Gå till innehåll

Tptk på flop mot fisk. Fold?


Qhunden

Recommended Posts

Här är ett standardläge som jag råkar utför minst en gång per session och jag tycker dessa händer är så jäkla svårspelade. Brukar ofta stacka av mot fiskar men det känns som att taktiken måste ändras då Fi ofta floppat eller turnat tvåpar i de här lägena. Jag efterlyser lite tankar och råd vad gäller spelet här. Fi synar ofta ned standard CB och på turn blir jag alltså min.checkraisad.

 

Känns som att om jag alltid foldar här blir mitt spel väldigt exploaterbart i längden, men just nu känns det som att jag inte heller kan spela handen vidare profitabelt. Syn finns ju på turn vissa gånger, men fi kommer att betta ut 300-AI på river också 80% av gångerna. Jäkligt svårt att spela såna här händer mot fisk-spelare som kommer att limpa/höja och syna 3bet med i princip any two.

 

Svenska Spel - 2.50/5.00 No Limit Hold'em Tournament, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

FI: Small Blind VPIP:50 PFR:26

HERO: Big Blind VPIP:23 PFR:16

 

Board:

CO: $491.91

Button: $445

SB: $1,628

BB: $939.78

UTG: $636.01

 

Dealt to BB A:heart: K:club:

 

Pre-flop:

(3 folds), SB raises to $10, BB raises to $50, SB calls $42.50

 

Flop: ($100) 5:diamond: K:spade: 4:club: (2 Players)

SB checks, BB bets $82.50, SB calls $82.50

 

Turn: ($265) 8:diamond: (2 Players)

SB checks, BB bets $125, SB raises to $250

 

:evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är ett standardläge som jag råkar utför minst en gång per session och jag tycker dessa händer är så jäkla svårspelade. Brukar ofta stacka av mot fiskar men det känns som att taktiken måste ändras då Fi ofta floppat eller turnat tvåpar i de här lägena. Jag efterlyser lite tankar och råd vad gäller spelet här. Fi synar ofta ned standard CB och på turn blir jag alltså min.checkraisad.

 

Känns som att om jag alltid foldar här blir mitt spel väldigt exploaterbart i längden, men just nu känns det som att jag inte heller kan spela handen vidare profitabelt. Syn finns ju på turn vissa gånger, men fi kommer att betta ut 300-AI på river också 80% av gångerna. Jäkligt svårt att spela såna här händer mot fisk-spelare som kommer att limpa/höja och syna 3bet med i princip any two.

 

Svenska Spel - 2.50/5.00 No Limit Hold'em Tournament, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

FI: Small Blind VPIP:50 PFR:26

HERO: Big Blind VPIP:23 PFR:16

 

Board:

CO: $491.91

Button: $445

SB: $1,628

BB: $939.78

UTG: $636.01

 

Dealt to BB A:heart: K:club:

 

Pre-flop:

(3 folds), SB raises to $10, BB raises to $50, SB calls $42.50

 

Flop: ($100) 5:diamond: K:spade: 4:club: (2 Players)

SB checks, BB bets $82.50, SB calls $82.50

 

Turn: ($265) 8:diamond: (2 Players)

SB checks, BB bets $125, SB raises to $250

 

:evil:

 

Prova att miniraisea tebax på turn. Om hans miniraise är week så antingen foldar eller week callar han (bluff tror jag inte finns ofta här utom mot maniacs/asduktiga spelare), och då är han ju i ganska dålig form på river. Är han väldigt stark så måste han ju ställa... Finns ju ett antal drag på brädan som kan ställa till det för hans klonkade 88 set. Jobbigt värre är ju när han ställer sitt färgdrag... men du får vi räkna på lite ranges.

 

Sen måste jag fan hålla med... va fan är detta med minraise... minraise/bet förfan i snart varenda jävla hand nu för tiden. :twisted:

 

Edit: Minreraise ar vekt spel pa denna nivan... jag menade att du kunde prova minreraise som experiment. Inte som ett vapen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle det bli alltför exploaterbart? Lär väl inte vara en jävel som snappar upp om du viker fr mkt mot omslag på turn? Lär väl inte vara så mkt bluffar på turn då K höga floppen träffar din range bra och det bara finns ett stegdrag på flop. Kan def kallsyna 55/44 skulle jag tro, är väldigt spelarberonde i ´den här typen av händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minraise tbx är nog det sista jag gör.

 

Jag går in i station-mode här och synar, bettar han river synar jag (oftast) där också. Om jag vet att fi gör så här med tpgk-händer shovar jag obv ibland men gillar syn bättre. Massor av dåliga spelare spel gör om sina tp till någon konstig slags bluff på det här sättet. Har han nizzles så fine, han min-raisade ist för att ta värde.

 

Hade desutom bettat mer på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minraise tbx är nog det sista jag gör.

 

Jag går in i station-mode här och synar, bettar han river synar jag (oftast) där också. Om jag vet att fi gör så här med tpgk-händer shovar jag obv ibland men gillar syn bättre. Massor av dåliga spelare spel gör om sina tp till någon konstig slags bluff på det här sättet. Har han nizzles så fine, han min-raisade ist för att ta värde.

 

Hade desutom bettat mer på turn.

 

Jag menar givetvis inte minraise som standard.. vore ju helt sjukt. Men om en dålilg spelare hela tiden minraisar så kan det ju vara en idé att ta reda vad minraiset betyder genom att göra samma sak tillbax. En dålilg spelare borde ju tolka mitt minraise på samma sätt som ett minraise betyder för haon. Dessutom går det att få ut användbar information genom ett minraise tillbax, vilket en push tillexpempel inte gör...

 

Station-mode är ALLTID det sista jag gör ;-)

 

Men det här är en så jävla bra fråga för dessa jävla minraise har ju blivit standard på alla sajter på lowlimit nivå. För att inte tala om minreraise preflop.

 

Annars har vi ju numera klassikern.. man har raisat UTG och får 2 synar. Missar och det blir rundcheck. Miss på turn, och då kommer det.... MINBET. Man synar såklart, sen checkar man på river med eller utan träff och då kommer det... POTBET. Inte lika svårt att spela som minraiset... men lika roligt varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

syna 2 gator finns ju, vika finns INTE mot fisk.. Gillar nog shove. iom du har en del stål i din range, eq mot ett 2p och du vill ju kunna shova dina set och kombodrag i samma spot.

Om FI är fisk drar du säkert dött emellanåt men du får mycket mer värde ur dina semibluffar än om du flattar en massa miniraisar..

Only my side of the coin..:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1 på station mode

 

-100 på att minhöja tillbaka för info

 

Vi pratar lowlimit mot daliga spelare som minraisar aven som bluffar. Det gar att fa info pa manga satt. Syna ner ar inte en av dom och nar du pushar behover du ingen info.

 

Minreraise ar vekt spel pa denna nivan... jag menade att man kunde prova minreraise som experiment. Inte som ett vapen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

syna 2 gator finns ju, vika finns INTE mot fisk.. Gillar nog shove. iom du har en del stål i din range, eq mot ett 2p och du vill ju kunna shova dina set och kombodrag i samma spot.

Om FI är fisk drar du säkert dött emellanåt men du får mycket mer värde ur dina semibluffar än om du flattar en massa miniraisar..

Only my side of the coin..:rolleyes:

 

Vika mot fisk FINNS!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalla mig old school, men nagon synstation kommer jag nog aldrig att bli.

Cool du e....

Fattar du på riktigt inte vad stationmode är? Det innebär att checksyna resterande gator i en hand, och är ofta det lönsammaste spelet i en given situation. Det behöver inte innebära att man överlag är en callingstation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är såklart cash game och inte "tournament" som det står i HH:n, det är convertern som lägger till det.

 

Värt att notera också är att vi kör 200bb djupt. Mitt toppar känns inte så starkt här när fi inte reppat nån hand pre och checksynar flop och checkraisar turn. Såna här spelare är så jävla svåra, ofta slutar det ju med att de betalar av ens triss, stege eller färg med tp så pengar får man av dem ändå tillslut.. men att pusha tp för 1k som att det vore nöten känns så jävla kallt. Dessutom sjukt tilitande när fi visar typ 58, då känns det nästan bättre och folda och vänta till jag kan få in pengarna i ett bättre läge.

 

Men å andra sidan finns det ju ingen anledning att raisa AK och floppa tptk om man ska vika mot minraise på "blank" turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...