Gå till innehåll

Var går gränsen för hur många turneringar man hinner med??


lob001

Recommended Posts

Brukar gå bra att 16-tabla för mig (kör hälften vanliga hälften turbos), kanske missar en eller ett par händer under en timme men timlönen blir så mycket bättre :D Har jag 9 kan jag få plats med dem på ena skärmen och lugnt sitta och chatta på msn på andra :).

Det som gör multitabling möjligt är en väldigt tight, inövad strategi med 3000+ sngs, och väldigt få bluffar. Ingen kan sitta på 20 bord o squeeza på tre, blockbetta på två och syna ner mellanparet på ett annat. Jag skulle aldrig klara av att spela två bord med den strategin jag kör, det blir helt enkelt för tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan dock garantera att du tappar spelstyrka per bord. Dock så är det mycket möjligt att summan $/h blir högre ändå, men rätt som det är så kommer du att lägga på ett bord som gör att peng/h går ner.

 

Var den nivån ligger är olika från person till person. Själv vet jag att jag spelar bäst vd exakt två bord (då är tristessen borta samtidigt som jag kan fokusera).

 

Tva bord later mer som en bjudning pa hemmaplan, med en storre grupp manniskor, da man (jag) i sin abstinens bluffar att man maste hamta mer sprit pa overvaningen till folket men passar pa att dunka tva snabba hander, for att vidare upprepa processen permanent under kvallens gang.

Nar kvallen nar sin kulmen avtackar man gasterna med ena benet pa overvaningen och en genuint bluffad uppskattning rorande deras vistelse.

Game is on!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tva bord later mer som en bjudning pa hemmaplan, med en storre grupp manniskor, da man (jag) i sin abstinens bluffar att man maste hamta mer sprit pa overvaningen till folket men passar pa att dunka tva snabba hander, for att vidare upprepa processen permanent under kvallens gang.

Nar kvallen nar sin kulmen avtackar man gasterna med ena benet pa overvaningen och en genuint bluffad uppskattning rorande deras vistelse.

Game is on!!!

 

Hehe helt rätt :) 2-tabling kan man också tillåta om man kollar på någon serie medans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart man KAN multitabla en massa bord i 5 timmar om man vill. Frågan är om det går att spela sin bästa poker under så lång tid. Det tror jag däremot är så gott som omöjligt.

 

Det lär vara grymt mycket bättre att spela max 2h och sen ta ett break.

 

Jag ser en massa cg spelare där ja spelar som grindar 8 bord och grindar dåligt. Antagligen hade de tjänat mer och haft roligare om det hade spelat bra på kanske 4 bord istället. Fast de hade ju förstås fått sämre rakeback..

 

Själv spelar jag som bäst poker första timmen, för att sedan gå ner mig lite andra timmen, men timme 2-7 så kan man spela på topp igen. Så det är nog upp till var och en att tjäna efter när man är som bäst. Anledningen till att jag spelar bra många timmar tror jag har att göra med att jag blir lite tröttare och inte orka göra "monsterbluffarna" som brukar kosta mig $ :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...