Gå till innehåll

En students pokerdagbok


Poddna

Vad tycker du att jag ska göra?  

142 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad tycker du att jag ska göra?

    • Casha ut ca 2000$ av rullen och grinda upp mig igen
      23
    • Bygga vidare på NL100 till ca 50 inköp på NL200 innan jag går upp
      37
    • Gå upp på NL200 när jag når 30 buy in kravet (typ imorn)
      82


Recommended Posts

Börjar märkas att man blir äldre (snart 21). Jag har börjat "sova middag" de dagarna jag börjat 8 och slutat vid 12-13 tiden för att därefter vakna strax innan 15 och sätta på eftermiddagskaffet. Fatta va det är EV+ att vara utvilad på kvällen sen när man lirar poker, men samtidigt så blir man lite rädd för sig själv.

 

Sova är ju det absolut bästa som finns. Jag sover runt 10h / natt och jag vill ändå alltid sova mer när jag vaknar :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Inte så kul som de låter. Vaknar och grindar lite sen tänker man ta tag i det och klä på sig och gå ut. Men icke man kollar lite serier istället sen måste man laga mat och så kommer kvällen och mer grind. Kommer man upp för man är tvungen så är det lättare få fart när man ändå är och gör nåt..

Självdiciplin är inte min starka sida :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en lång och konstig session idag. Fick in pengarna jättebra under de första 800 händerna, men lyckades tappa 3-inköp. Sen vände spelet och jag var plus 90$ ett tag. Efter det så kom det lite set ups och vips så var jag back 3 inköp igen. På slutet så händer inte så mycket och jag satt mest bara kortdöd och landade på -250$ i CG (exkl. RB) fast sen så lyckades jag komma på 15de plats i en turre och blev +60$ där totalt.

 

Slutar alltså på -190$, fast det känndes som om det kunde ha varit en ganska så grön dag om korten hade landat lite annorlunda.

 

Ska inte klaga. Tar nya tag imorn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt eller fel?

FI 15/12/2,2 fold to 3-bet = 70%

3-bet% = 3%

Tycker det känns tight att lägga JJ i blind battle, men jag hade lite i bakhuvudet att jag foldar mot 4-bet här.

 

 

GAME #1619429231: Texas Hold'em NL $0.50/$1 2009-05-17 18:24:27

Table Bonthe

Seat 1: Cry17 ($100.00 in chips) DEALER

Seat 2: EndedbytheKnife ($126.15 in chips)

Seat 4: kolovo ($15.00 in chips)

Seat 5: JohnMclaineIII ($100.65 in chips)

Seat 7: MATEO6Y8 ($27.17 in chips)

Seat 9: Flopoholic ($26.93 in chips)

EndedbytheKnife: Post SB $0.50

kolovo: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to EndedbytheKnife Jack of ClubsJack of Spades

JohnMclaineIII: Fold

MATEO6Y8: Fold

Flopoholic: Fold

Cry17: Raise (NF) $3.00

EndedbytheKnife: Raise (NF) $10.00

kolovo: Fold

Cry17: Raise (NF) $55.00

EndedbytheKnife: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $66.00 Rake $0.00

Cry17: wins $66.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt eller fel?

FI 15/12/2,2 fold to 3-bet = 70%

3-bet% = 3%

Tycker det känns tight att lägga JJ i blind battle, men jag hade lite i bakhuvudet att jag foldar mot 4-bet här.

 

 

GAME #1619429231: Texas Hold'em NL $0.50/$1 2009-05-17 18:24:27

Table Bonthe

Seat 1: Cry17 ($100.00 in chips) DEALER

Seat 2: EndedbytheKnife ($126.15 in chips)

Seat 4: kolovo ($15.00 in chips)

Seat 5: JohnMclaineIII ($100.65 in chips)

Seat 7: MATEO6Y8 ($27.17 in chips)

Seat 9: Flopoholic ($26.93 in chips)

EndedbytheKnife: Post SB $0.50

kolovo: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to EndedbytheKnife Jack of ClubsJack of Spades

JohnMclaineIII: Fold

MATEO6Y8: Fold

Flopoholic: Fold

Cry17: Raise (NF) $3.00

EndedbytheKnife: Raise (NF) $10.00

kolovo: Fold

Cry17: Raise (NF) $55.00

EndedbytheKnife: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $66.00 Rake $0.00

Cry17: wins $66.00

:shock:

fa in det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte alls bra o 3bets/folda JJ pre. Syna bara öppningen om du inte vill få in att. Med den stora 4betten lär FI däremot ha AK mkt mkt ofta imo.

 

Jag har 34% equity mot en range bestående av AKos+, AA,KK,QQ. Jag kommer väl behöva 90/200=45% equity för att ställa här? Finns ju inte någon hand som FI foldar i det här läget.

 

3-betten till 10 är standard för mig, vet inte om det gör en så otrolig skillnad om jag höjer till 9 ist för 10, hans reraise blir ju enorm i vilket fall som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur många händer samplet ligger på men foldar nog också om infon stämmer. Vi är nästan alltid uppe mot QQ+ dvs QQ/KK/AA/AKs och kanske även AK.

 

Vi har bara lagt in 10bb så det känns ok att folda, skillnad om du fyrbetat och sen foldar t.ex.

 

håller helt med dig, borde vara stort EV- att stacka av här känns det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stats FI: 12/11 med 4% 3-bet Preflop.

Är vi för djupa för att pusha? Vad ska stackdjupen ligga på för att börja tänka på en syn? Hur pass stor roll spelar det att jag sitter ur position sen?

 

GAME #1621333025: Texas Hold'em NL $1/$2 2009-05-18 18:33:55

Table Arroyito

Seat 1: Pulsu ($194.65 in chips)

Seat 2: Zecke48 ($228.50 in chips)

Seat 4: AKh9 ($295.85 in chips) DEALER

Seat 5: Huijari62 ($153.05 in chips)

Seat 6: Heimdall1983 ($204.60 in chips)

Seat 7: hajvaninho ($202.00 in chips)

Seat 9: EndedbytheKnife ($332.60 in chips)

Seat 10: JackSparrow18 ($215.45 in chips)

Huijari62: Post SB $1.00

Heimdall1983: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to EndedbytheKnife Ace of ClubsKing of Clubs

hajvaninho: Fold

EndedbytheKnife: Raise (NF) $7.00

JackSparrow18: Fold

Pulsu: Fold

Zecke48: Fold

AKh9: Raise (NF) $24.00

Huijari62: Fold

Heimdall1983: Fold

EndedbytheKnife: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 34% equity mot en range bestående av AKos+, AA,KK,QQ. Jag kommer väl behöva 90/200=45% equity för att ställa här? Finns ju inte någon hand som FI foldar i det här läget.

 

3-betten till 10 är standard för mig, vet inte om det gör en så otrolig skillnad om jag höjer till 9 ist för 10, hans reraise blir ju enorm i vilket fall som.

 

Orkar inte argumentera. Men kan bara anta att FI foldar någon hand ibland...

Men om du inte vill få in det med JJ, så 3betta inte!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stats FI: 12/11 med 4% 3-bet Preflop.

Är vi för djupa för att pusha? Vad ska stackdjupen ligga på för att börja tänka på en syn? Hur pass stor roll spelar det att jag sitter ur position sen?

 

GAME #1621333025: Texas Hold'em NL $1/$2 2009-05-18 18:33:55

Table Arroyito

Seat 1: Pulsu ($194.65 in chips)

Seat 2: Zecke48 ($228.50 in chips)

Seat 4: AKh9 ($295.85 in chips) DEALER

Seat 5: Huijari62 ($153.05 in chips)

Seat 6: Heimdall1983 ($204.60 in chips)

Seat 7: hajvaninho ($202.00 in chips)

Seat 9: EndedbytheKnife ($332.60 in chips)

Seat 10: JackSparrow18 ($215.45 in chips)

Huijari62: Post SB $1.00

Heimdall1983: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to EndedbytheKnife Ace of ClubsKing of Clubs

hajvaninho: Fold

EndedbytheKnife: Raise (NF) $7.00

JackSparrow18: Fold

Pulsu: Fold

Zecke48: Fold

AKh9: Raise (NF) $24.00

Huijari62: Fold

Heimdall1983: Fold

EndedbytheKnife: ?

 

rejs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold. I pos hade det varit syn. Fi trebettar 4% av gångerna. Han har stål här! Märker du att han sen börjar utnyttja att du la dig här så får du anpassa dig. Vill du spela GTO så antar jag att det är raise och få in det men personligen tror jag det bara skulle innebära varians och negativ ev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold. I pos hade det varit syn. Fi trebettar 4% av gångerna. Han har stål här! Märker du att han sen börjar utnyttja att du la dig här så får du anpassa dig. Vill du spela GTO så antar jag att det är raise och få in det men personligen tror jag det bara skulle innebära varians och negativ ev.

 

Spelar iofs aldrig fullring. Men hur kan man folda AK?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte alls bra o 3bets/folda JJ pre. Syna bara öppningen om du inte vill få in att. Med den stora 4betten lär FI däremot ha AK mkt mkt ofta imo.

 

Den erfarenheten som jag har fått är att vissa spelar gör så med KK/QQ för att dom är rädda för att eventuella överkort ska komma, samt att det sätter FI i en krånglig spot med händer som JJ/TT. Lägg sedan märke till hans sjukt låga 3-bet % samt att det är 8-handed.

 

Problemet är ju lite det att det räcker inte med att han gör så med AK varje gång, jag måste ju dessutom börja utesluta en del höga pockets innan jag kan ens göra synen för att spela break even där. Tycker över lag inte om att sätta mig i situationer där jag antingen har ett svagt övertag eller är halvt körd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte argumentera. Men kan bara anta att FI foldar någon hand ibland...

Men om du inte vill få in det med JJ, så 3betta inte!!!!

 

FI är en jättetight regular som förstår sig på alla basics som tex pottodds. Han kommer inte folda oavsett vad han har med tanke på att han behöver 45/200=22,5% chans att vinna mot min hand för att göra synen.

 

Anledningarna till att jag väljer att 3-bet/fold linjen är följande:

 

1. FI har för det mesta en hand som jag inte vill ge bort en gratis flop med.

2. Jag sitter ur position och kommer få väldigt tuffa beslut postflop på många floppar.

3. FI 4-bettar extremt sällan, vilket innebär att jag väldigt sällan hamnar i ett tufft beslut.

4. Raisen är så stor att han forcerar fram ett all in läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold. I pos hade det varit syn. Fi trebettar 4% av gångerna. Han har stål här! Märker du att han sen börjar utnyttja att du la dig här så får du anpassa dig. Vill du spela GTO så antar jag att det är raise och få in det men personligen tror jag det bara skulle innebära varians och negativ ev.

 

Håller med dig till punkt och pricka. Har inte så mycket nytta av att försöka mig på några moves mot en så pass tight nit som bara sitter och blöder pengar på blindsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokern har gått väldigt tungt de två senaste dagarna. Varit ganska så mycket jobbiga situationer och konstiga situationer som hela tiden har missgynnat mig. Nere på ett par hundra dollar plus för månaden nu.

 

I vilket fall så har jag åkt "hem hem" till föräldrarna i Osby och ska på torsdag till Sölvesborg och lira live på någon pokerklubb med lillebrossan, ska bli sjukt kul :) Blir nog först att vi spelar 100kr rebuy turren för att vänta in cash game borden och där efter 10/20 eller eventuellt 25/50.

 

Klämde in en liten pokersession idag och lyckades plussa 100$. Skönt med en grön dag efter de två tunga dagarna som jag haft.

 

Målet för månaden blir att komma upp igen på 9$k i rullen, vilket jag ser som väldigt möjligt med tanke på att där kommer ca 400$ i RB på fredag. Har inte PT på den här datorn så jag kan inte lägga upp några händer för tillfället, men det kommer nog upp någon imorn, när jag lyckat sno åt mig den stationär datorn med Poker Tracker.

 

Hörs imorn kära läsare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...