Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag satt i en Texas Holdem turnering med några kompisar i förra veckan, vi var 8 personer kvar runt bordet. Vi är två spelare kvar i en pott och efter rivern väljer min antagonist att höja vilket leder till att jag visar mina kort för endast spelaren till vänster innan jag foldar. Då bryter en tredje spelare in och kräver att mina kort ska vändas upp för samtliga spelare vid bordet, mot min vilja, eftersom han hävdar att har man visat korten för en person måste alla få se. Min fråga är givetvis om jag är tvingad att visa mina slängda kort för alla om jag redan visat dom för en person vid bordet?

Postad

Ja (var spelaren som du visade handen för med i potten? I så fall ska du ha utvisning dessutom, och handen visas direkt för alla. Var han inte med i potten så läggs handen undan tills potten är slut, och sedan visas den för alla).

Show one, show all, är en "gyllene pokerregel".

Postad
I HSP visade Laak och Lederer sina händer för varann innan dom kastade korten. Är detta okej?

Lederer visade ju alla :mrgreen: .

OT: Vem var det som utbrast "dumbass" då förresten? Erick Lindgren var väl inte vid bordet :lol: .