Gå till innehåll

NL - Näst nöt på river med stora stackar?


richardd

Recommended Posts

Detta hände.... Jag AK på knapp fi miniraisar, han har ca 200 bb precis som jag, jag reraisar till 6bb han reraisar till 10 jag synar en shortstack synar också, flop KT2r han bettar pott jag riasar pott han synar shortstacken all in. Turn K han bettar 4 bb jag reraisar pot. River A. Han mini bettar igen, vad göra? känns som att han bara kan ha AK/AA möjligen TT så jag synar han visar upp QQ min read var att han var solid tight agressive, men det var visst fel hehe. Raisa igen känns rätt dumt då han bara synar med en bättre hand, kanske TT. Han spelar handen ungefär som AA och i princip vet att jag har AK känns det som.

 

Btw så är det på prima 0.25/0.50 jag överskattar nog spelarna än aning.

 

Nu efteråt så känns AA väldigt osanolikt. Borde jag trycka in på river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom han mini bettade turn som i princip betyder jag vill ha den här billigt till showdown och sen kör samma sak på river efter jag rasiade riktigt hårt på turnen så känns det inte riktigt så. Om han hade checkat hade jag garanterat lagt ut ett bett. Hans mini raise på turn ser jag i princip som raisa mig. Vad skulle en duktig spelare kunna ha utom AA (jag såg honom som en duktig spelare inanna detta) AK troligen. Som sagt jag tror jag jag över respekterar folket på denna nivå och i detta fall borde jag raisa lite men var rädd för att han skulle ställa mig all in. Jag kände mig nöjd med potten och att en raise bara skulle synas av den bättre handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sluta nu.. om du synar hans reraise preflop med AK och får kåken så kan du ju inte blyga dig för att "han lär ha AA" då skulle du väl platt lägga dig preflop i så fall om AA är det enda han skulle raisa med innan... alldeles för blygsamt spel kan man inte value beta kåken på river får man ta sig en funderare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summa sumarum: hans minibet pa river betyder en sak, och endast en... han har en bra hand, men den ar svag. Han hoppas att du bara synar hans lilla bet sa att han far en billig showdown i en stor pott.

 

Han har inte AA eftersom han kanner pa sig att du har en K, och hade han haft AA hade han tryckt pa mer eftersom han vet att du synar.

 

Nu fick han som han ville pa rivern, hans lilla bet gick hem, och du bara synade.

 

I det laget hade jag inte tryckt pa med en kraftig reraise, dock hade jag raisad tillbaka. Kanske bara dubblat hans bet, eller tankt lite och tredubblat hans bet.

 

Jag utesluter genast att han har AA och gar till dessa hander: QQ, JJ, TT, AK, AQ (hoppas pa en mirakel J) och kanske aven KQ eller AJs i extremfall.

 

Alla dessa hander, utom AK, slar du. Dock vill du inte fa honom att folda pa rivern. Sa bara raisa honom svagt. Om han satte A med AQ (eller AJ som han kanske spelar pa samma satt i extremfall) sa kommer han att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men det finns ju händer han kommer syna med TT som sagt, och om potten är stor kan han syna med fler händer, och stege finns ute, en sämre kung mfl... finns händer han slår, du har näst nöten och det var rätt otroligt att han skulle ha AA där faktiskt..... tycker inte det finns nån anledning att vara rädd i den här handen och förstår inte att inte reraisa där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om inte annat så bör man raisa bara för det är så otroligt weak att bara syna där. bra spelare kommer ju notera dig som väldigt weak och utnyttja det i framtiden till och med om de ser att du bara synar med kåken. Raise och låt honom gissa vad du hade istället för att visa upp kåken till minibet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tryckt in duktigt efter rivern....

Iom att du reraisar pott på turn när 2 kungar ligger uppe, och han callar? så skulle det enda tänkbara vara att han sitter med TT, kanske till och med 22 om han va riktigt loose o starta med sådana på 10bb raise, eller så har han också en k med okänd kicker...

Och när du sen träffar din kicker på rivern, så skulle jag bara se det som att jag har den bästa handen lätt...

 

Tror knappast han callar med en 2 outare potbet AA inför river...(okej att han gjorde det med QQ nudå men)

Han kanske även träffade stege med QJs på samma river du får kåk.. så inte omöjligt han callar med det om du sätter in hårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...