stort. Kör typ 200 där istället. Kan nog spela check/syn där också, tycker vi visar för mycket styrka med check/raise.

På turn som spelat är det ingen mening att potta och lämna 35 bakom, utan in med allt istället. Du är ju commitad hur som helst river, men är bättre att få in allt på turn om linan skulle gå ner eller om du skulle missclicka etc :)

Finns för övrigt inte fold i denna. Läste lite vad du skrev tidigare och du undervärderar dina händer ganska kraftigt. Ett set är hur bra som helst och bara att försöka få in det oavsett bräda typ i en så pass låg sng (finns väl undantag med typ 4 av samma färg, alt- fyra kort i rad ute)

+1.

Du betar lite väl hårt imo, får intrycket av att du bara bombar på oavsett pos med en riktig bra träff. Du måste kunna variera spelet mer än så.

Postad

Tack för intressanta svar! Att höja med hela potten är kanske lite i överkant, det låter ju rimligt samtidigt blir jag alltid så irriterad då det visar sig att någon är kvar och träffar kort efter mina höjningar men om man bara ser till att ge dem tillräkligt dåliga odds så kanske man inte skall vara så irriterad.

När jag spara 35 marker var det för att jag slarvade =0/ Tanken var en all in där...

Jag försöker tänka på position men kanske framför allt prefop tror jag, får fundera lite till på hur jag kan jobba med det postflop med!