heltok Postad 24 April , 2005 Rapport Postad 24 April , 2005 Hur skiljer sig variansen för ens bankrulle om man spelar HU istället för att spela på t ex 10-mannabord? så här resonerar jag: andel vunna potter 1/10 1/2 borde variansen blir en faktor 5ggr högre tänker jag. stämmer detta? * RP - QoS * Citera
Hjort Postad 24 April , 2005 Rapport Postad 24 April , 2005 andel vunna potter1/10 1/2 borde variansen blir en faktor 5ggr högre tänker jag. stämmer detta? Nej det stämmer inte och det finns ingen enkel tumregel för att räkna ut det. Dessutom kommer den ändras sjukt mycket beroende på vem du spelar mot. Citera
heltok Postad 24 April , 2005 Författare Rapport Postad 24 April , 2005 har du några ungefärliga siffror på hur skillnaden brukar se ut? ungefär vilka intervall snackar vi? 2-20? Citera
Hjort Postad 24 April , 2005 Rapport Postad 24 April , 2005 har du några ungefärliga siffror på hur skillnaden brukar se ut? ungefär vilka intervall snackar vi? 2-20? Nej, jag har verkligen ingen aning. Citera
Recommended Posts