Gå till innehåll

Victor & Manges väg mot miljonerna!


big-v

Recommended Posts

Är ner typ 5$ på pokern. Linan här, när nån grek tankar, är rätt så tiltande.....

 

Städat ena klubben idag, rätt segt. Men i morrn får vi undan det sista. Öppnar om 4 dagar! Kommer att bli riktigt roligt. Invigningsfest med fri bar för alla (mestadels reseledare) som kommer. Jag och Dino, som jag driver klubbarna med, ska åka runt och mingla in alla reseledare i morrn och övermorrn. Så ja, vi jobbar lagom hårt :)

 

Mina älskade säljare kommer ner om ca 3 veckor. Då blir det andra bullar. Längtar som fan! $$$ kommer att flöda in! höhö

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 236
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag är ju urusel på att uppdatera här. Det har obv inte blivit särskilt mycket poker de senaste dagarna (ingen alls om jag ska vara ärlig). Har varit mycket jobb, men det är ju riktigt roligt så jag klagar inte!

 

Igår bjöd maffiabossen ut oss på FET utgång. Helrören haglade och jag kommer inte ihåg mycket mer än att polisen stoppade mig och min polare askalasfulla på en scooter på vägen hem. För att göra en lång historia kort - min polare, som körde, vart 710€ fattigare.. Hårt!

 

La nyss upp bilder och filmer på bloggen. Pallar inte lägga upp allt här..!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Bumpar mig själv nu!

 

5 månader har passerat och jag kan nu glatt meddela att jag kommer hem till Sverige om cirkus 1,5 vecka..! Jag har spelat noll poker här nere p.g.a mycket jobb, men detta till trotts fått in duktigt med deg.. So it all good in da hood!

 

Kryssat av mycket på min checklista över awesome stuff att lyckas med i sommar. Minisammanfattning av vad som hänt:

 

* Blåst 405 personer att Daft Punk spelar på vår klubb, och sedan själv klätt ut mig med MC-hjälm inlindad i eltejp - CHECK!

* Plockat pinnar - CHECK!

* Köpt en finfin klocka - CHECK!

* Infört en ny fest - CHECK!

* Fått en barstol i huvudet - CHECK!

* Fått mitt ansikte gaddat på en snubbes skinka - CHECK!

* Myttat för hela ön (samtliga workers och turister) att jag och min polare Johannes är bröder i 3,5 månader - CHECK!

* Slagit all-time-high säljrekord och fick ut 505 biljetter, vanligt är ca 350.

* Tagit makaroner & kötbullar, med Heinz katchup, till Grekland (det finns nu på vårat lokala hak och ALLA workers + Svenska turister käkar det) - CHECK!

* Kraschat med en moppe - CHECK!

* Fejkat min födelsedag för att kunna fira den här nere (fyller i december) - CHECK!

* DJ'at inför 400 pers trotts att jag inte kan spela för fem öre (ska fortsätta med det i Sverige, det var skoj!) - CHECK!

 

Det finns så mycket mer, kommer inte på allt just nu..

 

Från en sak till en helt annan; Jag har en affärsidé rörande videobloggande som jag jobbade med i vintras. Det enda stora som saknas just nu är finansiellt stöd. Om någon rik pokerkus vill vara med och skriva ett stycke webbhistoria kan ni PM'a mig! Det enda jag kan säga är att http://www.videobloggen.se är i mitt innehav, resten kan ni räkna ut själva ;)

 

Over and out!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bumpar mig själv nu!

 

5 månader har passerat och jag kan nu glatt meddela att jag kommer hem till Sverige om cirkus 1,5 vecka..! Jag har spelat noll poker här nere p.g.a mycket jobb, men detta till trotts fått in duktigt med deg.. So it all good in da hood!

 

Kryssat av mycket på min checklista över awesome stuff att lyckas med i sommar. Minisammanfattning av vad som hänt:

 

* Blåst 405 personer att Daft Punk spelar på vår klubb, och sedan själv klätt ut mig med MC-hjälm inlindad i eltejp - CHECK!

* Plockat pinnar - CHECK!

* Köpt en finfin klocka - CHECK!

* Infört en ny fest - CHECK!

* Fått en barstol i huvudet - CHECK!

* Fått mitt ansikte gaddat på en snubbes skinka - CHECK!

* Myttat för hela ön (samtliga workers och turister) att jag och min polare Johannes är bröder i 3,5 månader - CHECK!

* Slagit all-time-high säljrekord och fick ut 505 biljetter, vanligt är ca 350.

* Tagit makaroner & kötbullar, med Heinz katchup, till Grekland (det finns nu på vårat lokala hak och ALLA workers + Svenska turister käkar det) - CHECK!

* Kraschat med en moppe - CHECK!

* Fejkat min födelsedag för att kunna fira den här nere (fyller i december) - CHECK!

* DJ'at inför 400 pers trotts att jag inte kan spela för fem öre (ska fortsätta med det i Sverige, det var skoj!) - CHECK!

 

Det finns så mycket mer, kommer inte på allt just nu..

 

Från en sak till en helt annan; Jag har en affärsidé rörande videobloggande som jag jobbade med i vintras. Det enda stora som saknas just nu är finansiellt stöd. Om någon rik pokerkus vill vara med och skriva ett stycke webbhistoria kan ni PM'a mig! Det enda jag kan säga är att http://www.videobloggen.se är i mitt innehav, resten kan ni räkna ut själva ;)

 

Over and out!

 

funkade bra på mig, :oops:

verkar som att du haft det grymt där nere : ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Här uppdateras det tyvärr inte så ofta (främst eftersom att jag inte börjat lira poker sedan jag kom hem). Men i kväll är det äntligen dags. Live i goda vänners lag för att få igång pokersuget på riktigt! Har även satt in 1000 kr på SVS (Är dock ner ca 550 kr atm haha).

 

Vad händer annars? Sedan jag kom hem har jag drivit mitt eventbolag, som nu står nyreggat som Sweet Media.

 

I eventbolaget har jag en fest för ca 1000 personer i Norrköping den 30/10 (kommande Fredag). Där jobbar jag bland annat med Björn Borg, Make Up Store och Lexington. Mer info på www.ILOVEME.se!

 

Men som sagt, nu är det dags att dra igång med pokern igen och jag har för avsikt att göra det korrekt denna gång. Stadig startrulle, holdem manager, bra nätverk och framför allt så ska jag försöka få tag på en bra IRL-coach (tror att detta är viktigt för att jag ska lära mig att spela bra och vinnande poker). Tips på eventuell coach (givetvis mot betalning), i Stockholm alt. Norrköping, tas varmt emot!

 

peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saxat från DC's forum..

 

BUMP from Sweden!

 

I made my old DC-mod work again with the new update due to a PM-request.

 

Screenshot #1: http://victor.grubblar.nu/img/blogg/2741.png

 

Screenshot #2: http://victor.grubblar.nu/img/blogg/2742.png

 

 

There's a README included in the rar-file.

 

You can download it here (For free ofc!): http://www.mediafire.com/file/qzdmt1mznin/Big-V_Promod_091025.rar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej - news!

 

1. Styrt upp en "semi-coach" som ska guida mig till miljonerna! Min IRL-polare Mårten ska kolla igenom mina händer då och då och langa feedback och protips!

2. Styrt upp HEM, vilket jag confade igår och det funkar finemang.

3. Fixade ett nytt konto på Full Tilt så att jag kunde dra in 600$ bonusen, det gick inte så bra då de bannade kontot efter ca 20 minuter (han inte ens sätta in pengar).

4. Då min IRL-polare driver företaget Anonine ska jag se till att få infinite gratistid där, vilket innebär en ny IP-adress som jag sedan kan kirra ett nytt konto på och således lira ifrån!

5. Ska hålla mig till reglerna (se nedan) for real denna gång.

  • Max köpa in med 5% av min rulle på ett och samma bord.
  • Fullt inköp, alltså 100bb.
  • upp en nivå när jag har 4000bb (40 inköp) för aktuell nivå.
  • ner en nivå när jag har 1600bb (16 inköp) för aktuell nivå.
  • Lägger ner för dagen om jag förlorat mer än 5 inköp (för att undvika tilt).
  • Aldrig spela onykter (hittills aldrig gjort det).
  • Aldrig skotta (så jag gulat samtliga av mina tidigare rullar).

 

Meningen med dagboken: Är att avtilta mig samt få kritik på spelade händer. Bra, som mindre bra! Så att jag kan utvecklas.

 

NU KÖR VI (IGEN)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej jag skippar att försöka lura mig till insättningsbonusen.

 

Drog in lite dollares på mitt FT-konto och började 6-tabla $0.10/$0.25 med fullt inköp. 2 timmar senare la jag ner projektet, låg då +82$ men torskade en pott den absolut sista handen med QQ vs 55 som träffade set. Avslutar första dagen: +67$!

 

Tabbar:

1. Spelade QQ (sista handen, nämnd ovan) på en låg bräda och överskattade min styrka då snubben med 55 floppade set. Borde tänkt efter lite mer när han typ snapcallade trots att han var tight.. Klantigt!

2. Fick TT som inte träffade något alls. Bordet var typ Qxx-J-x. Spelade likväl vidare trots att jag borde insett mig slagen redan på flopen av FI's QTs.

3. 4'e handen fick jag AJs på floppen A8x. Jag var övertygad om övertaget, men FI hade A8o (som han callat mitt preflopbet á 3,5bb med? Får väl räkna med det på dessa nivåer). Slantarna åkte in.. Lyckligtvis hittade jag en J på river som ledde mig till dubbling - GG..

 

I övrigt: spelade jag tight och över lag riktigt bra med några(läs; två) sjuka reads. Träffade en hel del också, det var en rolig och skön omväxling!

 

Mitt senaste event I LOVE ME går av stapeln på Fredag. Är rätt taggad men överväger en tidig kväll (allt jag behöver rodda är klart runt 01:00). Typ "in, get the cash, out" :) Får se hur jag känner mig på Fredag. En hel 3'e ring med dansare(och ofc bara tjejer) från det lokala gymnasiet som jobbar för mig kvällen till ära så man vet ju aldrig vad som händer..!

 

Presenterar även stolt(?) dagens bejb i bloggen, hittade bilderna av en slump!

 

Untill i morrn, fred ut. ggyao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ang. tabbar:

 

hand 1.

QQ och det var inga överkort? skulle vilja se brädan, men du kan nog aldrig sätta fi på set bara för att han snapsynar. snapsyn/snapcheck brukar indikera att fi vill till showdown fort, dvs, fi har en medioker hand och vill till showdown.

 

hand 2.

sätt alltid din fi på en range av händer, stirra dej inte blind på att du har en bra starthand. en bra starthand är inte nödvändigtvis bra alls på flop/turn/river.

 

hand 3.

om du är övertygad om att du har bäst hand och får dega ska du vara glad för det. att fi synat in sej med ace-rag och klonkat är en annan historia. ingen tabbe imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ang. tabbar:

 

hand 1.

QQ och det var inga överkort? skulle vilja se brädan..

 

Mitt standardspel är att betta turn här för att undvika att FI sätter draghänder. Checkade för att han skulle beta, så att jag kunde reraisa. Men med tanke på hans betsize trodde jag att han ev satt färgen, kändes dock rätt långsökt så ville inte släppa QQ.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.25(BB) Replayer

SB ($7.48)

BB ($5)

UTG ($25)

UTG+1 ($44.31)

UTG+2 ($21.42)

MP1 ($24.37)

MP2 ($20.52)

CO ($16.84)

Hero ($26.44)

 

Dealt to Hero Q:heart:Q:club:

 

UTG+1 calls $0.25, fold, fold, MP2 calls $0.25, fold, Hero raises to $1.35, fold, fold, fold, MP2 calls $1.10,

 

FLOP ($3.30) 2:club:5:spade:9:club:

 

check, Hero bets $3.30, MP2 calls $3.30,

 

TURN ($9.90) 2:club:5:spade:9:club:6:spade:

 

check, check,

 

RIVER ($9.90) 2:club:5:spade:9:club:6:spade:J:spade:

 

MP2 bets $15.87 (AI), Hero calls $15.87,

 

Hero shows Q:heart:Q:club:

(Flop 12.5%, Turn 4.5%)

 

MP2 shows 5:club:5:heart:

(Flop 87.5%, Turn 95.5%)

 

MP2 wins $39.56

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl lika bra att jag slänger in ett inlägg nu när Vigge så vänligt bjudit in mig till denna dagbok.

 

Jag är Mange, 20 år, tog studenten från teknik-programmet år 2008 och hade efter det ett industrijobb som jag tröttnade på mer och mer vilket ledde till att jag slutade efter 6 månader. Började lira lite poker på svenska spel tillsammans med Vigge vilket gick helt okej, men under sommaren då Vigge övergav mig och jag således inte hade någon att lira med, diskutera händer med, tilta av mig på så tröttnade jag. Lira poker "själv" = inte okej.

 

Nu när Vigge har återvänt till kylans land så är jag grymt taggad att tillsammans med honom satsa på pokern! Jag är övertygad om att vi med hjälp av varandra kommer att kunna lyckas inom pokern. Med tillräcklig träning och vilja ska vi kunna arbeta oss uppåt :)

 

För tillfället lirar jag Full Tilt 25NL samt SVS 0.5/1. Mitt första kortsiktiga mål är att plussa totalt 10k SEK innan 26/11 där jag atm ligger cirka 1k plus efter rekordplus 2 dagar sedan på över $200 samt rekordminus igår på $130.

 

Detta får duga till detta inlägg, nu blir det lite käk + kolla WSOP 2009, sen sova! Tjolahopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wp mange, good to have you on board!

 

lirade en kort och värdelös morgonsession -140$.

 

Detta betyder att jag loosade gårdagens vinnst + ytterligare 70$, och nu när jag kollar så är det faktiskt 0,6 inköp för mycket då min tiltkontroll säger max ner 5 inköp.. Dåligt!

 

Ska från och med nu följa manges exempel; spela bara när du vet att du har gott om tid. Att spela under tidspress är efterblivet. Nu har jag körlektion om 2 timmar och måste plugga körkortsteori dessförinnan.. Lamt. Återkommer i kväll med gröna siffror!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskön dag, mycket utdragningar (bland annat floppad nötkåk mot runner-runner högre kåk) och annars överlag dåligt med action. Spelade även Full Tilt's Early Double's där jag åkte rätt tidigt i ena, kom 16e plats i den andra vilket resulterade i +$47. Trots denna klonk slutade jag på totalt -$13 på Full Tilt. :(

 

Svenska Spel hände det väl inte för mycket på och gick +176kr. Får hoppas på en bättre dag imorrn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Text... Trots denna klonk slutade jag på totalt -$13 på Full Tilt. :(

 

Svenska Spel hände det väl inte för mycket på och gick +176kr. Får hoppas på en bättre dag imorrn!

 

Det betyder dock att du, i dollars mätt, plussade ca 12$ igår - så wp ;)

 

Jag klonkade obv körkortsteorin för andra gången av två möjliga idag! :D(varför två? jo för att jag tog två körlektioner innan uppkörningen förra gången. Det räckte tydligen inte).

 

Lirade en kort session där jag smakade på HU NL50, tidigare bara lirat sng's för att få in känslan - Slutade bra och jag är upp ca 60$ för dagen. Ville inte spela mer atm då jag ska in i ett kvällsmöte inför mitt event i morrn. Här är några avgörande händer.

 

Den andra handen jag fick för sessionen (foldade den första).

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

Fi ($130)

Hero ($49.50)

 

Dealt to Hero Q:spade:Q:heart:

 

Hero raises to $1.50, Fi raises to $5, Hero raises to $15, Fi raises to $25, Hero raises to $49.50 (AI), Fi calls $24.50,

 

FLOP ($99) 3:spade:J:heart:K:spade:

 

 

 

TURN ($99) 3:spade:J:heart:K:spade:J:diamond:

 

 

 

RIVER ($99) 3:spade:J:heart:K:spade:J:diamond:4:diamond:

 

 

 

Fi shows A:heart:A:spade:

(Flop 90.1%, Turn 95.5%)

 

Hero shows Q:spade:Q:heart:

(Flop 9.9%, Turn 4.5%)

 

Fi wins $98.50

 

 

Spelar jag korrekt? Kan jag få ut mer?

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

Fi ($63)

Hero ($52.95)

 

Dealt to Hero A:club:4:club:

 

Hero raises to $1.50, Fi raises to $5, Hero calls $3.50,

 

FLOP ($10) A:spade:A:heart:6:heart:

 

check, check,

 

TURN ($10) A:spade:A:heart:6:heart:7:spade:

 

check, Hero bets $9, Fi calls $9,

 

RIVER ($28) A:spade:A:heart:6:heart:7:spade:T:diamond:

 

check, Hero bets $25, Fi calls $25,

 

Fi shows T:heart:8:heart:

(Flop 25.6%, Turn 22.7%)

 

Hero shows A:club:4:club:

(Flop 74.4%, Turn 77.3%)

 

Hero wins $77.50

 

 

Spelade denna värdelöst. Hur borde jag ha spelat? Bet flop? (satte honom på Kx)

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

Fi ($51.05)

Hero ($90.20)

 

Dealt to Hero T:diamond:A:club:

 

Hero raises to $1.50, Fi raises to $5, Hero calls $3.50,

 

FLOP ($10) K:club:J:club:2:club:

 

Fi bets $7.50, Hero calls $7.50,

 

TURN ($25) K:club:J:club:2:club:6:heart:

 

Fi bets $15, Hero calls $15,

 

RIVER ($55) K:club:J:club:2:club:6:heart:Q:diamond:

 

Fi bets $23.55 (AI), Hero calls $23.55,

 

Fi shows K:spade:J:spade:

(Flop 56.3%, Turn 72.7%)

 

Hero shows T:diamond:A:club:

(Flop 43.7%, Turn 27.3%)

 

Hero wins $101

 

 

Tacksam för feedback! fred ut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HU är skoj, men man måste ha fet rulle för att spela..!

 

Är nu tot -500$ och har 100$ kvar av min rulle. Hur förvaltar jag dessa på bästa möjliga vis? Tips, någon smart?

 

Ska lägga mig tidigt idag (läs; nu) och grinda film / serier tills jag somnar in. Upp lagom tid i morrn. Köra lite, sen planering och jobb inför www.iloveme.se som går av stapeln kl 21:00 - 23 timmar och 28 minuter kvar!! Ses där :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat ett par timmar nu på natten, gått segt, inte fått mycket händer och så fort jag träffat set i flervägspott etc så har ingen annan träffat något. För tillfället -$30. Inte plusat på ett par dagar nu vilket börjar bli lite småjobbigt när man ser hur pass kasst folk spelar.

 

Några händer:

Full Tilt Poker Game #15691575766: Table England - $0.10/$0.25 - No Limit Hold'em - 21:59:55 ET - 2009/10/30

Seat 1: extramove ($5)

Seat 2: The Foo on Tilt ($22.76)

Seat 3: TheAndyManCan ($32.38)

Seat 4: swiss915 ($48.03)

Seat 5: Hero ($25.13)

Seat 6: lilipali ($5)

Seat 7: tophe 67 ($14.70)

Seat 8: MaitreMechant ($43.47)

Seat 9: Fisher711 ($10.09)

The Foo on Tilt posts the small blind of $0.10

TheAndyManCan posts the big blind of $0.25

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero Ace of SpadesAce of Hearts

swiss915 folds

Hero raises to $1

lilipali folds

tophe 67 folds

MaitreMechant folds

Fisher711 folds

extramove calls $1

The Foo on Tilt folds

TheAndyManCan calls $0.75

*** FLOP *** 9 of Spades4 of Spades5 of Diamonds

TheAndyManCan checks

Hero bets $2.25

extramove calls $2.25

TheAndyManCan folds

*** TURN *** 9 of Spades4 of Spades5 of DiamondsQueen of Hearts

Hero has 15 seconds left to act

Hero bets $6.25

extramove calls $1.75, and is all in

Hero shows Ace of SpadesAce of Hearts

extramove shows King of HeartsKing of Clubs

Uncalled bet of $4.50 returned to Hero

*** RIVER *** 9 of Spades4 of Spades5 of DiamondsQueen of HeartsKing of Diamonds

Hero shows a pair of Aces

extramove shows three of a kind, Kings

extramove wins the pot ($10.55) with three of a kind, Kings

Hero adds $4.87

*** SUMMARY ***

Total pot $11.10 | Rake $0.55

Board: 9 of Spades4 of Spades5 of DiamondsQueen of HeartsKing of Diamonds

Seat 1: extramove (button) showed King of HeartsKing of Clubs and won ($10.55) with three of a kind, Kings

Seat 2: The Foo on Tilt (small blind) folded before the Flop

Seat 3: TheAndyManCan (big blind) folded on the Flop

Seat 4: swiss915 didn't bet (folded)

Seat 5: Hero showed Ace of SpadesAce of Hearts and lost with a pair of Aces

Seat 6: lilipali didn't bet (folded)

Seat 7: tophe 67 didn't bet (folded)

Seat 8: MaitreMechant didn't bet (folded)

Seat 9: Fisher711 didn't bet (folded)

 

 

 

Full Tilt Poker Game #15692896263: Table Rawhide - $0.10/$0.25 - No Limit Hold'em - 23:08:47 ET - 2009/10/30

Seat 1: Gardindi8_GB ($9.19)

Seat 2: SKAY1313 ($2.87)

Seat 3: lilipali ($5.38)

Seat 4: scorpio201179 ($3.01)

Seat 5: BadBeatGuy ($23.87)

Seat 6: Hero ($26.64)

Seat 7: MDabrowski ($18.40)

Seat 8: soyunaravera ($11.65)

Seat 9: Rundeuser ($31.60)

Hero posts the small blind of $0.10

MDabrowski posts the big blind of $0.25

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero Ace of SpadesAce of Clubs

soyunaravera folds

Rundeuser raises to $0.85

Gardindi8_GB folds

SKAY1313 folds

lilipali folds

scorpio201179 folds

BadBeatGuy folds

Hero raises to $3

MDabrowski folds

Rundeuser raises to $8.50

Hero has 15 seconds left to act

Hero calls $5.50

*** FLOP *** Queen of Spades9 of Spades7 of Diamonds

Hero checks

Rundeuser bets $23.10, and is all in

Hero calls $18.14, and is all in

Rundeuser shows King of ClubsKing of Diamonds

Hero shows Ace of SpadesAce of Clubs

Uncalled bet of $4.96 returned to Rundeuser

*** TURN *** Queen of Spades9 of Spades7 of DiamondsJack of Clubs

*** RIVER *** Queen of Spades9 of Spades7 of DiamondsJack of Clubs3 of Clubs

Rundeuser shows a pair of Kings

Hero shows a pair of Aces

Hero wins the pot ($50.86) with a pair of Aces

Rundeuser adds $20.04

*** SUMMARY ***

Total pot $53.53 | Rake $2.67

Board: Queen of Spades9 of Spades7 of DiamondsJack of Clubs3 of Clubs

Seat 1: Gardindi8_GB didn't bet (folded)

Seat 2: SKAY1313 didn't bet (folded)

Seat 3: lilipali didn't bet (folded)

Seat 4: scorpio201179 didn't bet (folded)

Seat 5: BadBeatGuy (button) didn't bet (folded)

Seat 6: Hero (small blind) showed Ace of SpadesAce of Clubs and won ($50.86) with a pair of Aces

Seat 7: MDabrowski (big blind) folded before the Flop

Seat 8: soyunaravera didn't bet (folded)

Seat 9: Rundeuser showed King of ClubsKing of Diamonds and lost with a pair of Kings

 

 

 

Full Tilt Poker Game #15693404681: Table Beloved - $0.10/$0.25 - No Limit Hold'em - 23:36:23 ET - 2009/10/30

Seat 1: kmak002 ($4.79)

Seat 2: posty456 ($19.42)

Seat 3: StrykerVVT ($3.83)

Seat 4: Oak the Toke ($22.90)

Seat 5: shortbred ($9.72)

Seat 6: FilisFilisFilis ($27.33)

Seat 7: Hero ($25.89)

Seat 8: djdave113 ($7.20)

Seat 9: allincat2008 ($5)

Oak the Toke posts the small blind of $0.10

shortbred posts the big blind of $0.25

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero King of SpadesKing of Hearts

FilisFilisFilis folds

Hero has 15 seconds left to act

Hero raises to $1

djdave113 calls $1

kmak002 has 15 seconds left to act

kmak002 folds

posty456 folds

StrykerVVT folds

Oak the Toke folds

shortbred folds

*** FLOP *** Queen of Diamonds9 of Diamonds9 of Spades

Hero has 15 seconds left to act

Hero bets $2

djdave113 has 15 seconds left to act

djdave113 calls $2

*** TURN *** Queen of Diamonds9 of Diamonds9 of Spades4 of Hearts

Hero bets $4.50

djdave113 calls $4.20, and is all in

Hero shows King of SpadesKing of Hearts

djdave113 shows Queen of ClubsQueen of Hearts

Uncalled bet of $0.30 returned to Hero

*** RIVER *** Queen of Diamonds9 of Diamonds9 of Spades4 of Hearts3 of Spades

Hero shows two pair, Kings and Nines

djdave113 shows a full house, Queens full of Nines

djdave113 wins the pot ($14.02) with a full house, Queens full of Nines

Hero adds $6.31

*** SUMMARY ***

Total pot $14.75 | Rake $0.73

Board: Queen of Diamonds9 of Diamonds9 of Spades4 of Hearts3 of Spades

Seat 1: kmak002 didn't bet (folded)

Seat 2: posty456 didn't bet (folded)

Seat 3: StrykerVVT (button) didn't bet (folded)

Seat 4: Oak the Toke (small blind) folded before the Flop

Seat 5: shortbred (big blind) folded before the Flop

Seat 6: FilisFilisFilis didn't bet (folded)

Seat 7: Hero showed King of SpadesKing of Hearts and lost with two pair, Kings and Nines

Seat 8: djdave113 showed Queen of ClubsQueen of Hearts and won ($14.02) with a full house, Queens full of Nines

Seat 9: allincat2008 is sitting out

 

 

Full Tilt Poker Game #15693980966: Table Goldyke - $0.10/$0.25 - No Limit Hold'em - 0:10:06 ET - 2009/10/31

Seat 1: jhutch42006 ($33.98)

Seat 2: DVDJOE ($25)

Seat 3: psy87 ($5)

Seat 4: johnnyUTAH44 ($46.72)

Seat 5: markemark90278 ($17.85)

Seat 6: Hero ($30.46)

Seat 7: Cfpahsk ($31.61)

Seat 8: jaime0927 ($4.75)

Seat 9: dranktoomuch ($25.47)

Hero posts the small blind of $0.10

Cfpahsk posts the big blind of $0.25

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero King of SpadesKing of Clubs

jaime0927 folds

dranktoomuch raises to $0.75

jhutch42006 folds

DVDJOE calls $0.75

psy87 folds

johnnyUTAH44 calls $0.75

markemark90278 folds

Hero raises to $4

Cfpahsk folds

dranktoomuch has 15 seconds left to act

dranktoomuch raises to $25.47, and is all in

DVDJOE folds

DVDJOE adds $0.75

johnnyUTAH44 folds

Hero calls $21.47

dranktoomuch shows Ace of ClubsAce of Hearts

Hero shows King of SpadesKing of Clubs

*** FLOP *** 7 of Clubs3 of Diamonds6 of Clubs

*** TURN *** 7 of Clubs3 of Diamonds6 of ClubsQueen of Diamonds

*** RIVER *** 7 of Clubs3 of Diamonds6 of ClubsQueen of Diamonds5 of Spades

dranktoomuch shows a pair of Aces

Hero shows a pair of Kings

dranktoomuch wins the pot ($50.06) with a pair of Aces

Hero adds $20.01

*** SUMMARY ***

Total pot $52.69 | Rake $2.63

Board: 7 of Clubs3 of Diamonds6 of ClubsQueen of Diamonds5 of Spades

Seat 1: jhutch42006 didn't bet (folded)

Seat 2: DVDJOE folded before the Flop

Seat 3: psy87 didn't bet (folded)

Seat 4: johnnyUTAH44 folded before the Flop

Seat 5: markemark90278 (button) didn't bet (folded)

Seat 6: Hero (small blind) showed King of SpadesKing of Clubs and lost with a pair of Kings

Seat 7: Cfpahsk (big blind) folded before the Flop

Seat 8: jaime0927 didn't bet (folded)

Seat 9: dranktoomuch showed Ace of ClubsAce of Hearts and won ($50.06) with a pair of Aces

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat ett par timmar nu på natten, gått segt, inte fått mycket händer och så fort jag träffat set i flervägspott etc så har ingen annan träffat något. För tillfället -$30. Inte plusat på ett par dagar nu vilket börjar bli lite småjobbigt när man ser hur pass kasst folk spelar.

 

xEjtexzKM.jpg

 

Du kanske borde börja spela poker istället för att titta på? :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...