Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Min motståndare verkar vara TAG, efter 60 händer har han 13% VPIP, 8% PFR (= ajajaj).

Party Poker 0.5/1 Hold'em (10 handed) converter

Preflop: Hero is Button with T:spade:, T:diamond:.

UTG calls, 4 folds, MP3 calls, CO calls, Hero raises, SB 3-bets, 1 fold, UTG calls, MP3 folds, CO folds, Hero calls.

Jag höjer självklart på button med TT. Killen raisar. I kass position. Han måste ha bra kort.

Flop: (12 SB) 9:spade:, 9:heart:, 3:heart: (3 players)

SB bets, UTG calls, Hero calls.

Killen verkar ju spela stabilt så jag misstänker att jag är slagen redan här, har liksom inte sett honom göra några "fancy moves" tidigare. Han kan ju dock sitta på AKs exempelvis.

I efterhand känner jag att jag borde reraisar, jag har ju position till senare rundor och kan få gratis riverkort, alt. billig showdown.

Turn: (7.50 BB) 7:heart: (3 players)

SB bets, UTG folds, Hero calls.

Möjlig flush om han bettade med flush draw... Tror fortfarande på överpar dock. jag är orolig men vill inte släppa mitt eget överpar.

River: (9.50 BB) 6:club: (2 players)

SB bets, Hero calls.

Potten är hyfsat stor, här anser jag att det var rätt att syna, men kanske skuller jag lagt ner handen tidigare? Åsikter, tack!

Final Pot: 11.50 BB

Postad

Hans pfr värde kanske är intressant men hans aggression värde är ändå mer intressant för denna handen i alla fall.

Har svårt att tro att du skulle få några gratiskort med raise på flop eller turn om det är en jätteaggressiv spelare. Hade det inte kommit :heart: på turn hade du kunnat raisa för gratis showdown? Men att bara calla ner är inte fel om du ändå inte kan släppa den.

Handen har ändå svårt att hålla upp mot många händer som trebetar ur dålig position preflop... (AK möjligen och här kan AK ha färg eller färgdrag på turn)

Intressant hand, svår situation...

Postad

Du väljer att inte raisa på flop, vilket nog kan vara okej. Du är svårt att representera en nia i det här läget. Hans flopbet betyder ju i och för sig ingenting egentligen så att direkt bli rädd för färgdrag kanske är lite onödigt. Det jag gjort annorlunda hade nog varita att raisat turn nu när du valde att bara syna på floppen.

Anledningen till raise på turn är att dels känna av var du är i handen, om ha reraisar sitter är du troligtvis slagen, och dels för att kanske få en gratis showdown. Om han reraisar på turn så skulle jag nog släppt handen, och så länge det inte kommer en T på river hade jag hoppats på att få se rivern gratis.

Det blir dock lite knivigt om han callar på turn och sedan bettar ut på rivern. Beroende på min känsla om spelaren och vad jag tror denne tror om mig hade jag nog antingen synat ner eller foldat; troligtvis foldat med de siffrorna du hade(beroende på hur tillförlitliga de verkar).

//Mjonasson

Postad

Svår hand, specielt mot en sådan spelare.

Jag hade nog höjt floppen för att få billig info om var du står, blir du trebetad så kan du nog med gott samveta sätta han på överpar eller en hand som har dig slagen. Får du bara syn så är det bara att fortsätta betta på turn.

Postad

Utan att tänka allt för mycket: Raisa floppen och sen syna ned om jag nu tror att han är så jäkla tight. Det finns inte att jag lägger mig så länge potten inte blir typ trebetad på turn när drag och överkort går in.