Gå till innehåll

En students pokerdagbok

Poddna

Vad tycker du att jag ska göra?  

142 medlemmar har röstat

1. 1. Vad tycker du att jag ska göra?

• Casha ut ca 2000$ av rullen och grinda upp mig igen
      23
    • Bygga vidare på NL100 till ca 50 inköp på NL200 innan jag går upp
      37
    • Gå upp på NL200 när jag når 30 buy in kravet (typ imorn)
      82

Recommended Posts

Åkte med brossan och hans kompis till Sölvesborg igår för lite spel på klubben. Slutade på +1955kr i 10/20 cash gamet som vi spelade efter många halvstora potter fram och tillbaka. Lyckades stacka av en person tre gånger med KK, KK och AA, vilket var ganska så sjukt, även om det inte var några fulla inköp precis.

Var en trevlig kväll och det blir nog fler turer dit i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fin dag idag på PKR 6-max NL200, slutar på +600$ efter ett par timmars lång session. Sjukaste handen var när en kille stackade av 150BBs med 88 på floppen efter jag 3-bettat honom pre så gick han all in mot min c-bet på en 7-hög flopp :)

För övrigt så lyckades jag precis smälla en mygga vid datorn som ramlade ner i mitt glas juice, snacka om bad beat :/

Så, nu var det inget mer! Cya!

/Poddna

Länk till kommentar

Alltså, en gädda på 10kg. Vet du hur stor den kommer vara? Har ni någonsin varit ens i närheten av det? :P En kompis fick en på 5,5-6kg och den var fan enorm.

Min bror tog en på 6,5kg förra året och för något år sedan så togs en 8kg gädda precis utanför vår stuga. Tror vi har dragit upp 6-7 gäddor kring 6kg strecket, så nog ska det finnas någon 10kg gädda i sjön :)

Länk till kommentar

Var ute med brossan och fiskade nu i eftermiddags. Fiskade med ett trasigt spö med väldigt kort lina, men lyckades få på en riktigt fet gädda. Pulsen ökade ordentligt när man såg den hoppa över ytan och jag visste om att hoven som vi har knappt räckte till för att ta upp gäddan...

Lyckligtvis så lyckades vi lirka i gäddan i hovet och den vägde 6,5kg, nytt rekord för mig. Gäddan klarade sig fint och jag släppte i den sen när vi vägt den. Förhoppningsvis så får vi se den igen när den växt till sig strax över 10kg gränsen...

Länk till kommentar

Var ute med brossan och fiskade nu i eftermiddags. Fiskade med ett trasigt spö med väldigt kort lina, men lyckades få på en riktigt fet gädda. Pulsen ökade ordentligt när man såg den hoppa över ytan och jag visste om att hoven som vi har knappt räckte till för att ta upp gäddan...

Lyckligtvis så lyckades vi lirka i gäddan i hovet och den vägde 6,5kg, nytt rekord för mig. Gäddan klarade sig fint och jag släppte i den sen när vi vägt den. Förhoppningsvis så får vi se den igen när den växt till sig strax över 10kg gränsen...

Är det inte ätbart med gädda?

Länk till kommentar

Blev en liten session 6-max på PKR, slutar ca +200$. Har inte haft en backsession sen jag började lira där, riktigt nice :)

Ska iväg till min morbror som fyller 50 ikväll. Blir nog massor av god mat, dryck och whiskey :)

Over and out!

/Poddna

whiskeycola funkar imo, men aldrig förstått mig på att dricka whiskey rent.

Länk till kommentar

Kallt med stora bet inom familjen.

inte om man är rik, vilket man måste va om man sätter 10k bettet 8-)

Prestige är viktigare än pengar imo. Så är det iallafall mellan mig och mina 3 bröder när vi tävlar :lol:

Prestigen i att ta en 10kg gädda överväger långa väga pengarna. Vi ville bara krydda på det lite extra. Ska säga det att min bror spelar ganska så mkt högre än mig i pokern och han har inga problem att hosta upp med bettet om han skulle torska. Nu tåls det att tillägga att sannolikheten för att dra upp en 10kgs gädda är extremt liten, min morfar har fiskat i sjön i 50år utan att dra upp en så pass stor gädda.

Länk till kommentar

FiskarN?

Iom att du pluggar i lund får jag gärna lite hjälp av din expert åsikt:P

Ville plugga brandingenjör nu till hösten men kom inte in(typ 25 reserv) men jag kom in på kemiteknik och lanmäteri. Tänkte då läsa något av dem ett år och sen förhoppningsvis kunna byta till brand och stryka en del kurser i farten (om jag typ klonkar HP lr nåt).

Vilket tycker du man ska läsa? Mest likt/skönest utbildning osv.

Finns ju risk för att jag fortsätter hela utbildningen utan att byta så man får ju ta det i beräkning också. Har varit semigrym på kemi på gymnasiet får också tas med i beräkning antar jag.

Vad är din uppfattning och tips?;)

Länk till kommentar