Gå till innehåll

PostgreSQL


Mr X

Recommended Posts

Kör för närvarande med PokerTracker 2, men tänkte jag skulle byta upp mig till Hold'em Manager eller PokerTracker 3.

 

Saken är den att man måste använda sig av PostgreSQL för att kunna använda dom här programmen.

 

Jag har installerat databasen men kan inte ansluta till den. Det står "Server doesn't listen". Sen står det nåt om lite portar och grejer. Jag är ju värsta datanooben med så jag fattar ju inget om sånt där.

 

Läste att man kan gå till "kontrollpanelen --> Administrationsverktyg --> Tjänster" och sen högerklicka på postgreSQL och trycka "starta". Men då får jag meddelandet

 

"Tjänsten postgresql-8.3 På Lokal dator startade och stoppade igen. Vissa tjänster stoppar automatiskt om de inte behövs. Ett exempel på detta är tjänsten Performance Logs and Alerts".

 

WTF!!!! DEN BEHÖVS JU VISST!!!!

 

Ska jag köpa ett program vill jag ju att det ska funka...

 

Korkat system det där, kunde det inte bara vara att trycka install och allt som behövs installeras och funkar!!!!

 

Nån som vet hur det här funkar?? Har googlat i oändlighet och hittar nada, inte heller på pokertrackers hemsida, inte hold'em managers för den delen heller....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Orkar ej skapa ett nytt tråd.

 

Har precis köpr en ny dator. Nu när jag installerar postgreSQL så fasnar jag på Initialisera databasen.

 

 

[x] Initialisera databasen

 

Portnummer 5432

 

[ ] acceptera anslutningar på alla adresser, inte bara localhost

 

Sortering Sweden

 

Encoding (server) WIN1252 (client) WIN1252

 

Ägarnamn postgres

 

lösenord: xxxx

 

När jag testar att klicka på nästa med dom här inställningar så får jag denna error:

 

Tjänstekontroll:

 

Tjänsten "Secondary logon" är inte startad. Tjänsten krävs för att installationprogrammet skall kunna initialisera databasen. Starta tjänsten och försök igen.

 

:rolleyes: Hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Orkar ej skapa ett nytt tråd.

 

Har precis köpr en ny dator. Nu när jag installerar postgreSQL så fasnar jag på Initialisera databasen.

 

 

[x] Initialisera databasen

 

Portnummer 5432

 

[ ] acceptera anslutningar på alla adresser, inte bara localhost

 

Sortering Sweden

 

Encoding (server) WIN1252 (client) WIN1252

 

Ägarnamn postgres

 

lösenord: xxxx

 

När jag testar att klicka på nästa med dom här inställningar så får jag denna error:

 

Tjänstekontroll:

 

Tjänsten "Secondary logon" är inte startad. Tjänsten krävs för att installationprogrammet skall kunna initialisera databasen. Starta tjänsten och försök igen.

 

:rolleyes: Hjälp.

 

 

Tja, jag får upp samma, någon som kan hjälpa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...