Gå till innehåll

En students pokerdagbok


Poddna

Vad tycker du att jag ska göra?  

142 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad tycker du att jag ska göra?

    • Casha ut ca 2000$ av rullen och grinda upp mig igen
      23
    • Bygga vidare på NL100 till ca 50 inköp på NL200 innan jag går upp
      37
    • Gå upp på NL200 när jag når 30 buy in kravet (typ imorn)
      82


Recommended Posts

Har varit i Tyringe och spelat en 500+100kr turre med brossan och lite kompisar. Jag kom längst av oss i gänget men slutade 14/60. Var chip leader under långa perioder men var helt kortdöd när blindsen väl gick upp i nivå. Lyckades inte steala något heller och dom gångerna man försökte fick jag check/raise all in mot mig, vilket ledde till att jag blödde ner i marker rättså kraftigt. Hamnade till slut på 3,5m och fick möjligheten att open shova cut off med 94os men sb hade plockat upp TT och då rök jag...

 

Aja, turren va mest för skojs skull. Nu är jag i Osby och ska grinda lite NL200 hela kvällen. NL400 verkar inte va igång än...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Inte riktigt bra va? Synen preflop är för att noname är en fisk och jag var nära på 100% att han skulle syna pre. Call/Call/fold är väl bäst här? Eller kan man gå call och sen check/raise turn? Vad tycker ni? Alla tankar e välkomna! :)

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $4.00 BB (7 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

CO ($926)

MP1 ($400)

Button ($424)

MP2 ($456.60)

Hero (BB) ($400)

UTG ($730.05)

SB ($451.43)

 

Preflop: Hero is BB with 4club.gif, 3club.gif

2 folds, MP2 calls $4, CO bets $15, 2 folds, Hero calls $11, 1 fold

 

Flop: ($36) 6club.gif, 5club.gif, 5spade.gif(2 players)

Hero checks, CO bets $33, Hero raises $99.90, CO calls $66.90

 

Turn: ($235.80) Jspade.gif(2 players)

Hero bets $136, CO raises to $811.10 (All-In), Hero calls $149.10 (All-In)

 

River: ($806) Jdiamond.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: $806

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+960$ idag, revanch på gårdagen. 3/4-bet potterna gick väldigt bra överlag. Bluffarna satt och jag fick bra betalt med nöt-delen av min range.

 

Har tankat hem Starcraft 2 betan och har lirat lite med ett par polare, jag är dock mega-fisk på det :/ Ska försöka lära mig men jag är nog ett hopplöst fall. Kan dock vara ett bra verktyg att tilta av sig på och jag ska försöka att inte fastna allt för hårt.

 

Dags att sova nu. Näst sista skoldagen imorn, slutar dock inte för än den 27 Maj och jag har en tenta kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[x] Tenta uppkommande

[x] En kanna kaffe bryggd

[x] Böckerna uppslagna

[x] Räknare och pennor framme

 

Farväl kära verklighet, nu ger jag mig in i byggnadsmaterialens värld...

 

Byggnadsmaterialvetenskap var fan en tung kurs imo. Boken var i princip den sämsta nånsin(inget register wtf?!) och inga lösningar till övningsuppgifterna innebar ju att man blev tvungen att verkligen gå dit och göra saker...:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byggnadsmaterialvetenskap var fan en tung kurs imo. Boken var i princip den sämsta nånsin(inget register wtf?!) och inga lösningar till övningsuppgifterna innebar ju att man blev tvungen att verkligen gå dit och göra saker...:)

 

Ja, det suger verkligen. Det enda positiva är att dom har lagt till lösningar på några övningsuppgifter samt en testtenta så där finns lite hjälp. Men det är helt sjukt att boken inte har ett register. Får sitta och sätta i en massa lappar så att det går att hitta i boken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit på systemet och köpt öl inför Lundakarnevalen. Är tillbaka vid datorn och pluggar lite mer BMTRL. Sitter några timmar nu sen ger jag fan i det. Sitter och längtar till att tentan ska va över och man bara kan dra upp till Osby och chilla lite vid stugan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va gött väder det har varit idag! Tyvärr har jag suttit klistrad framför böckerna mesta av tiden men ikväll blir det till att ut o ta en öl med vänner.

 

Har tabbat mellan extentor och facebook hela dagen. Börjar bli mörkrädd när man ser hur många -94or som har lagt till mig på sistone...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...