Gå till innehåll

Shortstack strategi


xlars

Recommended Posts

Funderar på att lära ut en enkel shortstack strategi som är vinnande på lägre nivåer till en del jag känner. Jag kan ju gå igenom duktiga ss hh:s och hitta lösningen själv men detta borde ju redan vara uträknat kanska noggrant så varför uppfinna hjulet igen.

 

Var kan man hitta information om detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.pokerstrategy.com/

 

 

 

Själv så tycker jag inte att det är den bästa taktiken dom har tex så tycker dom att man ska höja 3,5xbb pre flopp vilket jag inte förstår. Tycker 2-2,5xbb är bättre men då är det på högre nivåer och inte micro nivåer. Det gör att det blir mer ett post flopp spel och att många bra ss spelar över 22% av sina händer i 6max sen är det viktigt att som ss ha mycket stats i sin pt eller hm eftersom ss är ett väldigt matematiskt spel så är det viktigt att du har info om tex hur ofta fi höjer från btn co hijack utg sb osv så du vet vad du ska pusha med. Hur vet man exakt vad man ska pusha med då? Svar sngwizard ändra till chip mode och sen är det bara att köra. Tips om bb är en bra spelare och du är i sb så kan du pusha väldigt många händer + ev även med 20bbs men om han är en sämre spelare så skulle jag nog höja 2,5xbb lite mer i sb (eftersom du vill inte spela ur position) mot en anan ss i bb så skulle jag höja 2xbb sen cb ca 2bbs här så höjer jag mindre för att

 

1. han är ofta är tajt

2. du förlorar mindre när han 3 betar

3. han är ofta dålig post flopp

 

 

sen är det viktigt med bra br krav skulle säga minimum 75 inköp.

 

Men ss på 6max tycker jag man ska börja med på nlh $200 först men fr ss kan man väll köra med från micro nivå men det är inte det bästa sätt tror man kan bör börja ss på $100 och upp men skulle spela med 100bbs under den nivån.

 

Sen en av dom viktigste och mest hatade sakerna är när du drar från bordet det här är lite personligt men 4bbs i profit så skulle jag dra från bordet. :mrgreen:

 

 

 

 

CHOOO CHOOO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...