Gå till innehåll

fl0w spelar poker!


fl0w

Recommended Posts

Jajjemän, detta började på annat sätt, men blev så småningom en pokerdagbok. Bakgrunden är denna:

 

Jag har spelat i lite drygt ett halvårs tid. Förlorade en hel del i början, har på senare tid satt in lite mer pengar och spelat stabilare... trots det vill det sig inte riktigt, och jag har fått ta en rejäl funderare på vad som egentligen är fel.

Det jag gör just nu är att jag håller mig till ett bord åt gången tills jag ser hur det verkligen går. Jag tänker hålla mig strikt till FL (kanske nån enstaka low-buyin MTT och SnG) och strikt till BR-kravet på 300 bb.

 

Utgångsläget, i och med att jag börjar skriva idag, är de $411.25 som idag finns på mitt PartyPoker-konto.

Jag kommer posta lite nyckelhänder, men mest i HH-delen förmodligen.

 

Uppdaterar då och då, först och främst för att för egen del hålla bättre koll på mina resultat, men skulle nån mot förmodan vara intresserad så blir jag bara glad om man får lite feedback. Skål på er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Motståndaren verkar loose, efter ~60 händer har han 45% VPIP och vinner inte farligt mycket heller.

 

Party Poker 0.5/1 Hold'em (9 handed) converter

 

Preflop: Hero is Button with Kc, Ad.

1 fold, UTG+1 calls, 1 fold, MP2 calls, 2 folds, Hero raises, 2 folds, UTG+1 calls, MP2 calls.

Jag har position, jag har en bra hand, höjer såklart.

 

Flop: (7.50 SB) Jd, Ks, 5d (3 players)

UTG+1 checks, MP2 bets, Hero raises, UTG+1 calls, MP2 3-bets, Hero calls, UTG+1 calls.

Jajjemän, där satt den, TPTK. Höjer för att skydda handen. Höjer han tillbaka? För allt vad jag sett av killen kan han sitta med exempelvis K5, J5 eller ändå KJ. Hmm, nöjer mig med att syna.

 

Turn: (8.25 BB) 4c (3 players)

UTG+1 checks, MP2 bets, Hero calls, UTG+1 calls.

Han höjer igen. Förstår att jag är efter, men synar iaf, min hand är ju ändå inte helt död. Rätt tänkt?

 

 

River: (11.25 BB) 6h (3 players)

UTG+1 checks, MP2 bets, Hero calls, UTG+1 folds.

Måste se så han inte bluffat hela vägen, han har ju spelat bra löst innan.

 

Final Pot: 13.25 BB

 

Självklart går den till honom med KJ.

Synpunkter, skulle ni spelat den annorlunda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Party Poker 0.5/1 Hold'em (9 handed) converter

 

Preflop: Hero is CO with 3c, 4c.

1 fold, UTG+1 calls, MP1 calls, 2 folds, Hero calls, 1 fold, SB completes, BB checks.

 

Flop: (5 SB) 5h, 3h, 6h (5 players)

SB checks, BB checks, UTG+1 checks, MP1 checks, Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Nån moderator får hemskt gärna ändra topic här till nåt annat, för jag tänker inte lira fixed nu... NLT 0.25/0.5 6-max på party blir det.

 

Upptäckte att jag hade några dalers inne på mitt starskonto - blev sugen på att testa lite PL Omaha-turnering och lyckades dra in en tredjeplats för cirka $300.

 

Jag spelar inte så mycket i övrigt nuförtiden, så jag tänkte göra ett projekt av detta att spela upp dessa dollars till $1000. Målet är en vecka, men jag skall nog bort några dagar, så 7 speldagar med andra ord. Spelet börjar tidigast imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat lite granna, men bara lite lite och gått plus en sisådär $50. Inte sparat nån intressant handhistorik eller något sådant pga så lite spel, så det får bli senare.

 

Just nu är BR där $376. Intressantare uppdateringar framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där jävla dagboken gick åt skogen. Varje gång jag försöker göra nånting med ett mål så går det åt skogen. Bäst funkar mitt spel om jag bara spelar och försöker få rullen att växa i sin egen takt.

 

Jag tänker därför inte ha nåt annat mål än att här skall spelas p oker, och göras bra. Denna tråd får användas till att posta lite handhistories jag undrar över för att inte spamma HH-forumet. Kanske, när jag tycker det är värt att prata om, så nämner jag min BR som är ganska liten atm :)

Och snälla herr moderatorn - döp om denna tråd till DAGBOK: fl0w spelar poker

 

8-)

 

Nånting som jag måste försöka hålla mig borta från är att göra buyins till större turneringar. Har alltid problem med det, de är så lockande, men jag har inte rulle till dem. I svaga ögonblick händer det ändå att jag köper in mig för kanske en femtedel av rullen. Dumt, dumt, dumt!

Ärligt talat skulle min rulle vara $1000 - $2000 större om jag aldrig hade gjort det. Just nu spelar jag dock på B2B och de har inte så fruktansvärt lockande turneringsutbud, that's a good thing.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har plockat upp ett och annat från -_- dagbok - och sedan dess är att syna höjningar med suited connectors i rätt tillfällen nåt av det jag tjänat allra bäst på. Här blev det perfekta tillfället, men jag spelade min träff som en tomte.

När jag nu fick en sådan träff - hur extraherar jag maximum?

 

Game # 106165599 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Ulricehamn"

Game ended 2005-08-05 14:45:47 UTC

 

Players:

Steffo66 (EUR 67,70 in seat 2)

DrSnake (EUR 35,26 in seat 3)

crossfire_ (EUR 65,20 in seat 4)

GYHLIN (EUR 23,15 in seat 5)

flaskdanne (EUR 49,25 in seat 6)

 

Dealer: crossfire_

Small Blind: GYHLIN (0,25)

Big Blind: flaskdanne (0,50)

 

flaskdanne was dealt: 6s - 8s

 

Steffo66 Raise (2,30)

DrSnake Fold

crossfire_ Fold

GYHLIN Fold

flaskdanne Call (1,80)

 

Flop 7d - 9c - 5d

 

flaskdanne Check

Steffo66 Bet (2,20)

flaskdanne Call (2,20)

 

Turn 7d - 9c - 5d - Td

 

flaskdanne Bet (6,00)

Steffo66 Fold

flaskdanne Payback (6,00)

 

flaskdanne didn't show hand

 

flaskdanne wins: EUR 9,00

Rake: EUR 0,25

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har plockat upp ett och annat från -_- dagbok - och sedan dess är att syna höjningar med suited connectors i rätt tillfällen nåt av det jag tjänat allra bäst på. Här blev det perfekta tillfället, men jag spelade min träff som en tomte.

När jag nu fick en sådan träff - hur extraherar jag maximum?

 

Game # 106165599 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Ulricehamn"

Game ended 2005-08-05 14:45:47 UTC

 

Players:

Steffo66 (EUR 67,70 in seat 2)

DrSnake (EUR 35,26 in seat 3)

crossfire_ (EUR 65,20 in seat 4)

GYHLIN (EUR 23,15 in seat 5)

flaskdanne (EUR 49,25 in seat 6)

 

Dealer: crossfire_

Small Blind: GYHLIN (0,25)

Big Blind: flaskdanne (0,50)

 

flaskdanne was dealt: 6s - 8s

 

Steffo66 Raise (2,30)

DrSnake Fold

crossfire_ Fold

GYHLIN Fold

flaskdanne Call (1,80)

 

Flop 7d - 9c - 5d

 

flaskdanne Check

Steffo66 Bet (2,20)

flaskdanne Call (2,20)

 

Turn 7d - 9c - 5d - Td

 

flaskdanne Bet (6,00)

Steffo66 Fold

flaskdanne Payback (6,00)

 

flaskdanne didn't show hand

 

flaskdanne wins: EUR 9,00

Rake: EUR 0,25

 

Jag vet inte om jag tycker att detta är ett bra tillfälle, att gå headsup ur position mot en utg-höjning. Du har en suitedgapconnector (yeah) som är sämre än än suited connector. Men när du träffar floppen så pass bra tycker jag att syn är rätt, men jag skulle vilja se att du checkar tillbaka den på turn, annars luktar det. Men han skulle även kunna sätta dig på en synsteal, att du synade på floppen för att ta den på turn, men det är nog överkurs på 0.25/0.5. Jag röstar för checkraise på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game # 106833378 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Arjeplog"

Game ended 2005-08-06 20:23:46 UTC

 

Players:

Knackard (EUR 15,47 in seat 1)

Bulten08 (EUR 61,05 in seat 2)

-Oskar- (EUR 21,00 in seat 3)

jormgard (EUR 21,75 in seat 4)

AmAir (EUR 16,98 in seat 5)

flaskdanne (EUR 60,95 in seat 6)

 

Dealer: -Oskar-

Small Blind: jormgard (0,25)

Big Blind: AmAir (0,50)

 

flaskdanne was dealt: Kd - As

 

flaskdanne Raise (2,00)

Knackard Fold

Bulten08 Fold

-Oskar- Fold

jormgard Fold

AmAir Call (1,50)

 

Ganska självklart spel. Amair verkar inte jättegrym, av vad jag sett. Inte sett nåt som är råpucko heller dock.

 

Flop Ts - 8d - 8h

 

AmAir Bet (2,40)

flaskdanne Raise (7,00)

AmAir Raise (9,20)

flaskdanne Call (4,60)

 

Känns som en ganska underlig träff, jag höjer honom för att se var jag står. Han har släppt många händer mot höjningar tidigare. När han höjer tillbaks gissar jag att han har nåt sorts par, jag tror han antingen träffat en tia eller har ett eget par. Bedömer EJ på set eller trips som jättetroligt i detta läge. Han har inte mkt kvar i stacken och jag har odds för att dra till toppar, potten är stor. Syn.

 

Turn Ts - 8d - 8h - 2s

 

AmAir All-In (3,38)

flaskdanne Call (3,38)

 

Återigen syn.

 

River Ts - 8d - 8h - 2s - Ad

 

Tankar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag nu fick en sådan träff - hur extraherar jag maximum?

 

När jag själv spelar och får en sån här träff brukar jag betta rakt ut. Inte så jättemycket men ett litet lagom bet. Ofta får man raise om Fi har högre pocket, även stor chans att man får en bluffhöjning.

 

Om Fi nu väljer att höja så brukar jag checka på turn.. Bettar han hårt igen gör jag ofta en kraftig höjning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-_-

trevligt att du tittar in, jag har ju inkorporerat en del av din spelstil i min, åtminstone tagit inspiration. Jag spelade något såhär förr men har halkat och du hjälpte mig hitta tillbaka till rätt stil igen.

 

Tycker inte du att borden är fruktansvärt weaktighta, lägsta NL-borden på B2B?

*Öppnar man för mer än €2 preflop får man ytterst sällan syn.

*Bettar man pot på turn får man syn väldigt sällan.

*Motståndare bettar ytterst sällan stora summor, och lägger sig väldigt ofta till en hyfsad reraise.

*Väldigt vanligt med minraise vafan det nu skall vara bra för?

 

Jag säger inte att detta är dåligt, då jag plockat på mig en hel del på detta sätt, men det kan också vara frustrerande att så sällan få betalt när man verkligen har en hand. Är det bara jag som känner så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game # 106948108 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Kisa"

Game ended 2005-08-07 00:43:45 UTC

 

Players:

Bimpi (EUR 109,45 in seat 1)

raiden00 (EUR 7,40 in seat 2)

Wiket (EUR 50,10 in seat 3)

-Oskar- (EUR 29,70 in seat 4)

uffen60 (EUR 16,60 in seat 5)

flaskdanne (EUR 57,90 in seat 6)

 

Dealer: raiden00

Small Blind: Wiket (0,25)

Big Blind: -Oskar- (0,50)

 

flaskdanne was dealt: Jd - Kd

 

uffen60 Call (0,50)

flaskdanne Raise (1,50)

Bimpi Fold

raiden00 Fold

Wiket Call (1,25)

-Oskar- Fold

uffen60 Call (1,00)

 

Flop 3c - Kh - 5d

 

Wiket Bet (1,60)

uffen60 Call (1,60)

flaskdanne Raise (7,00)

Wiket Call (5,40)

uffen60 Fold

 

Turn 3c - Kh - 5d - 9d

 

Wiket Bet (3,00)

flaskdanne Raise (9,00)

Wiket Call (6,00)

 

River 3c - Kh - 5d - 9d - 2d

 

Wiket Bet (15,00)

flaskdanne Raise (30,00)

Wiket All-In (17,60)

flaskdanne Call (2,60)

 

Bra spelat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående spelet på NL 50 borden så anser jag det vara för enekelt bara man vågar trycka på lite. Jag brukar alltid höja minst 2 pre-flopp. I början av en sittning kan det vara svårt att få syn men det brukar ge sig efter ett tag.

 

Sen som du säger överbettar man litegrann så vinner man de flesta potter relativt enkelt. De flesta spelar även väldit försiktigt när de sitter på nötterna pga rädsla att du ska lägga dig vilket blir ganska billigt i längden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta spelar även väldit försiktigt när de sitter på nötterna pga rädsla att du ska lägga dig vilket blir ganska billigt i längden...

 

Ja, har sett folk som är rädda att betta sin nötkåk för att de är rädda för fyrtal flera ggr osv... du har så rätt. Jag vet inte riktigt om min sköra BR (har plockat ut det mesta för nu är det dags för studietid och knapert leverna, I need what I can spare ;)) Min lilla BR är knappast i skick att tryckas på med allt för mkt. Men jag skall tänka på det, å andra sidan startade du väl den här gången med typ € 400, right? A ja, blir nog bra.

 

Och så märke jag idag att spelet är betydligt lösare kl 02:00 en lördagsnatt haa :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game # 106948108 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Kisa"

Game ended 2005-08-07 00:43:45 UTC

 

Players:

Bimpi (EUR 109,45 in seat 1)

raiden00 (EUR 7,40 in seat 2)

Wiket (EUR 50,10 in seat 3)

-Oskar- (EUR 29,70 in seat 4)

uffen60 (EUR 16,60 in seat 5)

flaskdanne (EUR 57,90 in seat 6)

 

Dealer: raiden00

Small Blind: Wiket (0,25)

Big Blind: -Oskar- (0,50)

 

flaskdanne was dealt: Jd - Kd

 

uffen60 Call (0,50)

flaskdanne Raise (1,50)

Bimpi Fold

raiden00 Fold

Wiket Call (1,25)

-Oskar- Fold

uffen60 Call (1,00)

 

Flop 3c - Kh - 5d

 

Wiket Bet (1,60)

uffen60 Call (1,60)

flaskdanne Raise (7,00)

Wiket Call (5,40)

uffen60 Fold

 

Turn 3c - Kh - 5d - 9d

 

Wiket Bet (3,00)

flaskdanne Raise (9,00)

Wiket Call (6,00)

 

River 3c - Kh - 5d - 9d - 2d

 

Wiket Bet (15,00)

flaskdanne Raise (30,00)

Wiket All-In (17,60)

flaskdanne Call (2,60)

 

Bra spelat?

 

Intressant då du spela handen mot min bästa kompis.. Får jag fråga vad han hade? Säkert något mediokert som AK. ;)

 

Tycker du spelade helt rätt, om jag själv skulle spelat handen hade skillnaden varit på turn.. Antingen bara call men oftast raise och då något större än din.. Låt säga 12-16.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...