HSvensson Postad 4 April , 2009 Rapport Postad 4 April , 2009 Då drar det äntligen igång! Vem tror ni vinner resp. åker ut årets allsvenska? Vem vinner skytteligan, vilka floppar och flippar får vi se i år? Diskussionen kan börja! Citera
Larzzon67 Postad 4 April , 2009 Rapport Postad 4 April , 2009 -Blåvitt tar guld -Robin Söder vinner skytteligan -Blåvitts ungdomar flippar -MFF floppar igen -Häcken och BP åker ur Sen vaknade jag och insåg att jag tippade mest med hjärtat. Ska på Rambergsvallen idag och bevittna Häcken-Malmö FF. Blir nog en öl i vårsolen Citera
HSvensson Postad 4 April , 2009 Författare Rapport Postad 4 April , 2009 -Blåvitt tar guld-Robin Söder vinner skytteligan -Blåvitts ungdomar flippar -MFF floppar igen -Häcken och BP åker ur Sen vaknade jag och insåg att jag tippade mest med hjärtat. Ska på Rambergsvallen idag och bevittna Häcken-Malmö FF. Blir nog en öl i vårsolen Haha ..lite mycket drömmar där Jaja..Häcken kommer ändå få pisk idag mot våra blåa hjältar Citera
Larzzon67 Postad 4 April , 2009 Rapport Postad 4 April , 2009 Hehe Lycka till.. Bor bara ett par minuters promenad från Rambergsvallen och vädret är ruskigt bra. Går aldrig på Häcken annars , men kan inte låta bli en sån här dag. Men ärligt talat så har MFF varit haussat i flera år och inte lyckats motsvara förväntningarna. Ungefär som Leksand i hockey. Citera
byling Postad 4 April , 2009 Rapport Postad 4 April , 2009 ÖIS vinner, ganska överlägset före tvåan Kalmar,göteborgskambraterna åker ut ihop med BP. Mackan och Santos delar skytteligan med 32 baljor var. Citera
HSvensson Postad 4 April , 2009 Författare Rapport Postad 4 April , 2009 ÖIS vinner, ganska överlägset före tvåan Kalmar,göteborgskambraterna åker ut ihop med BP. Mackan och Santos delar skytteligan med 32 baljor var. Odds på den kombinationen? Citera
eurythmech Postad 4 April , 2009 Rapport Postad 4 April , 2009 Bajen åker tyvärr ur. En får hoppes att IFK kan utmana Elfsborg om guldet. Gefle? 13:e. Hasse Berggren toppar interna skytteligan med sex baljor. Samtliga mot Häcken. Citera
Cosmo_Kramer Postad 4 April , 2009 Rapport Postad 4 April , 2009 1. GAIS (Wandersson och Pärlan gör 30 strutar tillsammans) 2. Trelleborg (alltid trevligt på vångavallen) 3. Halmstad 4. Kalmar (kalmartrosan) 5. Hammarby (bättre braj än bajen) 6. BP (Esso) 7. Elfsborg (om Svensson kan hålla igen på tacosen) 8. Helsinborg (med tråk-henke!) 9. Gefle 10. Häcken (göteborgs baksida) 11. DIF 12 Örgryte (med konkursbrasse!) 13. Malmö (R&G) 14. Örebro 15. AIK 16. De onämnbara (ryktet säger att de gråbleka ska bojkotta , snälla lämna stan också.) Citera
bananuz Postad 4 April , 2009 Rapport Postad 4 April , 2009 1. GAIS (Wandersson och Pärlan gör 30 strutar tillsammans)2. Trelleborg (alltid trevligt på vångavallen) 3. Halmstad 4. Kalmar (kalmartrosan) 5. Hammarby (bättre braj än bajen) 6. BP (Esso) 7. Elfsborg (om Svensson kan hålla igen på tacosen) 8. Helsinborg (med tråk-henke!) 9. Gefle 10. Häcken (göteborgs baksida) 11. DIF 12 Örgryte (med konkursbrasse!) 13. Malmö (R&G) 14. Örebro 15. AIK 16. De onämnbara (ryktet säger att de gråbleka ska bojkotta , snälla lämna stan också.) Typiskt en göteborgare att ha en så världsfrånvänd uppfattning om fotboll. Såhär slutar Allsvenskan 2009: 1. AIK 2. Elfsborg 3. Kalmar FF 4. Malmö FF 5. IFK Göteborg 6. Djurgården 7. Helsingborg 8. Hammarby 9. Örgryte 10. Brommapojkarna 11. Halmstad 12. GAIS 13. Gefle 14. Örebro 15. Trelleborg 16. Häcken Citera
Larzzon67 Postad 4 April , 2009 Rapport Postad 4 April , 2009 Haha ..lite mycket drömmar där Jaja..Häcken kommer ändå få pisk idag mot våra blåa hjältar Då var man hemma från rambergsvallen igen och du fick ju rätt Grattis till segern. Riktigt underhållande match som lika gärna kunnat sluta 4-4. Konstigt att det bara blev 1 mål på alla klara målchanser åt bägge håll. MFF kändes som det tyngre laget så ska inte säga att segern var orättvis , men Häcken blev bestulen på en solklar straff (klockren hands på utsträckt arm i straffområdet) Citera
Sweetchuck Postad 4 April , 2009 Rapport Postad 4 April , 2009 1. GAIS (Wandersson och Pärlan gör 30 strutar tillsammans) 16. De onämnbara (ryktet säger att de gråbleka ska bojkotta , snälla lämna stan också.) This Citera
popquee Postad 4 April , 2009 Rapport Postad 4 April , 2009 Guld till Bajen, Aik och Dif åker ur. Citera
Larzzon67 Postad 4 April , 2009 Rapport Postad 4 April , 2009 1. GAIS (Wandersson och Pärlan gör 30 strutar tillsammans)2. Trelleborg (alltid trevligt på vångavallen) 3. Halmstad 4. Kalmar (kalmartrosan) 5. Hammarby (bättre braj än bajen) 6. BP (Esso) 7. Elfsborg (om Svensson kan hålla igen på tacosen) 8. Helsinborg (med tråk-henke!) 9. Gefle 10. Häcken (göteborgs baksida) 11. DIF 12 Örgryte (med konkursbrasse!) 13. Malmö (R&G) 14. Örebro 15. AIK 16. De onämnbara (ryktet säger att de gråbleka ska bojkotta , snälla lämna stan också.) Jag lämnar stan om ditt tips går in det lovar jag. Och visst tänker jag bojkotta derbyt. GAIS som gärna vill profilera sig som arbetarklubb tycker att konjunkturläget är sådant att jag ska betala 420 spänn för inträdet. :shock: PS förstår att du gillar Vångavallen. Är väl en av dom få klackar ni kan sjunga ut. Citera
Cosmo_Kramer Postad 4 April , 2009 Rapport Postad 4 April , 2009 Jag lämnar stan om ditt tips går in det lovar jag.Och visst tänker jag bojkotta derbyt. GAIS som gärna vill profilera sig som arbetarklubb tycker att konjunkturläget är sådant att jag ska betala 420 spänn för inträdet. :shock: PS förstår att du gillar Vångavallen. Är väl en av dom få klackar ni kan sjunga ut. Nja, gillar Vångavallen och Trelleborg främst för att man blir alltid trevligt bemött där både på stan och på läktaren. Citera
Larzzon67 Postad 4 April , 2009 Rapport Postad 4 April , 2009 Nja, gillar Vångavallen och Trelleborg främst för att man blir alltid trevligt bemött där både på stan och på läktaren. Hehe , men det blir du av mig också, jag är en vänlig själ. Bjuder på några bira och en chorizo med räksallad om du står för derbybiljett Citera
proxi Postad 4 April , 2009 Rapport Postad 4 April , 2009 Guld till Bajen, Aik och Dif åker ur. +1 Citera
Crappy Postad 4 April , 2009 Rapport Postad 4 April , 2009 Ta en titt på min avatar, vackrare finns inte. Dessutom plockade jag för skojs skull ihop ett B-lag som hamnade i mitten av allsvenskan Stommen för ett B-lag Elfsborg består av Wulff Sjöberg Wikström Falk-olander Nicklas Hult ? (ev mittfält) Bajrami Kurbegovic Normark Jesper Floren Joel Johansson Svedberg Jag bara gissar men mittenplasering? A-laget? Ja bara dom gör mål så. Hammarby var inte över halva plan många gånger idag. Första platsen är väl klar? Citera
HSvensson Postad 4 April , 2009 Författare Rapport Postad 4 April , 2009 Ta en titt på min avatar, vackrare finns inte.Dessutom plockade jag för skojs skull ihop ett B-lag som hamnade i mitten av allsvenskan Stommen för ett B-lag Elfsborg består av Wulff Sjöberg Wikström Falk-olander Nicklas Hult ? (ev mittfält) Bajrami Kurbegovic Normark Jesper Floren Joel Johansson Svedberg Jag bara gissar men mittenplasering? A-laget? Ja bara dom gör mål så. Hammarby var inte över halva plan många gånger idag. Första platsen är väl klar? Grattis! Du har förstått hur man vinner matcher Citera
popquee Postad 4 April , 2009 Rapport Postad 4 April , 2009 Hammarby var inte över halva plan många gånger idag. Stämmer rätt bra. Har ni flugit mycket på försäsongen? Två helt horribla straffar imo.. Citera
thestonk Postad 4 April , 2009 Rapport Postad 4 April , 2009 Normalt tar bajen lätt guld. Efter dagens debacle pockar verkligheten på uppmärksamhet och jag stryker "lätt" ur det uttalandet (jag räknar med ett snitt på en dömd straff emot bajen per match, vilket får bajen att springa 3000 meter hinder när andra löper slätt). Främsta hot: Örgryte med anfallsparet duga och TFF ledda av härföraren kung Abel. Resten åker ur. Citera
popquee Postad 4 April , 2009 Rapport Postad 4 April , 2009 Normalt tar bajen lätt guld. Efter dagens debacle pockar verkligheten på uppmärksamhet och jag stryker "lätt" ur det uttalandet (jag räknar med ett snitt på en dömd straff emot bajen per match, vilket får bajen att springa 3000 meter hinder när andra löper slätt). Främsta hot: Örgryte med anfallsparet duga och TFF ledda av härföraren kung Abel. Resten åker ur. Voilá, kunde inte sagt det bättre själv... Citera
Crappy Postad 4 April , 2009 Rapport Postad 4 April , 2009 Stämmer rätt bra. Har ni flugit mycket på försäsongen? Två helt horribla straffar imo.. Ja dj....första kanske kan anses snygg? men andra? Som någon sagt Skämmes ta mig fan!! Izzi! Citera
vincentblack Postad 5 April , 2009 Rapport Postad 5 April , 2009 Typiskt en göteborgare att ha en så världsfrånvänd uppfattning om fotboll. Såhär slutar Allsvenskan 2009: 1. AIK 2. Elfsborg 3. Kalmar FF 4. Malmö FF 5. IFK Göteborg 6. Djurgården 7. Helsingborg 8. Hammarby 9. Örgryte 10. Brommapojkarna 11. Halmstad 12. GAIS 13. Gefle 14. Örebro 15. Trelleborg 16. Häcken Typiskt en stockholmare att ha en så världsfrånvänd uppfattning om fotboll. Såhär slutar naturligtvis tabellen 1.ÖSK 2.Kalmar FF 3.Elfsborg 4.IFK Göteborg 5.Helsingborg 6.Halmstad 7.AIK 8.Malmö FF 9.Hammarby 10.Djurgården 11.Trelleborg 12.Gais 13.Häcken 14.Brommapojkarna 15.Örgryte 16.Gefle Citera
Bodinarn Postad 5 April , 2009 Rapport Postad 5 April , 2009 Hoppas så klart på Gnaget men de lär väl sluta typ femma som vanligt.. Citera
popquee Postad 5 April , 2009 Rapport Postad 5 April , 2009 Hoppas så klart på Gnaget men de lär väl typ åka ur som vanligt.. FYP. Citera
Recommended Posts