Gå till innehåll

Hakflem och Kidder


Kidder

Recommended Posts

Denna var grymt viktig på finalbordet.

 

Full Tilt Poker Game #18476790070: FTOPS Event #8 (128328323), Table 170 - 120K/240K Ante 30K - No Limit Hold'em - 2:10:11 ET - 2010/02/15

Seat 1: mixmaster_p (4,873,898)

Seat 4: Kakafoni (4,466,732)

Seat 5: alexuuus (3,401,114)

Seat 7: lucky seven (6,612,534)

Seat 8: Dr Fill Good (13,789,708)

Seat 9: Duffyduckk (10,651,014)

mixmaster_p antes 30,000

Kakafoni antes 30,000

alexuuus antes 30,000

lucky seven antes 30,000

Dr Fill Good antes 30,000

Duffyduckk antes 30,000

mixmaster_p posts the small blind of 120,000

Kakafoni posts the big blind of 240,000

The button is in seat #9

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kakafoni 10 of Clubs10 of Spades

alexuuus raises to 3,371,114, and is all in

lucky seven folds

Dr Fill Good folds

Duffyduckk folds

mixmaster_p folds

Kakafoni calls 3,131,114

alexuuus shows Queen of HeartsAce of Diamonds

Kakafoni shows 10 of Clubs10 of Spades

*** FLOP *** 2 of DiamondsJack of Diamonds8 of Spades

*** TURN *** 2 of DiamondsJack of Diamonds8 of Spades5 of Clubs

*** RIVER *** 2 of DiamondsJack of Diamonds8 of Spades5 of Clubs7 of Hearts

alexuuus shows Ace Queen high

Kakafoni shows a pair of Tens

Kakafoni wins the pot (7,042,228) with a pair of Tens

alexuuus: gg

alexuuus stands up

*** SUMMARY ***

Total pot 7,042,228 | Rake 0

Board: 2 of DiamondsJack of Diamonds8 of Spades5 of Clubs7 of Hearts

Seat 1: mixmaster_p (small blind) folded before the Flop

Seat 4: Kakafoni (big blind) showed 10 of Clubs10 of Spades and won (7,042,228) with a pair of Tens

Seat 5: alexuuus showed Queen of HeartsAce of Diamonds and lost with Ace Queen high

Seat 7: lucky seven folded before the Flop

Seat 8: Dr Fill Good folded before the Flop

Seat 9: Duffyduckk (button) folded before the Flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Grattis till 100k$ typish:D WPWP!

 

 

 

Tackar. Standard en söndag, förlåt måndag.. ;-)

 

Riktigt roligt och väldigt nöjd med liret. Jag låg egentligen aldrig där framme och nosa förrän vi var 4 st kvar. Glad nu att dom andra 2 som åkte inte var nöjda med första dealen.

 

In i dushen och iväg till jobb, sticker nog hem tidig eftermiddag.

 

High on green.........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt!!!

 

Grattis grattis!

Tackar

 

Stort grattis!

Tackar

 

Grattis

Tackar

 

Stort grattis.. spelade på samma bord ett tag kul att d vænde..!!

Tackar, vad nickar du?

 

Somnade in vid 05-snåret. Du hade du klonkat två raka treoutare så jag kände att du knappast kunde misslyckas. Sjukt stort grattis mr! Nära vinst eller?

Tackar och grattis sjäv förresten, inte att glömma. Det var aldrig riktig nära vinst. Vid HU hade han 30 mille nåt och jag 7 mille. 2:a platsen gav då 96k och hade först 102k som deal men han prutade ner det till 100k. Orka tjafsa efter 12 timmars spel liksom. Det lämnades 8k att spela om och äran men var aldrig nära.

 

Stiligt! :-D

 

Du får den här som bonus:

 

 

:-D Tack

 

finfint grattis

 

Tackar

 

Hur känns det nu dan efter storklonken? Måste ju vara läge att spontanköpa in sig till EPT Copenhagen nu.

 

Har faktiskt inte funderat på det men det skulle man kanske. Mina live skills är dock ytterst begränsade och tveksamt om jag skulle ha nåt där att göra.

Efter att ha varit vaken i 32h så känns det förvånansvärt bra. Ska strax kasa hemåt och hämta kidsen. Det blir garanterat en tidig kväll.

 

Tack än en gång alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort grattis, lät inte som att det skulle bli en sen natt där tidigare :)

 

Tack. Nä, det kändes löst och slaskigt dom första timmarna men sen lyckades jag trippla, (kommer inte ihåg med vad) och då hade jag för fin stack för att inte börja skärpa mig.

 

Vad får familjen för presenter efter detta?

Det blir SPA till helgen helt barnfria iallafall. Köpte lite fonder till barnen idag också. Sen har jag inte funderat klart ännu. Jag skulle sen innan handla ny TV så detta tillskottet kom ju perfekt men är så himla velig. Såg att Panasonic släpper sin 3D modeller nu om ett par månader, kanske blir en sån.

Är det nån som har ett tips så posta det gärna.

 

Gratz (=

 

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

. Jag skulle sen innan handla ny TV så detta tillskottet kom ju perfekt men är så himla velig. Såg att Panasonic släpper sin 3D modeller nu om ett par månader, kanske blir en sån.

Tack

 

Jag skulle hoppa en 3Dtv nu. Möjligen handla en sån om 2-3år. Tror inte vi kommer hitta så mycket 3D de närmsta året o när de väl ramlar in sånt så är årets 3Dtvsarna plötsligt skit.

 

Är ni fotbollstokiga så kan ni väl köpa en rackare iof till VM. 25papp är ju en piss i rymden... sen langar ni in den tvn på kidsens rum när nåt bättre kommit ut o du dingat igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle hoppa en 3Dtv nu. Möjligen handla en sån om 2-3år. Tror inte vi kommer hitta så mycket 3D de närmsta året o när de väl ramlar in sånt så är årets 3Dtvsarna plötsligt skit.

 

Är ni fotbollstokiga så kan ni väl köpa en rackare iof till VM. 25papp är ju en piss i rymden... sen langar ni in den tvn på kidsens rum när nåt bättre kommit ut o du dingat igen :)

 

Förmodligen är det så men visst hade det varit fräckt... :-)

 

Måste ju titta live också på den innan man slår till isåfall. Dels måste den vara snygg även när den inte är på. Har tittat en del på Samsungs LED men på vissa forum där dissas den kraftigt för clouding och buzzing, annars tycker jag dom är grymt snygga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir inget SPA till helgen tyvärr, fanns inte möjlighet att få behandlingar med så kort varsel. Den är framflyttad till april istället.

 

Frun i huset beställde för två veckor sen en ny systemkamera, den kom idag och tillhörande faktura. Lite snyggt framskjutet för hon den över köksbordet och säger "Denna tar du va?"

Va ska jag svara på den liksom..

 

:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir inget SPA till helgen tyvärr, fanns inte möjlighet att få behandlingar med så kort varsel. Den är framflyttad till april istället.

 

Frun i huset beställde för två veckor sen en ny systemkamera, den kom idag och tillhörande faktura. Lite snyggt framskjutet för hon den över köksbordet och säger "Denna tar du va?"

Va ska jag svara på den liksom..

 

:roll:

 

Nåt ska hon väl ha för att hon servar dig med kakor, kaffe och massage medans du håvar in miljoner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nåt ska hon väl ha för att hon servar dig med kakor, kaffe och massage medans du håvar in miljoner.

 

Du vet att han redan är gift va? Service och massage finns det bara tillgång till i dejtingstadiet. Så kallad falsk marknadsföring. ;)

 

Blir inget SPA till helgen tyvärr, fanns inte möjlighet att få behandlingar med så kort varsel. Den är framflyttad till april istället.

 

Frun i huset beställde för två veckor sen en ny systemkamera, den kom idag och tillhörande faktura. Lite snyggt framskjutet för hon den över köksbordet och säger "Denna tar du va?"

Va ska jag svara på den liksom..

 

:roll:

 

Jag förstår inte frågeställningen. Du är gift, det kommer en faktura. Finns det svarsalternativ? Skulle det spela någon roll att du just klonkat?

 

Men visst, vill du leva on the edge så kan du ju testa: "What? Har du beställt elektronikprylar kvinna? Det är mansgöra. Tillbaks till spisen med dig."

 

Be personalen på uppvak vidarebefordra hur det gick. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet att han redan är gift va? Service och massage finns det bara tillgång till i dejtingstadiet. Så kallad falsk marknadsföring. ;)

 

 

 

Jag förstår inte frågeställningen. Du är gift, det kommer en faktura. Finns det svarsalternativ? Skulle det spela någon roll att du just klonkat?

 

Men visst, vill du leva on the edge så kan du ju testa: "What? Har du beställt elektronikprylar kvinna? Det är mansgöra. Tillbaks till spisen med dig."

 

Be personalen på uppvak vidarebefordra hur det gick. 8-)

 

Kommentar överflödig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck. Brukar som oftast springa bra i Ipokers 50k $50 rebuy men det räcker sällan enda fram. På de sex senaste gångerna jag nått top 20 har jag bustat 11-20. Faktiskt tre gånger på de senaste fyra försöken tror jag. Idag som nr 14 med KK vs 33 all in pre. Börjar nästan förtjäna ett finalbord nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar en 3-4 st ikväll men busta precis i FTOPS, jag gissar all tur är förbrukad ett bra tag framöver...

 

;-)

 

Full Tilt Poker Game #18598336804: FTOPS Event #20 (128330738), Table 224 - 100/200 - No Limit Hold'em - 16:13:15 ET - 2010/02/19

Seat 1: dx2celt (19,212)

Seat 2: Kakafoni (7,667)

Seat 3: Ugrenov (19,257)

Seat 4: 007Paghman (3,385)

Seat 5: DeuCes9 (24,328)

Seat 6: notgoingnewhere (12,326)

notgoingnewhere posts the small blind of 100

dx2celt posts the big blind of 200

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kakafoni King of SpadesAce of Clubs

Kakafoni raises to 600

Ugrenov folds

007Paghman folds

DeuCes9 folds

notgoingnewhere folds

dx2celt has 15 seconds left to act

dx2celt raises to 1,600

Kakafoni raises to 4,900

dx2celt raises to 8,200

Kakafoni calls 2,767, and is all in

dx2celt shows Ace of HeartsAce of Spades

Kakafoni shows King of SpadesAce of Clubs

Uncalled bet of 533 returned to dx2celt

*** FLOP *** 8 of Spades9 of Diamonds5 of Diamonds

*** TURN *** 8 of Spades9 of Diamonds5 of Diamonds5 of Spades

*** RIVER *** 8 of Spades9 of Diamonds5 of Diamonds5 of Spades9 of Clubs

dx2celt shows two pair, Aces and Nines

Kakafoni shows two pair, Nines and Fives

dx2celt wins the pot (15,434) with two pair, Aces and Nines

Kakafoni stands up

*** SUMMARY ***

Total pot 15,434 | Rake 0

Board: 8 of Spades9 of Diamonds5 of Diamonds5 of Spades9 of Clubs

Seat 1: dx2celt (big blind) showed Ace of HeartsAce of Spades and won (15,434) with two pair, Aces and Nines

Seat 2: Kakafoni showed King of SpadesAce of Clubs and lost with two pair, Nines and Fives

Seat 3: Ugrenov didn't bet (folded)

Seat 4: 007Paghman didn't bet (folded)

Seat 5: DeuCes9 (button) didn't bet (folded)

Seat 6: notgoingnewhere (small blind) folded before the Flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...