Gå till innehåll

MicroMode @ SVS


Jonsson

Recommended Posts

  • Svars 948
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Idag börjar elitserien.

Har aldrig varit lika intresserad av hockey som fotboll men det verkar vara stort drag inför i år speciellt med Stockholshockeyn. Djurgården var förra årets succélag med Hårde Hardy tillbaka som tränare. I år är de högt tippade och har ettr spännande lag.

AIK är tillbaka i högsta serien och äntligen blir det lite derby igen!

 

Tänkte starta ett litet spelprojekt nu inför elitserien.

AIK har på pappret en otroligt dålig trupp och jag tror man kan räkna deras vinster i år på händerna.

Så tänkte betta 500kr varje match på att AIKs motståndare vinner.

Antagligen kan dom ta en del poäng här i början på ren motivation men det blir inte lika roligt om man inte startar direkt från omgång 1.

 

Bokför mina resultat här i dbn. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

La även in en 500ing på Djurgården borta mot Åtvidaberg till 2,30.

Åtvidaberg har vaknat till och gått väldigt bra här i slutet men så bra som Djurgården va senast så känns 2,30 som överodds.

Även Örebro kom till senaste matchen mot Djurgården med en stark formkurva och blev överkörda på stadion.

Nu blir det konstgräs och jag kan inte se hur det ska missgynna Djurgården i den form de är i nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätter idag mitt projekt på att spela på AIKs motståndare i Hockeyn.

 

Omgång 1: AIK - Linköping - 2,05 +525

 

Dagens omgång är nr 2 och AIK spelar borta mot Frölunda som är ett utav de tippade topplagen för i år. Oddsen är låga 1,43 men känns såhär på förhand som gratispengar. Insatsen är fortsatt 500kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätter idag mitt projekt på att spela på AIKs motståndare i Hockeyn.

 

Omgång 1: AIK - Linköping - 2,05 +525

 

Dagens omgång är nr 2 och AIK spelar borta mot Frölunda som är ett utav de tippade topplagen för i år. Oddsen är låga 1,43 men känns såhär på förhand som gratispengar. Insatsen är fortsatt 500kr

 

Haha även om jag är rå-gnagare så måste jag säga att det är ett kul projekt. Tyvärr tror jag det är ganska stor risk att du plussar på det där. Det jag såg på Hovet såg inte särskilt lovande ut direkt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha även om jag är rå-gnagare så måste jag säga att det är ett kul projekt. Tyvärr tror jag det är ganska stor risk att du plussar på det där. Det jag såg på Hovet såg inte särskilt lovande ut direkt...

 

Dock blev det ett 500krs back idag på detta bet. Tydligen följer motriggen från pokern med till sportsbetting. Frölunda - AIK va tydligen mer Frölunda - Nicklas Fasth. Spel mot ett mål och 41 skott men Fasth lekte levande vägg och vägrade släppa förbi något.

För att göra det lite extra tiltande så skjöt Frölunda i stolpen när det va 1 minut kvar av matchen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frölunda som är ett utav de tippade topplagen för i år.

 

Hur fan kan dom va det år ut och år in? Klart dom har ett hyffsat lag på pappret men dom underpresterar ju år efter år så ja skulle inte alls ha tipat dom bland topp 5 ens en gång. Dom vann under nhl lockouten 2005 2a året efter, sen har dom kommit 9, 6, 3, 7a. Hatar dom och tycker dom är överskattade. :-)

 

Honken är för övrigt helt bedrövlig imo.

 

Puss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frölunda - AIK va tydligen mer Frölunda - Nicklas Fasth. Spel mot ett mål och 41 skott men Fasth lekte levande vägg och vägrade släppa förbi något.

 

Viktor tror jag han heter, Niclas tror jag du kan ha fått från golfspelaren? :)

 

Honken är för övrigt helt bedrövlig imo.

 

Tror ändå att du behöver se fler Frölundamatcher om detta är din åsikt.. Honken har enda sen juniortiden varit väldigt ojämn med relativt få men djupa dalar, men enormt höga toppar på formkurvan.

 

Han har ju trots allt prenumererat på en plats i Tre Kronor sen han kom hem, trots att Sveriges överlägset bästa målvaktsgeneration på många många år just har slagit igenom.. Det säger en del.

 

Däremot har ju Frölunda prioriterat offensiva spännande och dyra värvningar de senaste åren, allra helst offensivt starka backar vilket har gjort att deras försvar har varit bland de klart sämsta i ES under de senaste "fiasko"säsongerna.

 

Kul att få läsa lite hockeytugg på PF igen, kommer följa dig fram över Tiltmode! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Tror ändå att du behöver se fler Frölundamatcher om detta är din åsikt.. Honken har enda sen juniortiden varit väldigt ojämn med relativt få men djupa dalar, men enormt höga toppar på formkurvan.

 

Han har ju trots allt prenumererat på en plats i Tre Kronor sen han kom hem, trots att Sveriges överlägset bästa målvaktsgeneration på många många år just har slagit igenom.. Det säger en del.

 

Har givetvis inte sett överdrivet många frölunda matcher. Bara dom som har gått på vanlig tv genom åren och när dom mött hv + tre kronors matcher givetvis.

 

Han har vart riktigt bra men inte längre. Mitt intryck är att han är snuskigt ojämn och är en "säkerhetsrisk" där bak. Tycker han släpper in på tok för många billiga mål.

 

Att han har fått spela så mkt i tre kronor tycker jag bara är sjukt han levde på gamla meriter, släpp fram dom unga i dom där "låtsasturneringarna" istället. Sen var ju BÅG mentalt instabil dom sista 2 åren. ;-)

Tror (hoppas) inte han kommer få mycket speltid nu med Mårts vid rodret.

 

Sen gör han ju riktigt sjuka knattemisstag nästan varje gång dom möter hv känns det som. Pelle Gs lobbrensning från mittzon, Falks skott från förlängda mållinjen i semin 09. Sånna grejer etsar sig fast på hornhinnan :-D

 

Tycker fortfarande han suger tills han bevisar mig annat. Hade inte velat ha han i mitt lag omss.

 

Kul att få läsa lite hockeytugg på PF igen, kommer följa dig fram över Tiltmode! :)

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart har du rätt PJ, PFs egna Björn Hellberg inom hockey:-D

AIKs målvakt heter Victor Fasth och ska inte förväxlas med golfspelaren Niklas Fasth.

Angående Frölunda så visst kan man säga att de varit lite överskattade några säsonger och möjligtvis även denna säsong.

De har gjort samma fel som så många fotbolls och ishockey klubbar gjort innan och kommer fortsätta göra efter dom.

Man stirrar sig blind på namn och tidigare erfarenheter och missar det som kanske är viktigaste i lagsporter. Att få ihop ett välfungerande och välbalanserat lag som arbetar tillsamans och där det finns många olika typer av spelare med olika kvalitéer.

Något som t.ex. Hardy Nilsson (ja, jag är djurgårdare) jobbar otroligt med.

Inför säsongen stod det klart att Fredrik Bremberg va påväg tillbaka till Sverige och självklart kopplades han direkt till Djurgården där han är en levande legend.

Men Hardy hade inget intresse att ta tillbaka Bremberg då han tyckte att han inte skulle fungera i det lagbygge som han byggt.

Han valde alltså att nobba killen som har poängrekordet i Elitserien, som är en legend inom klubben och som har en spelförståelse som väldigt få i seriens historia visat på.

Självklart är det lite hårdraget skrivet då även hans höga lönekrav och annat spelat in i bedömningen men ni förstår tanken :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...