Gå till innehåll

The Life Of 2 Gamblers!


Emokid

Recommended Posts

Jaha då var det dags att göra ett försök med en dagbok för första gången, så tänkte det skulle passa bra med en här på pokerforum.

Jag kommer starta den ihop med en pokerpolare som jag även flyttat ihop med rätt nyligen, men vi känner varandra väl sen innan.

Vi kommer väl börja med att presentera oss och berätta lite om oss själva, var vi spelar, vilken nivå och vad vårt mål med pokern framöver kommer att vara.

 

Mitt alias är Emok1d vilket ni antagligen redan listat ut och jag har spelat på flera olika nickname under "karriären" och har provat på de flesta olika nätverken.

Just nu spelar jag mestadels på Cake-nätverket men även en del turneringar och cashgame på svenskaspel, händer även att jag lirar turneringar på stars eller fulltilt. Men kommer försöka hålla mig till cake och svenskaspel så mycket som möjligt.

 

Jag kommer ursprungligen från Vimmerby (djupt in i de Småländska skogarna) men delar numera en lägenhet i Nässjö med sawe_. Jag är 21 år gammal och har spelat poker sen jag var ungefär 17 år. I början var det såklart mestadels på skoj och mer en hobby, jag har alltid varit plussande på poker och har mer eller mindre levt på det sedan jag gick ut gymnasiet (2007).

Kommer börja plugga lite i höst för att läsa in en del gymnasiekurser som jag inte läste när jag gick gymnasiet.

Lite snabbfakta:

Namn: Olle

Född: 1988

Yrke: Poker, men har även jobbat lite till och från.

Nivå: Cashgame NL50 till NL100 och på svenskaspel NL1000 till NL3000.

Turneringar brukar jag spela allt mellan 11$ till 110$.

Sit n go's 12$ till 55$

Mål med dagboken: Posta lite händer och få kommenterar över vad andra tycker och mestdels för det skulle vara en rolig grej att testa.

Mål med pokern: Att gå runt med hyra, mat och diverse utgifter varje månad samt utveckla mitt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjana , Mitt namn är Jocke(21) och jag kommer närmaste tiden skriva en blogg ihop med min kära vän olle . Lirar just nu 2,5 5 5 tabs och blir nog så ett tag framöver . Kommer skicka upp lite händer och förklara lite hur jag spelar m.m . sawe som ja nickar på svenskaspel är ingen känd spelare , Isåfall för sina galna syner , störda floats och herocalls . Varför? Jo jag gillar att spela de spelet , jag gillar och vara så oförutsägbar som möjligt . Dock har ju allting en gräns och de gäller att man har självinsikt och sinnekontroll !

 

Spelat poker sen 17 års ålder, kom i kontakt med min lägenhets kamrat den vägen . Större delen av gymnasie tiden spenderades på poker och bandy som jag spelar . Har alltid varit en sportokig gambler och lär väl så förbli .

Läs gärna och enjoy vårat spel för allt som oftast kommer de bli en sick läsning . Lycka till vid borden alla och hoppas på trevlig läsning . Spara gärna de fula orden om ni blir uttdragna av mig eller liknande vi spelar alla samma spel men på olika sätt:) dags för mig att attack the regulars .

 

Lite snabb fakta:

 

Namn: Joakim

Född: 1988

Yrke: Poker/semilärare

Nivå: De som passar , allt i tilten typ . Grindar just nu 2,5 5 kr på svs .

Mål med dagboken: En trevlig läsning och få lite regs att förstå att man kan göra annat än och lira AA ;)

Mål med pokern: Få spelat att gå runt på ett bra sätt !

 

 

/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt hoppas vi håller kvar dig med vår charm då :)

 

 

 

 

Har en allmän fråga, hur ändrar man avatar och lägger in eget "citat".

Tacksam för svar..

 

Klicka på "Privata meddelanden" högst upp på sidan, sedan kommer du se till vänster "Redigera signatur" samt "Redigera avatar" (förutsatt att du är inne på pokerforum.nu och inte poker.se)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka på "Privata meddelanden" högst upp på sidan, sedan kommer du se till vänster "Redigera signatur" samt "Redigera avatar" (förutsatt att du är inne på pokerforum.nu och inte poker.se)

 

okey tack så mycket, antar jag e inte på poker.se då :S för kan inte ändra men

det är inte så viktigt men hade varit kul med visningsbild med :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen slutar på fina +264$ 8-) efter att jag klonkat in en 6max 52$ sit n go. Blev riktigt utdragen i omahan, förlorade en AJJ7ds all in pre mot J742 bland annat och sen en AKQJ singelsuit mot KQJ9.

Kommer lite handhistorik ifrån dagens spel under morgondagen orkar inte kolla upp det nu är sjukt trött så blir nog att somna in till någon cardrunners film och halvraila en polare som är långt i någon random turnering på stars.

 

Imorgon blir det nog en hel del grind och postar nog en hel del händer då, jag och jocke snackade om att lägga upp någon video där vi spelar och kommenterar våra händer, kan ju vara kul och se vad folk tycker om ens spel och få lite ris och ros. Vad tror ni om det?

 

peace out from the clowncribb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...