Gå till innehåll

Snabel a på mac


Okok

Recommended Posts

Köpte en macbook pro när jag var i australien i höstas. Har nu efter att ha kommit hem bytt till svenska och det funkar perfekt. Jag kan alltså skriva ÅÄÖ$£€ etc, men det verkar omöjligt att skriva snabel a.

Jag är förvirrad. Någon som vet nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar svårt att få fram ÅÄÖ på ett annat tangentbord, min bästa gissning är alt+O, eller alt+shift+O. Annars kan jag bara råda dig att gå in på International > Input Menu > Tryck på engelska. så du har båda två att switcha mellan, så de få tillfällen du behöver ett @ så kan du bara byta. Går garanterat att hooka detta till quiksilver eller något annat program för smidigt byte.

 

Sista tipset är annars att köpa ett svenskt tangetbord om du sitter mycket hemma med laptopen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar svårt att få fram ÅÄÖ på ett annat tangentbord, min bästa gissning är alt+O, eller alt+shift+O. Annars kan jag bara råda dig att gå in på International > Input Menu > Tryck på engelska. så du har båda två att switcha mellan, så de få tillfällen du behöver ett @ så kan du bara byta. Går garanterat att hooka detta till quiksilver eller något annat program för smidigt byte.

 

Sista tipset är annars att köpa ett svenskt tangetbord om du sitter mycket hemma med laptopen :)

 

mhm. det kanske man kan testa ja. men annars klarar man väl sig utan åäö egentligen, så länge man inte gör skolgrejer etc. sedan har jag en desktop också, så tangentbord känns rätt onödigt.

 

tack för all hjälp iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...