Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Jag fattar fortfarande inte varför du kallar dig för "Gay My Life Away". Är det lite erotiska undertoner i pf:s turremaffia jag missat?

Hehehhehe. Om du tvunget måste veta så ska det va "Gave my life away" som är taget från låten Under The Bridge med RHCP.

@sulla: Nu satt jag och räknade lite på vilken range man ska UTG och gav en snittsynrange till ca 12% för alla runt bordet vilket blir lite konstigt när man pokerstovar eftersom vissa händer som faktiskt står sig väldigt bra mot BB/SBs callingranges inte alls funkar bra mot en 12% range (55+,A8s+,KQs,A9o+,KQo) vilket alltså betyder att man kan vara lösare än resultatet jag fick.

Hursomhelst så om alla synar 12% och det är 8 pers efter oss får vi alltså rundfold 0,88 ^ 8 = 0,359634525 ~ 36% av gångerna. Varje gång vi får rundfold är vår stack värd 18k istället för 13k. Om vi kör 100 utfall (för att enkelt kunna räkna med procent osv) får vi 36 x 18k = 648k.

Vi behöver sammanlagt 1300k för att gå breakeven på beslutet (13k x 100 = 1300k) vilket innebär att vi måste skrapa ihop 652k på de resterande 64 gångerna, dom gångerna vi får syn alltså. 652k/64 = 10,1875k.

Jag räknar på att snittpoten när vi får syn kommer va 30k för enkelhetens skull. 5k blinds och antes plus våra 13k och fi's 13k blir 31k, får vi syn av t.ex BB är det hans 11k + 5k + 13k = 29k. Hursomhelst 10,1875/30 = 0,33958333.... Vi måste ha ca 34% mot en 12% range för att det ska vara en bra shove.

A2s+, A9o+, K6s+, KTo+, QTo+, Q8s+, JTo, J7s+, T7s+, 97s+, 86s+, 76s, 65s

Återigen vill jag poängtera att denna range fortf är för tight eftersom jag gjorde det för enkelt för mig.

• Svars 75
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic