Gå till innehåll

I lands problem


hovnarr

Recommended Posts

Hej,

 

Måste bara skriva av mig lite. Har spelat poker online sen slutet av 2004 och backat stort i början. Började läsa böcker och gjorde 45000 euro på 3 månader på turneringspoker. Märkte att turneringspoker texas holdem var min grej. Tilta lätt så cashgames var ju helt körd på. Problemet är att jag älskar cashgames omaha pot limit. Sjukt skoj och kan inte hålla mig till texas holdem sit and go eller turneringspoker. Klonka hem 150k på b2b eller vi delade priset, och då tog jag hem det jag förlorat i plo förra året, var väl minst 10k euro back. Vet i nykter tillstånd att jag inte har varken rulle eller psyke för fluktationerna mot finnar på plo. Men ändå , så djävla sjukt roligt spel. Vad är det för fel på en om man vet att man inte är vinnande spelare på plo och ändå spelar det för spänningens skull. Drog in nästan 19000 euro på 150 k texas turneringen på b2b och torska över 5000 euro på plo. Tack gode gud så cashade jag ut en stor del av vinsten och bara shoppade och frossade i allt onödigt som man inte vill lägga lönepengar på. Men ändå plo som Formel 1 och texas som gocart. Cashgames kommer alltid rankas högre än turnerings poker och det är ju det man vill vara bra på. Nu har jag vunnit mer än dem flesta i turneringspoker, bland annat slagit hela unibets pro team för några år sen i en turnering på 10 man. Rätt skönt och slå ut svartling, pajasen. Men man orkar inte spela turneringar när man jobbar fulltid. Man har liksom inte tid. Jag har god lust och banna mig på pokersiter pga av plo. För det första kan jag egentligen inget om plo förrutom det rolf slotbom holländare har skrivit en bok om. Dessutom är det mycket svårare och vinna plo nu än när han spelade, för finnar är ju så sjukt agro, finland måste ha riggade ip adresser. Dessutom är dem flesta ganska bra spelare, man börjar ju liksom inte med plo, man börjar med texas. Så varför lär man inte sig av misstagen, 1 man är spelmissbrukare och fluktationerna är mycket större i plo än i texas. 2 Man är helt enkelt korkad och gillar förlora, läste en bok om en amerikansk poker halvnörd psykolog som ansåg man gillade helt enkelt förlora och saknade mening med livet när man inte förlorade. Mongolid, värsta är att man helt enkelt accepterat att nu e jag 70 % favorit och kommer ändå förlora handen mot runner runner finne. Spelet har enkelt blivit mycket tuffare. Folk synar på turneringar med mycket sämre händer än vad dem gjorde när man vann var och varannan dag turnering. Trodde t om att jag kunde livnära mig på pokern i ett och halvt år till fluktationerna och danska började spela. Hur kul var det när man floppa toppkåken och blev utdragen gång på gång mot danskar som spelade för flush och fick straightflush. Jag tror på uttags riggen, det slår aldrig fel, varenda gång man cashat ut, får man fluktationer mot sig. I varje fall på b2b. Slår aldrig fel. Casha in lite och sen casha ut och köra på nytt nickname det är det som funkar på b2b. Är man sen dansk så får man extra mycket tur i turneringar, är man finne ska man lira plo. Jag är helt övertygad att finnar inte har en fold button, dem kan inte folda om dem satsat pengar i en pott på plo även om dem inte har något. Jag är inte rasist och nu e jag berusad, men spelen jag sett många finnar gjort, är fan helt idiotiska också belönas dem med att dra ut en med runner runner 5 % chans på floppen. Kom igen nu, visst är det kul att både israel och italienare hittat till b2b, men mongolid spel borde inte belönas. Turneringspoker är det som funkar bäst för en spelare som kan tilta och inte har stopp och kan erkänna att idag har jag fluktationen emot mig så det är inte lönt och lira. Men shit vad tråkigt det är och köra go cart. Man vill ju såklart köra formel 1. Klart pengarna ska in när man e 70% favorit. Jag är lite bitter för jag behärskar inte cashgames. Har noll money management utan tycker om och skotta för hela rullen, när man e favorit ska pengarna in. Turneringspoker är så djävla tråkigt, vänta på en bra hand, syna eller reraisa all in och blunda och hoppas man inte är uppe mot ett högre par. Hur kunde jag komma tvåa i 150k på b2b mot alla italinare och israel, jag regga ett nick på min tjejkompis och satte henne att hon bodde i israel, det rekommenderar jag dock inte. Var djävligt klyddigt och få ut pengarna. Men tur hade man även om jag inte synade eller var all in mot sämre hand. Djävla tomtar som kritiserade dealen när vi var två man kvar, vill man chansa när chipleader har fem gånger så mycket marker än en själv och skillnaden ger 3000 euro? Inte jag i varje fall, när chipleader klonkat ut spelare efter spelare. Dem som kritiserade i chatten var verkligen high stakes spelare som vinner mycket, ingen av dem kände jag igen ifrån b2b varken cash games eller turneringspoker och då har man ändå anmärkningar på över 3000 spelare, ja jag har spelat länge på b2b. Är inte van och göra deal så jag blev osäker på om jag gjort rätt, men nu i efterhand, ja det var rätt för mig. En hand förlorad och jag hade torskat 3000 euro. Hade jag varit honom hade jag aldrig gått med på och förlora 3000 euro mot en spelare som har 5 gånger så lite chips, 2-3 chanser på och gula honom. Men jag måste ändå beklaga mig, jag har insett efter 35 snart 36 levnadsår att pengar inte är allt. Även om det är den bästa känslan och vinna och slå ut någon annan. Men poker och pengar är inte allt. Hälsan och familjen är så mycket viktigare. Har precis under 3 månaders massor med kontroller och senast i torsdags var jag på koloskopi och gastroskopi för och hitta varför jag hade en konstig känsla i magen, då hade njurarna och lever och gallblåsa kollats efter cancer. Helt sjukt, 35 år och trodde jag hade cancer, har tränat mycket på elitnivå så jag kan min kropp, men det obehaget jag hade i magen kunde man inte riktigt sätta fingret på. Cancer fri, bästa känslan i hela världen och dessutom jag är inte mycket för och lipa, men jag lipa när doktorn sa det. Shit vad jag e full, ska aldrig dricka mer.

 

/Mvh

 

 

Omaha torsk som verkligen är torsk på omaha för det är så skojigt och adrenalin flödande. Nej jag kommer inte vara en vinnande pokerspelare om jag lirar omaha.

 

Skål! Whiskey e bäst!

 

QFT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

queted for truth betyder? Fattar inte...är ju ganska ok på engelska men vafan säger man så för? På blocket skriver dem hela tiden BVS vafan betyder det? Att man inte får pruta? Är helt baklänges på svenska. Gjorde högskoleprovet och fick hälften rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, jag är lite småfull och tänkte läsa hela din post bara för sakens skull och sen skriva nåt spydigt men kom en tredjedel ungefär innan jag såg att du skrivit en till lika lång oläslig text efteråt.

 

Nån får gärna komma med en sammanfattning.

 

Annars är min analys att fi är får dålig på svenska för att vara en vinnande spelare och därför borde ta sina klonkpengar och lägga ner pokern.

 

I all välmening :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

smakar skit och är inte ens jämförbart med vodka. Gin och tonics går ner, men det är en tjej drink. Jag tycker whiskey är det bästa som finns och skölja ner alternativt något gott rött rioja vin. Annars är det cola light som gäller.

 

Shit foundue, så djävla gott. Ska springa maraton i september i berlin så här skiter vi i vad vi äter. Ska fan käka det imorgon, tror tjejen får fritera morötter för hon e vegetarian... tack gode gud för kött! Efter tre dagars fasta äter man allt och frossar i allt. Tryckte i mig 10 bounty påsk helgen. Japp duktig kille...dock inte fet ännu. Lite smålullig, men vad tror ni man bränner på ett maraton? Ska sätta en cykel efter 15 km och cykla förbi mina kollegor så man inte dör. Ja jag gillar och ta genvägar.... danskar e ju helt sjuka, springer på lunchen. Tokiga djävlar... själv vill man ju bara gäsa och käka sin lunch. Nej dem mongoliderna sticker ut och joggar.... tur man ska dopa sig inför maraton, med en bmx cykel efter 20 km, eller 15 beroende på vart exet ställer den. Hinner dessutom ta en bayer....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wiskey är så 00-talet kommer man säga i framtiden

 

som kassler med ananas på 70-talet och fondue på 80-talet...

 

 

Gin är tidlöst

Du vet att det var fattiga hemmakärringar i England som hinkade gin från början? Smaken är framställd för att dölja den dåliga destilleringen och själva produkten för att man ville kränga nånting till de som inte hade råd med whiskey. Och om något är 80/90-tal så är det väl gin-drinkar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...