Gå till innehåll

Ruffman spelar NL100 på ongame


Charmichel

Recommended Posts

Hej, jag är en kille på 19 bast och har spelat poker sen 2 år tillbaka kanske.

Har hängt här på forumet rätt länge så jag tänkte att det va dags att starta upp nu då jag bestämt mig för att sätta in $3000 på ongame ( bestpoker ) och testa.

Hur har det gått för mig innan?

Ja jag har mestadels lirat NL100 med bra resultat, samt vunnit en del på turneringar.

Men mitt största problem är money managment samt tilten gå upp i nivåer och försöka vinna tillbaka.

Startar denna dagbok för att den kan hjälpa mig att hålla motivationen uppe samt kanske slänga ut några händer då och då som är värda att kommentera kring.

 

Mål.

- Att bli stabil på NL100 och försöka gå upp till NL200 vid rulle på $7000.

- inte gå upp i nivåer förens jag har $7000.

- Försöka att utveckla min 3 bet och 4 bet range.

- Spela med holdem manager och lära mig statsen bättre.

 

Regler.

 

- Inte spela då jag känner mig trött eller sjuk.

- Spela mtt på ett annat konto om så sker.

 

 

 

Med det sagt så hoppas jag att jag börjar med att få medrigg då jag spelar :). Nu kör vi !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en liten session idag och den slutar +$221 efter rätt stabilt spel rakt igenom.

Märker att det är rätt mycket 3 bets, 4 bets på ongame och försöker att förbättra det och tycker att jag gjorde det hyffsat.

Blev en coin förlust med 9-9 mot A-K all-in preflop.

Annars inga konstigheter.

 

17/3 + $221

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur känns Ongames motstånd? Kommer nog bli lite nl100 grind för mig där sedan.. Ang Hold em manager tror jag det bästa är att läsa på deras hemsida/fråga på deras forum då kommer du garanterat få hjälp,,,

 

jo jag har skrivit där också.

Jadu tycker att det är rätt löst på ongame faktiskt och rätt mycket 3 bets och 4 bets, men finns rätt mycket fisk också så tycker att det helt klart är värt att spela där.

Sen är det rätt bra trafik också, så man möter inte samma motstånd hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat lite idag och slutar på ett + på $371

Försöker fortfarande få manager att fungera men har problem med det så får klara mig utan, kanske slänger upp någon intressant hand snart.

Får se om det blir nått mer spel ikväll efter träning.

17/3 +$221

18/3 +$371

 

 

Total : + $592 sen starten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat lite idag och slutar på ett + på $371

Försöker fortfarande få manager att fungera men har problem med det så får klara mig utan, kanske slänger upp någon intressant hand snart.

Får se om det blir nått mer spel ikväll efter träning.

17/3 +$221

18/3 +$371

 

 

Total : + $592 sen starten.

 

Har du läst HMs faq och frågat ordentligt på forumet? De har löst alla mina problem iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du läst HMs faq och frågat ordentligt på forumet? De har löst alla mina problem iaf...

 

jo jag har fått svar nu o gjorde som han sa det fungerade inte, fick sen ett svar till och jag måste avinstallera och shit, tar tag i det snart :=) så ska jag testa om det fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en liten session nyss och börjar med att förlora med A_A mot 2 hyffsat små stackar all-in pre mot A-5 och Q_Q båda drar in runner färg och A-5 vinner.

Kommer slänga upp lite händer från sessionen, så det finns något att snacka om i dagboken.

Kommentera gärna

 

17/3 +$221

18/3 +$371

19/3 +$383

20/3 +$204

 

Total : + $1179 sen starten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...