Gå till innehåll

Räkna om bonus till RB?


Henkiee5

Recommended Posts

Bonusar är väl alltid knutna till sajtens poängbonussystem, som i sin tur är knutet till raken på något sätt. Om vi tar min nyligen inspelade $50-bonus på Everest så gällde följande:

 

- Bonusen betalades ut vid uppnådda 500 summitpoints

- Vid SnG/MTT så motsvarar varje summitpoint 12,50 cents i rake (minns inte på rak arm om CG:s har lite annorlunda regler) - så att exempelvis en $5 SnG med 50 c i rake ger 4 summitpoints.

- Du måste alltså betala $0,125*500=$62,50 i rake för att få $50 tillbaka i bonus. Per summitpoint får du 10 cents, så denna bonus motsvarade alltså en rakeback på 10/12,5=80%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle ju underlätta om du skrev vilken sida det är fråga om...

 

Det finns ju liksom ingen universalräkning som funkar på alla sajter och oftast är bonusarna inte direkt knutna till raken utan till något fpp, vip, raked hands system så den RB bonusen motsvarar är högst individuell beroende på spel, nivå och spelstil.

 

Och hur ser man om bonusen är 6x, 7x 9x.

Jo, det brukar stå någonstans på kontot, men då kommer vi tillbaka till det där vilken sida det handlar om...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, jag funderar på att starta nån form av pokersida där jag räknat om de flesta signup-bonusarnas värde till hur mycket det innebär i rakeback.. tror ni det är något som skulle kunna intressera pokerspelare eller kan de flesta på ett enkelt sätt räkna ut det själva? Tanken är att spelare ska kunna se vilka bonusar som är mest lönsamma att spela självfallet. Just nu finns det ett antal sidor som jämför olika bonusar men enbart efter % bonus vid insättning och inte hurvida bonusen är lätt resp. svår att cleara eller inte. Jag hade tänkt räkna ut allting via siters rakemall för sngs/MTT.. det kanske inte ger en exakt rakeback för cash-lirare men det ställer iallfall siternas bonusar i komparation till varandra, och ger då iallfall en fingervisning. Då den med högst bonus-rb vid sngs även borde ha högst bonus-rb vid cg, iallfall generellt sett. vad tror ni?

 

självklart måste man räkna i flera steg..

bonus i $ -> fpps/$bonus -> fpps/$ i sng-rake -> bonus i $/($ som krävs i rejk för antalet fpps) = rakeback

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bonuswhores.com?

 

bonuswhores visar väl bara hur bonusarna är uppbyggda? t.ex 7x,8x,9x osv.. eller 100 %, 200% osv men det säger egentligen ingenting om rakebacken som den innebär..bara för att det är en 6x bonus så betyder inte det att den är lättare att clearea än en 8x bonus. Olika siter kan även ha samma bonustyp.. alltså t.ex 8x.. men den ena siten kan ge 3 poäng för varje $ i sngrake medans den andra kan ge 5 poäng för varje $ i sngrake... alltså är de olika svåra att cleara trots samma bonustyp..

 

men tror ni att en sådan sida skulle kunna locka stort antal pokerspelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju lite svårt att hålla med om den här rankingen...

 

http://www.bonuswhores.com/custom-bonus-ranks.php

 

haha lol, titan pokers bonus ligger 2a på den listan.. jag räknade ut den nyss och deras 100% upp till 500$-bonus = 14,1% rb. Alltså ett bevis på att det inte finns någon riktigt bra och ärlig bonus sida. Until now =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...