Gå till innehåll

Nybörjare.


Jessy

Recommended Posts

Hej, ja har precis börja spela poker online. Ville bara veta om de är nån som kan ge mig lite nybörja tips. Finns de må bra böcker, filmer (lite änklare) ja har kolla runt lite på nätetet på olika site's men ahh, är de nån som vet en änkle site dät det finns en massa fisk.. :) så ja inte blir av me alla pengar på engång..

 

 

Tack i förhand.. .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag citerar från Regler för nybörjarfrågor-tråden:

 

Förutom våra forumregler gäller följande:

 

* Inga frågor, där frågeställaren önskar lära sig något, är för banala.

 

* Alla sorters pokerrelaterade frågor är välkomna, oavsett ämne. Undantaget är ämnen som finns behandlade i samlingstrådar.

 

* Alla sarkastiska, elaka eller förminskande svar rensas bort undantagslöst/ger varning/avstängning.

 

Du som postar, läs gärna postningsguiden innan och gör gärna en sökning i forumet om ditt ämne kanske redan behandlats.

 

Nybörjardelen är att ses som något av en fredad zon där det är nolltolerans på poster som avhandlas i punkt tre enligt ovan. Varningar utdelade och poster raderade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heltok Citat:

Ursprungligen postat av Jessy

Hej, ja har precis börja spela poker online. Ville bara veta om de är nån som kan ge mig lite nybörja tips. Finns de må bra böcker

 

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9127114880

 

--------------------------------------------------------------------------

 

popoffer Må bra böcker skulle jag också vilja ha tips på.

 

--------------------------------------------------------------------------

 

Lite humor att jag fick en varning för mitt inlägg där jag i trevlig ton tipsade TS om freerolls och även tipsade om att det kan vara bra att korrekturläsa inlägg innan man sparar. Anser personligen att bägge dessa tips kunde vara användbara för en nybörjare. Nu visade det sig att jag inte fick påpeka vikten av att korrekturläsa sin egna inlägg utan tilldelades en varning för språkpolisande. Jag accepterar varningen som jag också via PM bekräftat för Totalfarsa. Att inlägg av typen ovan däremot får passera obehindrat genom censuren förefaller dock märkligt då man tydligt driver med TS oförmåga att uttrycka sig i skrift. För det är väl ingen som på allvar tror att det är Må bra böcker han suktar efter ?

 

Nu får jag säkert en varning till , men ska det vara konsekvent så ska det vara konsekvent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Lite humor att jag fick en varning för mitt inlägg där jag i trevlig ton tipsade TS om freerolls och även tipsade om att det kan vara bra att korrekturläsa inlägg innan man sparar. Anser personligen att bägge dessa tips kunde vara användbara för en nybörjare. Nu visade det sig att jag inte fick påpeka vikten av att korrekturläsa sin egna inlägg utan tilldelades en varning för språkpolisande. Jag accepterar varningen som jag också via PM bekräftat för Totalfarsa. Att inlägg av typen ovan däremot får passera obehindrat genom censuren förefaller dock märkligt då man tydligt driver med TS oförmåga att uttrycka sig i skrift. För det är väl ingen som på allvar tror att det är Må bra böcker han suktar efter ?

 

Nu får jag säkert en varning till , men ska det vara konsekvent så ska det vara konsekvent.

 

Tror bara TF missade det inlägget när han på kort tid skulle "städa" tråden från allt tjafs/trams etc. Vi har liksom inte all tid i världen för modereringen utan har vanliga jobb att sköta oxå.

 

Men du har rätt i konsekvensbeskrivningen.

 

EDIT: Nu bad TF snällt och hänvisade till reglerna men det gick inte hem tydligen. Nästa trams/tjafs etc kommer jag att trycka på bannknappen för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...