Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Roligt att du lyckas spela varenda gata fel.

Ok Mr Poker, hur är rätt spel på varenda gata enligt dig?

Jag är rätt tveksam till turnbetten jag.

:-(

Obv soulread

Exakt! =)

inte en bra syn trots vad folk säger och kanske det sjukaste jag sett. tror tom att det e fejkad hh. det finns liksom inte.

Haha, om det är en bra syn eller inte kan ingen veta, men det gick den här gången.

För övrigt så har jag handnummret men jag bryr mig faktiskt inte om du eller andra tror att det är fake så jag behåller det för mig själv.

Postad

Ska väl motivera mig också för skojs skull.

Anledningen till att jag inte gillar turnbeten är att jag inte riktigt ser vilka händer du försöker folda ut, samt att en Q är lättare för honom att ha än för dig imo. Tänkbara händer du försöker folda ut skulle väl vara:

-Bättre färgdrag

-Flopfloats, typ hålpipor

-Underpar till Q

OM han nu foldar allt detta, då kanske turnbeten är bra. Men om han gör det, vad tusan shippar han då river med som du slår?!

Detta, tillsammans med floppat bottenset, floppat tp eller floppat mp som blir triss på turn känns väl mer eller mindre som hans range, och emot den tror jag inte en turnbet är speciellt lysande.

Men visst, känslan av att sätta den synen på rivern är alltid angenäm ;)

Postad

Pre är dåligt, flopp är standard, turn borde vara c/f eller c/r. River finns inte på kartan då du nog antagligen bara leder här 5-10% av gångerna.

edit: obv finns det om man har monsterreaden att han alltid raisar alla A på flopp och alltid skippar turn med ett Q. Men lär inte vara många på NL400 som spelar så kasst.

Postad

Då kan ju jag också motivera mig, bara för skojs skull såklart.

Preflop minihöjer han typ 90% av alla händer och synar min reraise kanske 80%.

Alltså kommer han till floppen med en hel del händer. På floppen kommer han syna mig med alla par, alla drag, och en del skräphänder.

På Turn kommer han också syna mig med alla par, alla drag och han kommer folda dom flesta skräphänderna.

På river checkar jag, och jag tror att han kommer checka bakom alla par under Q. Händerna han betar är alltså alla Damer, alla ess, och missade färgdrag, kanske även händer såsom JT, KJ, KT, osv.

Kan även tillägga att han synade både flop och turn snabbt, vilket brukar indikera draghänder.

Postad

Nu är jag ännu mer övertygad om att du spelade (nästan) alla gator riktigt fel, även exploativt.

Den enda gatan som, med din beskrivning kan fungera, är den uppenbart sjuka riversynen. Finns inte direkt supermånga kombos av Ax och Qx därute jämfört med bluffkombosen om han aldrig släpper någon form av drag på turn och alltid skjuter river givet att han inte har ett par under Q och kommit till rivern med en väldigt stor range. Värt att notera är att jag, under ett par hundratusental hu-händer, enbart kan erinra mig om att jag gjort en så lös nedsyning runt fem gånger, baserat på väldigt specifika "reads" över väldigt idogt spelande. Ifall du har fått en så specifik read av motståndaren förklarar det dock verkligen inte ditt agerande någon annan gata än rivern.

Postad
synen är inte särskilt bra om fi är något sånär kompetent.

Om fi suger och alldrig betar sina bra ess på river så är synen lite bättre.

Men det kan vi inte utgå ifrån så fis range består av q2-qk, a9+, AA, 55, och drag dessutom kommer han inte bluffa alla sina missade drag.

Vafan spelar det för roll om fi är djup bakom när vi själva har 100bb?

Gillar en 3bet bättre om fi öpnar 3x som standard.

Nu känns det bara helt onödigt att bygga en pott som blir medelstor som fi får spela i pos med en starkare hand än den vi har.

Klart det spelar roll om han är djup bakom. Det är allt som spelar nån roll i heads up. Man behöver inte direkt vara raketforskare för att förstå att man spelar solidare mot fiskar och mer galet mot grinders. En grinder har större sannolikhet att droppa 10 inköp medan en fisk oftast dubblar o drar eller dumpar o drar...

Postad
inte en bra syn trots vad folk säger och kanske det sjukaste jag sett. tror tom att det e fejkad hh. det finns liksom inte.

Jag skulle vilja gå så pass långt att faktiskt med stor säkerhet påstå att den är fake. Ser det på pixlarna på texten.

Postad
Är du allvarlig?

Spelet fram till river ser man ju varje dag, och som hjältesyn är det ju inget konstigt med river.

Postad
Värt att notera är att jag, under ett par hundratusental hu-händer, enbart kan erinra mig om att jag gjort en så lös nedsyning runt fem gånger, baserat på väldigt specifika "reads" över väldigt idogt spelande.

Then you're doing it wrong (imo).

Är du allvarlig?

Spelet fram till river ser man ju varje dag, och som hjältesyn är det ju inget konstigt med river.

Och om han var seriös så kan han ju alltid använda livlinan "jag levlade".

Så du tycker alltså att handen är helt ok spelad, kanske till och med bra? :-)

FYP

Kanske svaga made hands OCH draghänder?

Och svaga made hands betar han inte på river...!

Ni som tycker att jag spelar handen helt fel, är det min betsizing eller det faktum att jag reraisar 24s preflop?

Vore kul om ni utvecklade era svar istället för att flera gånger bara skriva att jag spelade handen helt fel (fsista).

Postad
Så du tycker alltså att handen är helt ok spelad, kanske till och med bra? :-)
Nä, jag tycker bara att den inte är så ovanlig.

Har inte särskilt stark åsikt om den är kass eller ej. Riversynen är ju defaultkass, men krävs inte så mycket till läs för att göra den.