Gå till innehåll

Blu & jkk - var(s) fan är jkk


Bluwajt

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Riktigt fint jkkman! Grattis :):)

 

Gått bra för mig också. Upp 4-5% av wsop main paket så, 20 dagar till sen är vi hemma ;)

 

Körde 12bordsgrind 9manna för första gången på väldigt länge. Känns dock jättebra och är grymt taggad på att köra vidare på dom under veckan :) Gick för bra ett tag, men sen kom FTP ikapp och tog ner mig på jorden såklart.

 

semifejkedit: Kollade grafen "nu". Fuskade obv mellan 57 och 65

 

2heg308.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 1: AAA (10,960)

Seat 2: HERO (5,215)

Seat 3: BBB (9,555)

Seat 4: CCC (4,665)

Seat 5: DDD (8,605)

AAA posts the small blind of 50

HERO posts the big blind of 100

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 3 of Hearts3 of Diamonds

BBB folds

CCC folds

DDD folds

AAA calls 50

HERO raises to 400

AAA raises to 700

HERO calls 300

*** FLOP *** 6 of ClubsJack of HeartsJack of Spades

AAA bets 800

HERO calls 800

*** TURN *** 6 of ClubsJack of HeartsJack of Spades8 of Hearts

AAA bets 1,500

HERO raises to 3,715, and is all in

AAA has 15 seconds left to act

AAA has requested TIME

AAA calls 2,215

HERO shows 3 of Hearts3 of Diamonds

AAA shows 9 of Diamonds9 of Hearts

*** RIVER *** 6 of ClubsJack of HeartsJack of Spades8 of Hearts3 of Clubs

HERO shows a full house, Threes full of Jacks

AAA shows two pair, Jacks and Nines

HERO wins the pot (10,430) with a full house, Threes full of Jacks

*** SUMMARY ***

Total pot 10,430 | Rake 0

Board: 6 of ClubsJack of HeartsJack of Spades8 of Hearts3 of Clubs

Seat 1: AAA (small blind) showed 9 of Diamonds9 of Hearts and lost with two pair, Jacks and Nines

Seat 2: HERO (big blind) showed 3 of Hearts3 of Diamonds and won (10,430) with a full house, Threes full of Jacks

Seat 3: BBB didn't bet (folded)

Seat 4: CCC didn't bet (folded)

Seat 5: DDD didn't bet (folded)

 

sjukt att Fi tankade

 

check pre, fold pre, fold flop, fold turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ship log!

 

Loggar inte msn. Bluwajt var på skolan dessutom. Tror konversationen är borta helt enkel:mrgreen:...

 

 

Lol blev bara 109r på stars idag. Reggade några andra men det första som händer är att jag floppar set och får in det på turn bara för att förlora mot runne-runner kåk. Sen blir jag utdragen i tre enorma cashgamepotter. Blev sjukt less och avreggade allt. 1 tabla 109r i drygt två timmar...

 

 

 

 

Back tot mycket pengar idag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

^Har nog logg på skoldatorn tror jag 8-) Tveksamt om jag postar dock, för jkkmans skull...

 

Spelat runt 3h nu och har gått så jävla äckeldåligt. Började okej första 20 men sen var det stup nedför kommande 100 sngs (körde runt 120 tot). Helt jävla sjukt hur jag kan vinna så få flips, framför allt på bubblan.

 

Backade kring 450 tot, plussade iofs 100 på bonusen också så alltid nåt. Ska man hitta något positivt med sessionen vad det väl att jag kom på en del nya bra tiltrepliker, ersatte bland annat "så jävla standard" med "så jävla vanligt" (utan effekt obv). Använde även en del sjuka som cphora och äckelfitta vilket säger lite om hur vuxen jag är.

 

Tillägnad full tilt poker:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg 'The Shining' sen körde jag en lättversion av sena grinden, 109r, 2 162 Fo, 109 fo och två kval till WSOP ME. Inga pengar. Låg rätt okej till i det mesta men ffa 109r var rätt segt (45k stack) men torskade 3-4 standardsituationer i rad. Har över 30 turrar på stars och 1 cash så långt :/. Dessutom torskade jag en hel del på CG. Tot för kvällen och natten blev ungefär att 1/3 av månadsplusset backades igen.

Har dessutom fått nyöppnat konto på ett nätverk låst. Min affe (ej svensk) har blivit bannad för att ge otillåtna deals. Inräknat den blocken har halva plusset försvunnit...

 

Känns konstigt att jag måste ta ansvar för vad min affe sysslar med?! Någon som vet hur det brukar fungera? Hjälp uppskattas.

 

 

FML...

 

Logging out...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bluwajt: Du får ju in en hel volym. Vilken nivå kör du på? (runt $70?) ROI?

Bara 9-manna, eller andra typer av sng? struktur? Förlåt mig för att vara så nyfiken, men svara på det du känner för.

 

Fina utdragningsrepliker;-) CPhora är en riktigt fin gammal klassiker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bluwajt: Du får ju in en hel volym. Vilken nivå kör du på? (runt $70?) ROI?

Bara 9-manna, eller andra typer av sng? struktur? Förlåt mig för att vara så nyfiken, men svara på det du känner för.

 

Fina utdragningsrepliker;-) CPhora är en riktigt fin gammal klassiker.

 

Bara kul med frågor såklart :)

 

Kör lätt långt ifrån $70 faktiskt. $30 atm och kommer nog köra det ett tag framöver. 9-manna super turbos. Är okej värde men swingsen är allt annat än snälla. Backa ju som tidigare skrivet över 70 inköp på 4 dagar i vintras på 45s å 75s, tror jag spelade kring 300 st dom dagarna.

 

Skulle egentligen vilja ha minst 100 inköp för nivåerna, och har bara kring $1.5k online nu så är underrullad. Har dock ingen lust att gå ner till $15 då jag förmodligen har en kille som stejkar mig vid ev gul på en nivå där jag med stejkprocenten inräknade nog har en $/h kring $30.

 

Kollar jag min roi last 120 days på mitt gamla konto har jag 1% roi, vilket ju inte är något vidare. Gick ju å andra sidan väldigt dåligt stundtals i januari å så som sagt...

 

Hemma från skolan idag. Har verkligen ingen motivation att gå när vi bara har två onödiga lektioner. Sover iofs såklart bort dagen, men skönt att få sova ut iaf! Har iaf lyckats lokalisera internetproblemen till routern som alltså drar ner internetspeeden av nån anledning, så ska ringa support nu vilket aldrig är en kul upplevelse.

 

Sen SKA jag plugga och förhoppningsvis kunna vinna lite dollars ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kört två sessioner idag. Första gick sådär, breakade över 50 stycken något, var ändå ganska nöjd för gick så in åt helvete dåligt i början, hämtade alltså in en del på slutet :)

 

Tänkte köra lite mer nu på kvällen, men gick så bra så blev ganska lång session. Oerhört skönt att hitta lite flyt i spelet och framför allt att få springa helt okej :D Plussade knappt 700 också, så mycket skönt :)

 

Vet inte vad jag ska skriva mer :( Kan bjuda lite ordspråk.

 

lol1 säger:

en jinx ser man alltid direkt som man brukar säga

lol2 säger:

som det gamla ordspråket

lol2 säger:

"om du blir jinxad bör det märkas inom 1 minut"

 

*Bortklippt snack om Roob*

 

lol2 säger:

spelar en fyra nu dock

lol1 säger:

följer du ordspråket?

lol1 säger:

"en fyra på skärmen ska spelas med en fyra i glaset"

 

Apropå Roob, o brother where art thou? :( In och skriv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vafan gör du jkkman? Tar in Roob annars istället :(

 

Varit å tränat idag (:shock:) Som vanligt satt jag och skämdes med mina 8 kgs-hantlar. Även om detta var första gången på några månader så ska jag nog lägga ner, på riktigt. Så fruktansvärt jävla tråkigt och tycker egentligen bara 15 min cyklingen i början är det enda "roliga" så blir nog ut att springa en gång i veckan istället. Så less också på att bli hånad av träningsemil varje gång innan jag ska köra för att jag bara kör maskiner (förutom biceps) å inte fria vikter :(

 

Annars har det inte hänt så mycket. Blir nog inget spel idag, tänkte spela nu på kvällen men klickade på en länk förut där det kom upp en porrpopup så vågar inte spela innan jag gjort virussök nu, är alltid livrädd med sådant :cry:

 

Bara en vecka kvar till scoop också :D Ska bli riktigt kul även för en microfisk som mig då dom ju även har lowstaketurrar 8-) Tänkte casha några såna så kan jkkman (Roob) casha dom högre. Sen även "kryssningen" nästa fredag då, om det mot förmodan är nån annan som ska åka som läser här, säg gärna till :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kände mig osäker o.s.v. första gångerna jag var där, visste t.ex. knappt några bra ryggövningar och fick fråga kompisar om allt. Men började läsa massa på träningsforumet kolozzeum och blev på så vis intresserad av det på samma sätt som jag blev med pokern för några år sen. Då blev det genast mycket roligare...sen när man börjar märka lite resultat också så blir det nästan som ett beroende och grymt kul att gå ner till gymmet och snacka skit med polarna och köra ut sig. :)

 

Jag är dock fortfarande svag, men för 4-5 månader sen var jag LARVIGT svag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att jag inte skrivit så mycket här är att det enda jag har att skriva är whine och ännu mer wajn. Här kommer lite till...

 

Livet är mest segt nu. Pokern går trögt. Orkar inte räkna ihop månadsresultatet men någonstans mellan 50-80k svenska tror jag. Var uppe kring 160-180k. Måste hitta något att göra på dagarna som gör vardagen dräglig. Sydamerikaresan var nog bland det roligaste jag gjort på flera år och att sen komma hem till grinden är inget vidare. Speciellt när det inte går så bra som man tänkt sig.

Har klivit ner i nivå jämfört med tidigare eftersom psyket inte är det bästa just nu.

Skulle morgonträna med några polare imorron men det är inställt :/. Blir förhoppningsvis 2-3 ggr nästa vecka eller nåt sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...