Gå till innehåll

QQ på bubblan, täcker all-in marginellt (DoN)

Recommended Posts

Spelade en 200kr DoN på SvS idag då jag sattes i följande situation:

SB 1000

BB 1000

UTG 900

UTG+1 3500

CO 2500

Hero 1100

Blinds 150 och 75.

Hero har :Qc::Qs:

UTG All-in

UTG+1 Fold

CO Fold

Hero ?

Jag satte UTG range till 22+, A2s+, A2o+. Spelet från spelarna på SB och BB har hittills varit passivt.

Enligt PokerStove så vinner jag ungefär 70% av gångerna.

Vinner jag så är spelet slut.

Förlorar jag så är jag shortstack och tvingas till all-in av mörkarna. Vinner jag då så är jag fortfarande shortstack och tvingas till all-in nästa varv också.

Foldar jag så är vi 4 spelare på ungefär 1000 marker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satte UTG range till 22+, A2s+, A2o+. Spelet från spelarna på SB och BB har hittills varit passivt.
Om jag var UTG skulle jag gå all-in med många fler händer än så. KQ-K5, QJ-Q9, alla sc från 65s och uppåt.

Du säger 70% chans till ITM. Fixar du 70% ITM i vanliga fall?

Jag hade synat.

Hade jag haft större stack (2500?) hade jag vikt.

Länk till kommentar

Om jag var UTG skulle jag gå all-in med många fler händer än så. KQ-K5, QJ-Q9, alla sc från 65s och uppåt.

Jag hade synat.

Hade jag haft större stack (2500?) hade jag vikt.

Jag tror du har fel på alla punkter. UTG ställer ALDRIG så där brett på bubblan, ALDRIG! Det är jättedåligt här.

Om vi är så pass generösa att vi räknar bort chipettan och chiptvåen, så har vi ju 75% chans att itma, om vi räknar alla oss andra som jämnstackade. Sen har vi ju några procent till eftersom nån av de andra också kan busta. Men säg att vi har 75%, så måste vi ju leda mer än så, för att hitta synen, och jag vet inte vilken range du ska ställa upp för att hitta det.

Har vi störfre stack kan vi ju ta synen eftersom det är så pass många som kommer vara kortare än oss i varje fall, så det viktar ju mer åt syn isf imo.

Sen att vi/han inte håller 75% annars är ju ointressant, det är ju utifrån det här läget vi ska jämföra, och då får vi ju hoppas att han håller 75%...

Länk till kommentar

Jag tror du har fel på alla punkter. UTG ställer ALDRIG så där brett på bubblan, ALDRIG! Det är jättedåligt här.

Om vi är så pass generösa att vi räknar bort chipettan och chiptvåen, så har vi ju 75% chans att itma, om vi räknar alla oss andra som jämnstackade. Sen har vi ju några procent till eftersom nån av de andra också kan busta. Men säg att vi har 75%, så måste vi ju leda mer än så, för att hitta synen, och jag vet inte vilken range du ska ställa upp för att hitta det.

Har vi störfre stack kan vi ju ta synen eftersom det är så pass många som kommer vara kortare än oss i varje fall, så det viktar ju mer åt syn isf imo.

Sen att vi/han inte håller 75% annars är ju ointressant, det är ju utifrån det här läget vi ska jämföra, och då får vi ju hoppas att han håller 75%...

När du säger det så där... får jag nog fundera på om DoN's är min grej. :oops:
Länk till kommentar

INSTASYN!

Det finns två händer som slår oss direkt.

Varför går UTG all in? Jo för att han har en marginell hand.

Han får just blindarna på sig och tappar ytterligare "makt" om hans stack blir mindre.

Jag skulle sätta han på Ax i 90% av fallen eller ett lägre pocket än ditt.

Jag synar.

Länk till kommentar

INSTASYN!

Det finns två händer som slår oss direkt.

Varför går UTG all in? Jo för att han har en marginell hand.

Han får just blindarna på sig och tappar ytterligare "makt" om hans stack blir mindre.

Jag skulle sätta han på Ax i 90% av fallen eller ett lägre pocket än ditt.

Jag synar.

Ja men frågan är ju om vi tycker att 70% vinstachans räcker, svaret är nej....

Länk till kommentar

Jag hade synat.

Slog dig inte ens tanken att ditt förväntade värde har ökat från att turren startade till detta läget på en jämn bubbla?

HU i en vanlig MTT - FI går allin med 180bb och du har 23o oträffat på river. Eftersom du kommer komma tvåa och vinna $5000 så måste du syna eftersom du inte fixar så mycket pengar i vanliga fall!

Länk till kommentar

Jag vet varför ja inte ska spela DoN för jag klarar inte av o vika QQ där... ja e en cashgame gambler

Jag hade blixt synat... men de förklarar varför ja suger på DoN, körde ett gäng när de lanserades men de var inte de jag tjänade $$ på...

WWP all ni som hittar folden! Och ni var fler än ja trodde... ja ställer med rätt mycket händer nästa gång ja spalear en DoN på bubblan! yr2thight!8-)

Länk till kommentar

Verkar var en del som inte fattat det här med DoNs verkar det som... :roll:

ja har fattat grejen:-)

Men om alla är såå tajta på bubblan så e de ju bara när nån har AA de kommer syna eller? därav e de väl ett självklart spel at ställa med any2(nästan)om alla sitter o viker QQ och även KK?

De intresanta är hur hade ni gjort om han beta 30% av sin stack? synat och sedan lagt er om de kom ut ett A eller K? ÄVEN OM de e rätt o låta nån annan syna o inte riskera att bli shortad så är man väl gambla lite eller? ja spelar poker för pulsen och pengarna... lever inte på det men har de som en stor bisyssla, live poker äger nätpoker i min värld men de går o få en del puls på nätet med! Ej att förakta! MEN de e svårare att spela spelaren på nätet än de är live för MIG iaf!

GL all, en för alla, alla all in

Länk till kommentar

Vad ska du göra med alla markerna som du får när du gång på gång riskerar din stack? Så du kommer in i ITM med stor stack eller???

Ja sa aldrig att ja skulle göra det hela tiden men: blinds 175/75 säg att di sitter på QQ o lägger dig, fine! du har inte torskat en mark men du har inte sååå många varv på dig att göra ett move på, om nån nu sätter i system att ställa mot dig när du e blind, tappar du 225 marker varje varv... till sist åker du på o syna med en sämre hand, eller? MEN för mig var inte DoN vinstgivande så de var lönt! så ja har ju inte rättspel men de har ja aldrig påstått heller! men de känns inte som de e skill i DoN på bubblan utan mer handlar om att ha tur med korten eller? ja Testa att vara tok tajt o bara spel nötterna men de gjorde 80% av spelarna så när typ 2-3 var ute handla allt om AKs mot AA/KK... sen när blindsen kommer ikapp blev de lotto... inget för mig men de finns ju en o annan grinder som kör det här vinstgivande, all respeckt åt dem!

Länk till kommentar