kraclob Postad 20 Mars , 2009 Rapport Postad 20 Mars , 2009 Jaja, skit samma! Fortfarande rätt kul att ni benämner det som en tomtesida tan att själva vara medlemmar på den! Säger en hel del om er som personer! Jag inser att ni aldrig kommer att erkänna att ni gjort fel, ni har väl för stora egon för det! DET ÄR MÄNSKLIGT ATT FELA, MEN GUDOMLIGT ATT FÖRLÅTA - Latinsk ordspråk! Du måste inse att du har noll koll på pokermarknaden. Pga hård konkurrans försöker varje litet skin få en fördel ofta genom att posera som en spelare som prisar sidan. Din kompis inlägg var den typen av inlägg ala standard utformandet. om det inte är så att ni har nått att göra med sidan, Varför bryr du dig så mycket? Varför nämner du sidan i varje inlägg? Poker.se agerande var super standard för de flesta pokerforum. De som inte agerar likande kommer bli helt sönderspammade och allt som styr om div siter kommer vara partiskt då dem inte har något filter isf. Det enda din kompis behövde göra var att visa lite intresse för poker och bidra nått till forumet innan han börjar pressa på oss hans jätte super bra skin. Edit: måste bara lägga till att ingen anrig att det var en tomtesida innan din kompis på ett klumpigt sätt försökte promota den. Då blev det en tomtesida. Citera
devalanteriel Postad 21 Mars , 2009 Rapport Postad 21 Mars , 2009 Jaja, skit samma! Fortfarande rätt kul att ni benämner det som en tomtesida tan att själva vara medlemmar på den! Säger en hel del om er som personer! Jag inser att ni aldrig kommer att erkänna att ni gjort fel, ni har väl för stora egon för det! DET ÄR MÄNSKLIGT ATT FELA, MEN GUDOMLIGT ATT FÖRLÅTA - Latinsk ordspråk! Ego hit och ego dit. Vi satte upp reglerna redan 2004 och dessa gäller för alla. Ingen diskriminering någonstans. Bevakning av våra intressen, helt enkelt. F.ö. bommar du med över tusen år; det var Alexander Pope som skrev det där. Citera
devalanteriel Postad 21 Mars , 2009 Rapport Postad 21 Mars , 2009 F.ö. 2: Förlåter gör man folk som ber om ursäkt. Inte människor som säger åt en att man är idioter. Citera
devalanteriel Postad 21 Mars , 2009 Rapport Postad 21 Mars , 2009 F.ö. 3: Är du medveten om att smileyn innebär att den som använder den skäms över något? Citera
Lindan123 Postad 22 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 22 Mars , 2009 Du måste inse att du har noll koll på pokermarknaden. Pga hård konkurrans försöker varje litet skin få en fördel ofta genom att posera som en spelare som prisar sidan. Din kompis inlägg var den typen av inlägg ala standard utformandet. om det inte är så att ni har nått att göra med sidan, Varför bryr du dig så mycket? Varför nämner du sidan i varje inlägg? Poker.se agerande var super standard för de flesta pokerforum. De som inte agerar likande kommer bli helt sönderspammade och allt som styr om div siter kommer vara partiskt då dem inte har något filter isf. Det enda din kompis behövde göra var att visa lite intresse för poker och bidra nått till forumet innan han börjar pressa på oss hans jätte super bra skin. Edit: måste bara lägga till att ingen anrig att det var en tomtesida innan din kompis på ett klumpigt sätt försökte promota den. Då blev det en tomtesida. Jepp, visste typ hälften av allt som kommit fram under denna diskussion när det gäller pokermarknaden! Hade ingen aning om att det fanns så många sajter etc. (japp nu skäms JAG) Däremot vet jag att den omnämnda sajten är ett jäkligt trevligt ställe att lira poker på, men trevliga killar som ligger bakom den! De ser verkligen till oss användares bästa! Så varken jag eller epapover har något ekonomiskt intresse i sajten, mer än att jag önskar att det går bra för de som ligger bakom den! Om det är spam/egenreklam har jag ingen aning om! Men man måste väl kunna tala om för folk att det finns ett jäkligt trevligt litet fik nere på hörnet med trevliga ägare och schyst kaffe om man vill att fler ska gå dit(?) Så varför jag fortsatt att tjata om det är lite p.g.a ovan nämnda anledning SAMT att jag FAKTSIKT och FORTFARANDE tycker att han blev avstängd på felaktiga grunder, även om jag börjar förstå hur ni tänkte när ni satte en ban på honom Att jag nämnt sidan namn blev mer som en kul grej för att se hur många gånger jag kunde skriva den innan jag också blev bannad (skämms IGEN) Citera
devalanteriel Postad 22 Mars , 2009 Rapport Postad 22 Mars , 2009 Men man måste väl kunna tala om för folk att det finns ett jäkligt trevligt litet fik nere på hörnet med trevliga ägare och schyst kaffe om man vill att fler ska gå dit(?) Det är helt okej att marknadsföra ett trevligt litet fik, men om det är Kalles kafé det gäller kanske inte Sandras kafé är det lämpligaste stället för marknadsföringen? Citera
Lindan123 Postad 22 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 22 Mars , 2009 Det är helt okej att marknadsföra ett trevligt litet fik, men om det är Kalles kafé det gäller kanske inte Sandras kafé är det lämpligaste stället för marknadsföringen? Fast poker.se känns väl mer som en samlingsplats för allmänheten som delar intresset att fika snarare än ett konkurrerande fik (Om vi nu ska fortsätta liknelsen) Poker.se har väl knappast något egenintresse i någon speciell pokersida (?) Så varför poker.se inte skulle uppskatta när deras medlemmar tipsar om bra och även om dåliga pokersidor förstod jag inte...poker.se ska väl vara en objektiv sida där allt inom poker diskuteras, och då borde väl även olika sidor omdebatteras (förutsatt att inte spam/egenreklam förekommer såklart) Citera
devalanteriel Postad 22 Mars , 2009 Rapport Postad 22 Mars , 2009 Okej, vi ändrar analogin. Föreningen Hallands kaffedrickare startar fikaihalland.nu där medlemmar kan diskutera kaféer och kaféer kan annonsera. Plötsligt bestämmer sig Kalles kafé för att de vill ha gratis exponering på fikaihalland.nu, så de skickar in Oskar och Inger dit för att registrera sig och starta några trådar om Kalles kafé. Kan verka oskyldigt men blir snabbt ett problem om varenda fik i Halland bestämmer sig för att göra likadant, och då får fikaihalland.nu läggas ned. Liknande situationer är väldigt vanliga här på Pokerforum.nu/Poker.se, och därför förutsätter vi att alla som postar spamliknande inlägg i sina första inlägg är spammare. Hade Inger haft 400 inlägg, postat om andra fik i Halland, deltagit i diskussioner och rent allmänt betett sig som en uppskattad medlem hade frågan tagits seriöst. Nu får hon finna sig i att bli betraktad som spammare på fikaihalland.nu och behandlad därefter. Citera
gdaily Postad 22 Mars , 2009 Rapport Postad 22 Mars , 2009 Samt att Kalles cafe (och den aktuella pokersajten) tidigare åsidosatt forumreglerna och gjort egenreklam. Citera
Lindan123 Postad 23 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 23 Mars , 2009 Okej, vi ändrar analogin. Föreningen Hallands kaffedrickare startar fikaihalland.nu där medlemmar kan diskutera kaféer och kaféer kan annonsera. Plötsligt bestämmer sig Kalles kafé för att de vill ha gratis exponering på fikaihalland.nu, så de skickar in Oskar och Inger dit för att registrera sig och starta några trådar om Kalles kafé. Kan verka oskyldigt men blir snabbt ett problem om varenda fik i Halland bestämmer sig för att göra likadant, och då får fikaihalland.nu läggas ned. Liknande situationer är väldigt vanliga här på Pokerforum.nu/Poker.se, och därför förutsätter vi att alla som postar spamliknande inlägg i sina första inlägg är spammare. Hade Inger haft 400 inlägg, postat om andra fik i Halland, deltagit i diskussioner och rent allmänt betett sig som en uppskattad medlem hade frågan tagits seriöst. Nu får hon finna sig i att bli betraktad som spammare på fikaihalland.nu och behandlad därefter. Ok, förstår väl resonemanget till viss del, men det kan ju faktiskt vara så att Inger och Oskar i detta fall faktiskt har hittat ett schyst fik och vänder sig till fikaihalland.nu och frågar om de inte kan göra ett besök/recention av det aktuella fiket. fikaihalland.nu avböjer dock detta p.g.a tidsbrist eller dylikt, men låter tråden ligga kvar på forumet och efter en tid om inga andra också önskat få en recention av det aktuella fiket låser tråden. Man behöver ju inte i detta fall förutsätta att Inger och Oskar har för avsikt att göra reklam bara för att de är nya medlemmar på fikaihalland.nu och kanske inte har 100% koll på reglerna och av den anledningen ta bort inlägget. De kanske gör ett nytt försök men möts återigen av samma (som dem ser det) ovänliga bemötande och blir av dessa 2 inlägg avstängda... Jag förstår om Oskar och Ingers vänner reagerar och ifrågasätter fikaihalland.nu's agerande i det aktuella fallet! Citera
gdaily Postad 23 Mars , 2009 Rapport Postad 23 Mars , 2009 Förhoppningsvis är de intelligenta nog att gå vidare i sina liv när de fått reglerna förklarade för sig, och släpper pucken. Om du däremot är ute efter att förstöra för den aktuella sajten i fråga så gör du ett bra jobb, inte långt ifrån att den hamnar i spam-filtret. Citera
DrRoland Postad 23 Mars , 2009 Rapport Postad 23 Mars , 2009 Ok, förstår väl resonemanget till viss del, men det kan ju faktiskt vara så att Inger och Oskar i detta fall faktiskt har hittat ett schyst fik och vänder sig till fikaihalland.nu och frågar om de inte kan göra ett besök/recention av det aktuella fiket. fikaihalland.nu avböjer dock detta p.g.a tidsbrist eller dylikt, men låter tråden ligga kvar på forumet och efter en tid om inga andra också önskat få en recention av det aktuella fiket låser tråden. Vet inte vad är du ska recensera egentligen? Ska du skriva en recension på McDonalds eller Claes Olsson så räcker det med att besöka en butik precis som pokerforum redan gjort med Boss Media. Finns ju ingen dumjävel som springer runt och recenserar varenda McDonaldsrestaurang i hela sverige för att man ska få en bra bild av maten. Citera
Lindan123 Postad 23 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 23 Mars , 2009 Vet inte vad är du ska recensera egentligen?Ska du skriva en recension på McDonalds eller Claes Olsson så räcker det med att besöka en butik precis som pokerforum redan gjort med Boss Media. Finns ju ingen dumjävel som springer runt och recenserar varenda McDonaldsrestaurang i hela sverige för att man ska få en bra bild av maten. Omg, den grundläggande frågan handlar inte om nån recention hit eller dit, det har ni nog kapacitet till själva att avgöra om det finns intresse för att göra eller ej. Det som stör mig är hur ni behandlar medlemmar som ber om en sådan...där tycker jag att ni kunde se över era rutiner...*tips från coachen* (och ja, nu vet jag att någon lustigkurre kommer att skriva någe i stil med "skaffa ett liv *tips från coachen*") too late Citera
Recommended Posts