El Helado Patata Postad 6 April , 2009 Rapport Postad 6 April , 2009 Jag har sammanställt en lite ipokerrakerapport med lite average vp$ip och PFR dessutom för NL och FL. Tycker själv den är rätt intressant men kanske bara jag som verkligen förstår rejkens inverkan på eran true winrate . Men hursomhelst är den här och jag tänkte lägga upp fler st ifrån olika nätverk o göra lite jämförelse, tpy som marketrake fast otroligt mycket mer statistiskt korrekt (då MRs händer inte verkar statistiskt anpassade plus alldeles för lite händer även om dessa handantal på NL-sidan snuddar på för lite data också för tillfället). Citera
El Helado Patata Postad 6 April , 2009 Författare Rapport Postad 6 April , 2009 Just det ja, om folk är intresserade så tar jag gärna emot data ifrån andra. Blir inte riktigt lika statistiskt korrekt med selektiv data men blir ju rätt bra ändå. Så har någon massa HHs ifrån ongame, boss, cake eller andra nätverk där jag inte har så mycket data så PMa gärna mig. Citera
DrRoland Postad 6 April , 2009 Rapport Postad 6 April , 2009 Bra intitiativ! Ska bli kul att se om MR:s och dina siffror skiljer sig något åt. Du får gärna förklara lite. Vad menar du med "då MRs händer inte verkar statistiskt anpassade" och vad betyder "rake after promo?" Est promo? Citera
El Helado Patata Postad 6 April , 2009 Författare Rapport Postad 6 April , 2009 Bra intitiativ!Ska bli kul att se om MR:s och dina siffror skiljer sig något åt. Du får gärna förklara lite. Vad menar du med "då MRs händer inte verkar statistiskt anpassade" och vad betyder "rake after promo?" Est promo? Det finns en rad statistiska fel som gör rapporten rätt inkorrekt IMO. 1: Detta är inte nödvändigtvis sant men det verkar väldigt mycket som det är hans egna spelade händer - Han har alltså gjort ett urval, något som påverkar siffrorna något så oerhört. 2: Alldeles för lite data. 3: Ser inga villkor, antar att han inte filtrerat för x antal spelare vilket också gör rejkbilden väldigt skev. Detta är inte den enda tabellen jag har påbörjat, tänkte göra en tabell för varje nätverk och la t ex in 27% rakeback på Full Tilt. Därefter insåg jag att alla ju inte har RB men däremot har alla nätverk några promos och finns det t ex en lojalitetsbonus värderad till typ 15% rakeback och sen en vipshop med ungefärligt värde på 5% samt kanske nån månatlig bonus motsvarande typ 10% RB så skulle det totala promo-värdet alltså vara CA 30%. Och tar man bort 30% av rejken så får man den faktiskta rejken i BB/100, vilket är det enda man bör bry sig om på alla nivåer/spel med hög rejk såsom NL HE under 2/4 och FL HE under 5/10. Citera
DrRoland Postad 6 April , 2009 Rapport Postad 6 April , 2009 Just det ja, om folk är intresserade så tar jag gärna emot data ifrån andra. Blir inte riktigt lika statistiskt korrekt med selektiv data men blir ju rätt bra ändå. Så har någon massa HHs ifrån ongame, boss, cake eller andra nätverk där jag inte har så mycket data så PMa gärna mig. Tror mest på datamining när det gäller att få ordning på sånt här, annars kan tableselection, tid på dygnet när denne spelar etc ha viss eller kanske tom stor betydelse. En sak jag saknar med marketrake är att jag skulle gärna vilja se exakt hur mycket pengar man förlorar på att välja att spela på tex pundbord jämfört med Euro och dollarbord. Citera
El Helado Patata Postad 6 April , 2009 Författare Rapport Postad 6 April , 2009 Tror mest på datamining när det gäller att få ordning på sånt här, annars kan tableselection, tid på dygnet när denne spelar etc ha viss eller kanske tom stor betydelse. En sak jag saknar med marketrake är att jag skulle gärna vilja se exakt hur mycket pengar man förlorar på att välja att spela på tex pundbord jämfört med Euro och dollarbord. Den är jobbig att göra än så länge om man inte programmerar egen tracking med valuta-stöd. Men den är helt klart intressant. Iofs, det borde ju gå rätt bra att räkna ut. Citera
DrRoland Postad 6 April , 2009 Rapport Postad 6 April , 2009 1: Detta är inte nödvändigtvis sant men det verkar väldigt mycket som det är hans egna spelade händer - Han har alltså gjort ett urval, något som påverkar siffrorna något så oerhört. Har för mig att det mesta eller allt kommer från datamining när det gäller NL-statistiken. Däremot kan en del vara hans egna spelade händer när det gäller FL, då det är det han främst spelar själv. Citera
El Helado Patata Postad 6 April , 2009 Författare Rapport Postad 6 April , 2009 Har för mig att det mesta eller allt kommer från datamining när det gäller NL-statistiken. Däremot kan en del vara hans egna spelade händer när det gäller FL, då det är det han främst spelar själv. Allright, ber isf om ursäkt. Hursomhelst har jag planer på att fortsätta datamina etc etc och ta med så många nätverk som möjligt. Kanske t ex kan ta fram data för HU-spel etc etc. Citera
Recommended Posts