Gå till innehåll

Lanzelot firar 1:a maj med motdemonstration!


lanzinghkronha

Recommended Posts

Slutar bra och 22k+ i april är jag nöjd med. Vad jag är mindre nöjd med är att jag fortfarande inte har någon dator...

 

Senare idag ska jag och några polare ut och demonstrera om de inte är helt förstörda sen igår. Vi har gjort en fem meter lång banderoll med internationalenraden "Båd' stat och lagar oss förtrycka, vi under skatter digna ner" - ska bli kul att se hur folk reagerar! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var sjukt kul att motdemonstrera lite!

 

Först möter jag och mina 5 vänner vänsterpartiets demonstrationståg på Lunds central med vår 6 meter långa banderoll. Det får blandad respons, en del tittar med avsmak, andra säger glåpord och någon försöke dra igång non ramsa om "borgarpack" och en ung vänstrare från min skola går förbi och säger "ni är vidriga".

 

Vi bestämmer oss i alla fall för att dra oss till Stortorget där det skulle hållas tal av riksdagsledamoten Marianne Berg. Väl där kommer vi på att det skulle få mest awsome effekt om vi skulle stå på statshallens entré några meter upp ovanför vänsterns utsatta talarstol - framför demonstranterna. Turligt nog står det ett träd som gör det möjligt för oss att ta oss upp och vi väcklar ut banderollen lagom till att de börjar sjunga Internationalen, sjuk timing mtp att våran banderoll var ett citat ur just den låten.

 

Publiken verkar bli lite semiupprörd men än var det få som gjorde något. Efter kanske fem minuter och precis när Marianne Berg börjar hålla sitt tal klättrar en gubbe upp(sjukt smidigt av honom) och börjar dra i våran banderoll. Tätt efter honom kommer en blond ~16åring upp med en palestinaflagga som han börjar vifta med. Demonstranterna börjar unisont gasta "Ner från taket, borgarsvin" och Marianne Berg stämmer in i kören! Polisen säger till oss att gå ner och vi gör så fredligt.

 

Kul dag alltså! 8-)

 

Vill också bara påpeka att vi absolut inte har några "borgerliga" åsikter, långt ifrån.

 

 

Aja, nu ska jag lira poker och invänta några kompisar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...