Gå till innehåll

Omröstning för kommande turneringar!


Vilket/vilka inköp ska forumturneringarna ha?  

48 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilket/vilka inköp ska forumturneringarna ha?

    • Freeroll
      9
    • $5
      10
    • $10
      17
    • $20
      4
    • $50
      4
    • $100
      1
    • $200
      3


Recommended Posts

Det är roligt att se att uppslutningen blir bättre och bättre på våra turneringar och vi har redan en bunt till inbokade framöver som vi hoppas ni är med på.

 

Det vi undrar nu är vad ni spelare har för synpunkter på inköp till forumets framtida turneringar. Freerolls, highstakes-dyrt eller något i mitten?

 

Rösta på det inköp ni helst vill ha så ska vi göra vårt bästa för att styra upp det med pokersajterna inför kommande turneringar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, det är ju inte inköpet som är det väsentliga utan det extravärde siterna väljer att ge oss.

Exempel 1: Site XX väljer att slänga in $5K addat värde i turren. I det läget kan ju inköpet vara lite dyrare eftersom övervärdet är garanterat.

Exempel 2: Site YY däremot väljer att sätta en garantisumma på, låt oss säga, $1K. Där ska vi ju ha ett lågt inköp för att det ska vara extra värde i turren.

Exempel 3: Site ZZ har ingen addad summa och ingen garantisumma men slänger in inköp + resa till en liveturre. Värdet är c:a $5K. Även här kan vi ju ha ett högre inköp eftersom det finns ett fint extravärde i turren.

 

En anledning till att vi ska ha lite högre inköp i turrarna är för att slippa alla jävla fittfransoser, toktyskar och pisspolacker. Med ett inköp på över $10 kommer många av dessa snyltare att försvinna.

 

Det måste också bli bättre ordning på lösenordsrutinerna! Lägg för fan inte ut lösenordet i klartext och helst inte som en sammanhängande rebus.

 

Tack för ordet. //MT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prediction:

 

Freerollz: 150-200 spelare

 

$5: 75-100 spelare

 

$10: < 30 spelare

 

$20 och uppåt: får kanske ihop en SH-sng.

 

Siffrorna kan komma att variera något beroende på adderade värden.

 

*edit* Håller med MT ovan. Dessutom, vill ha tillbaka forumrankingen igen! Lägg upp en 10-20 turrar över ett halvår med $10 i buyin och kör med viktning och bäst placering i 75% av spelade räknas, etc etc...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I addedturneringar spelar inköpet självklart ingen roll för värdet, det är ju alltid samma övervärde. Skillnaden är hur många som är villiga att bygga på potten med mycket eller lite av sina egna pengar och jag antar att det är därför det är en omröstning.

 

Personligen orkar jag inte ens sätta mig om jag vet att det kommer vara några hundra spelare och en buy-in på $1, även om det är $1000 added så skulle det krävas en vinst för att timlönen inte ska vara för dålig. Upp med inköpen tycker jag.

 

Samma gäller för garantier, har ni $1000 garanti så sätt inköpet till $50 lika gärna som till $5, det har ju ingen som helst påverkan på potten. Jag skulle mycket hellre spela 20 pers inköp $50 med brant prisstruktur än 200 pers inköp $5 och flack prisstruktur.

 

Vote: $50+

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*edit* Håller med MT ovan. Dessutom, vill ha tillbaka forumrankingen igen! Lägg upp en 10-20 turrar över ett halvår med $10 i buyin och kör med viktning och bäst placering i 75% av spelade räknas, etc etc...
Hälften frirullar, hälften med lågt inköp, och slå på en ranking på detta, säg halvårsvis.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...