Gå till innehåll

Blu & jkk - var(s) fan är jkk

Bluwajt

Recommended Posts

• Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tog 92.5 kg för 10 år sedan. -99 då låg man på topp, eller vad säger du;-) Var tänkt att jag skulle börja träna den här veckan, men får se om det blir av. Nu tar jag väl runt 40kg, men det finns många feta killar som är starka, så vem vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vidrigt tiltad nu att det inte finns. Helt jävla sjukt hur det kan gå så dåligt. Blev utdragen i exakt varje hand av idioten stinko_mikko som får in det så sjukt dåligt hela jävla tiden. Trodde det va nån fyllespelare eller nåt, men när jag sedan googlade nicket fick jag fram att det var nån sng-träningscoach för nån jävla sida. lol, sjukaste jag sett. Nästan så jag vill regga där för att skratta. I hans arsenal fanns bl.a:

*UTG-push på bubblan med 75o när alla har lika stackar (~8bb).

*Syn med fem spelare kvar ur bb när han och jag (sb) är extremt stora i förhållande med Q3s efter min push.

*Förmåga att dra ut varje jävla hand som finns.

WP Nick Rainey.

edit: Finns ingen annan anledning än att han spelar in nån 1 april-video för sin jävla sajt.

Länk till kommentar

Clearade bonusen men plus? lol nej. Avslutade lite för tidigt också så var tvungen att spela något där jag kunde rejkade minst $5. Blev 110+5 husng där ännu en hink hittades (fi checkraisar obv K6 på Qxx bräda där jag har Q). Slutar med bonusen på runt 1350 vilket innebär att jag bara plussat 150 på spelet vilket känns lite lol. Besviken men finns inte så mycket att göra när det ser ut som det gjort mestadels.

Fixade konto på ipoker så ska köra lite husngs där tror jag. Planen är väl att försöka grinda dom rätt hårt å försöka jobba upp lite rulle, känns som det är roligare än att bara nöta massa superturbo 9manna. Får se om det blir lite scoops också, vetifan om jag har råd =(

Ska hur som helst bli skönt att komma bort lite från datorn och nätpoker till helgen. Fått lite tips av BJ-pron Conspiracy så ska nog gå att krossa BJn, men även rulle å slots såklart.

Länk till kommentar

Hej db

Inte blivit något spel idag. Slutade sent, var och fixade en sak i stan, och har sedan bara tagit det lugnt å packat lite. Fick också tummen ur röven och har börjat lägga över musik på min ipod touch som bara legat och skräpat senaste månaden :( Hoppas den funkar bra!

Ska upp 5 imon för tåget så får bli till att sova nu så jag inte somnar mellan händerna. Är lite spänd faktiskt, men släpper väl efter ett tag när man kommit in i det. Är nog förhoppningsvis inget jättemotsånd heller :)

Vet inte hur det är med nät på båten och orkar inte ta med morsans mobila om det skulle koppla upp sig mot nån Polenmast och dra massa cash :/ Har ju dock på tåget imon så kanske kommer en update därifrån eller nåt :)

gngn

Länk till kommentar

Orgasm!!! Ska byta till ICA-banken. Inga valutaväxlingsavgifter vad jag förstår, i alla fall inte när man köper eller tar ut pengar i tex Spanien eler Italien. Kan någon bekräfta/dementera detta?

Vad händer om man tar ut dollar/euro från tex moneybookers, slipper man då valutaväxlingsavgiften eller tar dom ut avgift på inkommande pengar?

Har även fått hem patotensyra (vitamin-B5) som vid överdrivna doser tydligen ska hjälpa mot acne. Har väl blivit lurad på några hundralappar men ska testa i alla fall...:oops:

Inget lir ikväll. Plussade typ 300 dollares igår på lite random slask.

Köttade in ett benpass på gymmet igår. Lite svårt med gåendet idag och kunde inte böja mig ner och plocka upp saker ur kundvagnen idag när jag och farsan var ute och handlade samt övninsgkörde.

Länk till kommentar

Har även fått hem patotensyra (vitamin-B5) som vid överdrivna doser tydligen ska hjälpa mot acne. Har väl blivit lurad på några hundralappar men ska testa i alla fall...:oops:

Grinders kör roaccutan! Vad jag vet har väl jag ("grinder"), pokeremil å zumsar alla kört en kur. Har dock fått tillbaka lite nu igen vilket suger, men kan leva med det.

Sitter på tåget nu, linan verkar funka bra även om sätena är obekväma imo. Håller på att tanka lite PC-vids och ska nog testa tågriggen på svs sen :)

Länk till kommentar

Grinders kör roaccutan! Vad jag vet har väl jag ("grinder"), pokeremil å zumsar alla kört en kur. Har dock fått tillbaka lite nu igen vilket suger, men kan leva med det.

Sitter på tåget nu, linan verkar funka bra även om sätena är obekväma imo. Håller på att tanka lite PC-vids och ska nog testa tågriggen på svs sen :)

Sitter på samma tåg, ses på pendeln till Ystad antagligen :-)

Länk till kommentar

lol sj :( Andra stoppet nu pga något trafikledningsfel på "obestämd framtid". Tur att man tog ett tidigt tåg och har internet iaf. Connection är sådär, men helt okej även om alla fis undrar varför jag är så seg :( Kört mest 2.5/5, gått upp å ner men ligger kring 200+ atm.

Länk till kommentar

Har fått remiss till hudklinik via vårdcentralen men funderar på att försöka komma till en privat hudläkare istället för att få roaccutan av honom/henne. Borde gå snabbare, liksom.

Någon som har fått depressioner och annan skit man läser om?

Lirade btw lite igår ändå. Några hundra händer +$600.

Snart uppe i $1k för april.

Länk till kommentar

Så vidrigt tiltad nu att det inte finns. Helt jävla sjukt hur det kan gå så dåligt. Blev utdragen i exakt varje hand av idioten stinko_mikko som får in det så sjukt dåligt hela jävla tiden. Trodde det va nån fyllespelare eller nåt, men när jag sedan googlade nicket fick jag fram att det var nån sng-träningscoach för nån jävla sida. lol, sjukaste jag sett. Nästan så jag vill regga där för att skratta. I hans arsenal fanns bl.a:

*UTG-push på bubblan med 75o när alla har lika stackar (~8bb).

*Syn med fem spelare kvar ur bb när han och jag (sb) är extremt stora i förhållande med Q3s efter min push.

*Förmåga att dra ut varje jävla hand som finns.

WP Nick Rainey.

edit: Finns ingen annan anledning än att han spelar in nån 1 april-video för sin jävla sajt.

Han verkar ju inte vara helt frisk iaf:

http://forumserver.twoplustwo.com/54/poker-beats-brags-variance/16-000-sngs-31-days-10k-profits-429471/

Länk till kommentar

Grindat 7 h ikv. Vunnit en medelstor turre och slutat 2a i en liten. Lite andra cashes också. Fortsätter bli brutalt tagen i rumpan på Schtars, gul igen där :S.

Ganska exakt $9600 back sen jag reggade där nu. Lite segt må jag säga.

+1.5-2k för kvällen då jag spelade alla 109r och 320 fo helt utan resultat.

Länk till kommentar

Någon som har fått depressioner och annan skit man läser om?

Vet inte, men tror det kan ha påverkat mig mentalt. Så svårt att säga nu efteråt men hade nog inte käkat igen iaf, dels pga att jag inte vet hur det påverkar mig sen även då man ju inte ska dricka under tiden (~6 mån) vilket känns rätt segt. Visst, hade kört om jag verkligen hade haft massor men absolut inte som det är för mig nu.

Kom hem nyss från cruisen. Skriver lite sen, har bl.a. en donkig "tourney report" som jag skrev igår morse när jag hade en del dötid om nån nu skulle vilja se den :)

Länk till kommentar

Okej, liten recap då:

Resan började minst sagt stabilt då tåget fastnade i markaryd (vafan det nu ligger) i typ 1.20h. Tänkte att det inte var någon fara då jag var ut i rätt bra tid, men efter att ha blivit omdirigerad till först buss och sedan ett nytt segt tåg, insåg jag att det inte fanns en en chans att hinna båten som man behövde vara 12.30 på senast (pendeln från Malmö till Ystad som jag skulle hinna gick 12.18 och tog över 45 min). Lyckades leta reda på Snuffles i min panik och vi hoppade i Lund och tog taxi ner till Ystad och lyckades komma med, med rätt god marginal ändå verkade det som. Käkade lite med snuffles innan det var turrestart 15.00

Var såklart lite smånervöst eftersom det var första gången för mig live, men det släppte faktiskt efter bara 2-3 händer. Kommer dock ihåg att jag foldade första handen utan att riktigt veta vad jag hade, tror det var K4 eller något sånt, hade liksom ingen bra teknik att kolla på korten utan att han till vänster om mig skulle se. Kom dock in i det fort som sagt och efter en kvart typ började jag testa att göra herospel och kalla bluffar vilket gjorde att jag tappade 1.5k av 10k stacken ganska fort. Jobba iofs upp till start igen efter bl.a. en raise ur sb när 4 spelare limpat.

Hände inget mer under de första 2-3 perioderna av spelet, blev sedan flyttad till ett nytt bord som var lite tuffare än det första. Hade bl.a. en dansk ung kille som hade vunnit super tuesday och kommit trea i warm up sa han (lite lol dock då han var son till vice skatteministern i Danmark, vilket gjorde att han inte kunde annat än att skatta). Var direkt inne i två semistora potter med honom med drag, där jag tvingades vika river efter att ha missat. Blev lite tiltad av det och gjorde en äckligt kall syn med ATo från mp efter UTGs raise. Floppen kom låga ruter, fi betar ut och jag pushar med Ad. Fi steker lite men synar med AA och jag lyckas hitta ett skönt ruter på turn och bustar fi.

Hände därfeter inte så mycket, utan tappade en del av min stack efter att jag blindstealat en del (strukturen var brant så fann redan efter ~3h en del att hämta) och fått omslag. Snuffles kom sedan till bordet och jag lyckades få QQ i sb(?) efter hans hijack(?)push med K7 vilken stog. Lite tråkigt att gå upp i stor pot mot honom, men så är det.

Bordet bröts därefter och jag hamnade på ett nytt vilket nog var det med sämst spelare so far. Var också rätt sjukt att dealern (två olika personer dock) gjorde två rätt avgörande misstag. Nästan direkt aggrodealar hon ett A till mig som flyger utanför bordet. Säger lite på skämt "Nu får jag väl andra också" och obv fick jag det. Fast ist för AA fick jag AJs som jag raisade ur midpos och bb (taaajt) pushar och jag stekfoldar, dock så jävla surt då jag troligtvis vunnit en fet pot (aka ~30bb) om bara dealern kunnat deala normalt.

Var givetvis tiltad som fan pga detta. Åkte ner till kring 10bb och så får jag 77 i sb. Foldat till mig och jag pushar obv och bb blixtsynar och vänder upp QQ. Av någon sjuk anledning tror dock nya dealern att han sagt fold och visat upp QQ (lol) och tar korten kör in i mitten och börjar blanda. Inte förrän då lyssnar hon på spelarna (inte jag obv ;)) som redan innan hon började blanda påpekat att han synade. Manager tillkallas och jag tilldöms potten. Låtsas vara förstående och ledsen medan jag egentligen bara satt och njöt på insidan obv.

Gick väldigt bra efter detta. Fick bl.a. AA mot QQ-killen och ökade min stack med 75% något. Gjorde även en fin bluff mot honom när han raisat utg, jag synar i bb med Ax. Floppen kommer låg (inget par för mig), jag betar, han synar. Turn också låg och jag betar igen och han blixtfoldar. Var rätt säker på att han skulle vika där då han imo var vek, enda anledningen till att jag uppfattade honom så var att han lyfta sina kort från borde och kollade på dom varje gång, typ så som man spelar 5korts lol.

Var efter detta typ top 5 med 30bb med 35 av 110 spelare kvar. Får då KK i i co och en halvkonstigt spelande skåning till höger om mig slår upp till 2400 (blinds 600/1200). Slår om honom till 7k tot och han synar. Floppen kommer typ 972 med två spader och han openpushar. Blixtsynar obv och han visar A4s med färdraget lol. Sätter det på turn och jag är nere på 10bb stack igen.

Pushar strax därefter 66 i bb efter raise ur mp och syn av gubben i sb. Får syn av båda som bara checkar ner, och får lämna bordet då dom hade A2 och Tx och brädan både innehöll ett A och ett T. Kändes riktigt tråkigt, framför allt då jag låg bra till ett tag och nog blivit chippie tror jag om KK kunnat få stå :(

Slaskade lite 20/20 på kvällen där jag torska mitt inköp efter att ha 3bettat QQ på 98x brädan och en fet dansk 4 betspushar med J9 som hittar en till nia på turn. wp.

Andra dagen var lite segare. Fanns inte så mycket att göra, fast körde ett sideevent (1500 krs) där jag satt på samma bord som bl.a. Bison och Samir Shaktoor (vad han nu gjorde där). Gick rätt bra där, och var låg topp 5 ~3 timmar in med 45 startande. Torskade sedan 3 raka all ins (alla flips eller liknande), var iofs småpotter men iom strukturen tog det hårt på stacken.

Bustade senare efter att ha repushat 55 ur bb med 12bb efter att duktig å schysst storstack på button raisat KK.

Gick å la mig efter det direkt och sov tills sex då båten kom tillbaka till Ystad. Snuffles hade på något sätt lyckats få två polare att komma ner från Göteborg för att hämta honom (:shock: ) så hängde på där vilket var najs.

Överlag var det helt okej. Riktigt kul att köra live och kommer försöka få in mer turrar i sommar ex. Tycker dock det var lite semisegt att vara på en båt, finns liksom inte så mycket att göra när man väl bustat och inte orkar spela. Tyckte också turreledningen var litte virrig. Blev bl.a. lite panik när det blev en del munhugg på ett bord då dealern räknat fel på en push och av nån anledning skickade dom ut alla cg-spelare och railers osv från lokalen utan nån egentligen anledning.

Också rätt kasst då jag frågade hans som hade ansvaret om det var någon tak på sidoturren och han säger "Nej, absolut inte". Men när jag väl skulle regga den dagen efter kommer han förbi och hör hur många som är reggade och får svaret 43 st och får då panik och säger "Sätt högsta tak på 45 st". Lyckades iofs komma med som 44e man, men hade missat en om jag reggat bara några minuter senare.

Men kommer som sagt försöka köra mer live, för det var riktigt kul :) Lite svårt nu under våren med skolan osv, men finns bl.a. två emop (€1.1k inköp) under sommaren i prag och barcelona så ska försöka kvala dom. Får tjata med jkkman eller nån annan donk då också :)

Länk till kommentar

Kör mtts idag (:() med start 19. Kör bara på Stars å FTP tror jag (bortsett från 500krs på svs och kanske sverigerankingen). Kör nog typ allt mellan $10-$75 FOs och upp till $20r. Får se hur länge jag orkar starta, men förhoopningsvis till elva eller något iaf. Rätt utvilad ändå mtp att jag slaggade ~2 timmar nyss.

Om jag inte hittar någon hyfsad cash blir det nog inte några mtts på ett tag, utan ska satsa fullt på husngs tror jag. Säger iofs alltid så innan mtt-kväll, men nu får det bli så.

Länk till kommentar

Mycket skön reserapport =), synd man inte åkte med och fick träffa en PFprofil =)

Kul att du tyckte det =D Ja, hade varit kul, känner ju aboslut igen ditt nick osv :) Vet inte om det fanns nån annan "profil" ombord, inte direkt så att man gick runt och hälsade på folk med Bluwajt. Såg ju iofs Hefo och Bison (som jag ju även spelade mot), tror dock knappast dom känner igen Bluwajt så orkade inte hälsa eller så :oops:

Länk till kommentar

Kul att du tyckte det =D Ja, hade varit kul, känner ju aboslut igen ditt nick osv :) Vet inte om det fanns nån annan "profil" ombord, inte direkt så att man gick runt och hälsade på folk med Bluwajt. Såg ju iofs Hefo och Bison (som jag ju även spelade mot), tror dock knappast dom känner igen Bluwajt så orkade inte hälsa eller så :oops:

Skönt du gör det ;) haha kännde samma sak på förra PAFkryssningen, man såg massor, typ THE OFFICEgänget och HEFO bla, men hälsa maaan .. NEEEEEEEEEJ , höll sig för sig själv =(

Länk till kommentar