Gå till innehåll

Buffes Mars


Recommended Posts

Okej då...

 

Hade för avsikt att spela mycket i mars men en halsfluss sänkte mig hela förra veckan. I går kväll så lirade jag och Pelle 600 kr-turneringen på Cosmopol. Det var 80 pers med och Pelle slutade 35:a och jag slutade på 18:e plats (9 cashade). Semi-bubbla som vanligt alltså... Gillar dock turneringen då jag på fyra starter kommit 35 (typ), 18, 18 och 8. Den här gången var jag väldigt kortkall i någon timme när blindsen var höga vilket gjorde att det blev all-in poker för mig i stort sett. Som tur var trodde inte folk på mig när jag hade bättre än dom och mina dominerande händer höll två gånger. När jag åkte låg jag typ på average vilket var ca 8xbb vilket förmodligen innebar en 7-8 plats just då. Världens mest osympatiske gubbe som var enorm big stack höjde till lite under 4xbb från CO+1 och jag hade KQs på sb. Han hade iofs visat upp starka händer när han sågade sina motspelares calls men också tjatat om att han inte bluffade. Jag som inte sett en spelbar hand på lång tid och tröttnat på honom gjorde en tveksam push och han synade med AJos. Som höll. Mediokert spel av mig men hade dock gärna tagit en flipp då jag vid vinst förmodligen hade cashat ganska stort (hade jag haft en stor stack någon gång under turneringen hade det blivit mycket marker extra). Kul turnering dock och hoppas att uppslutningen av TEP:are kan bli större nästa gång då det alltid är kul att stötta och kommentera varandras spel.

 

Online tog jag min första grind ikväll och det gick dåligt. Mediokert spel blandat med det vanliga flytet innebar inga cash på 7 24:or tror jag. Orkade inte ta anteckningar idag vilket är ett dåligt tecken i sig. Låg faktiskt okej i en HA som var min sista turnering men åkte med KKTx med en suit mot ett löst mongo som valde att först utglimpa med T733 för att sen syna min potraise ur pos. Floppen kom 27T och vi fick in alla pengar och hans monsterhand höll. Hade dåligt tålamod i en del andra och respekterade inte och förtjänade inte att casha faktiskt. Skärpning i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cosmopol... ja det var roligt. Problemet är väl att chansen att casha känns för låg för att lägga ut 600 kr just nu... Annat var det förr när man fick ut 17000 efter skatt och bodde hemma... Nu får man ut samma siffra men 10000 går åt till bostaden och lån... hehe... Ehh.... men visst blir det mer sånt i framtiden, dock inte just nu. Framåt sommaren... Att du kommit 18 18 35 och 8, gör ju också att det känns som att det är tufft att komma itm, (18 av 90 är ju inte super). Menar på att det är ganska snabbt format = flux!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänkte kommentera pushen med KQ också... Allt beror nog på vilken image du har i hans ögon. Är du aggressiv/good eller dum-i-huvudet eller bara vek? Min gissning är att du inte spelat.. vekt... Ser han dig som dum-i-huvudet eller aggressiv/good stjäl han inte av dig utan ett ess, tror jag. eller ok, KJ och småpar också... Så din chans att flippa är ganska ok men din chans att dominera är minimal. Därför känns pushen fel i detta efterkloka läge. folda och gå all-in när tillfälle ges.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte riktigt med dig där T-Red om att det skulle vara svårt att ITMa på cosmopol med tanke på att jag gjort det en av fyra gånger och varit nära i två till. Så känner iaf jag. Nu till dagens spel...

 

nr1: 10$ Heads-Up NL

Resultat: 41 av 128

Kommentar: Vann första snabbt mot en tokaggro fi. Andra var jämn mot en bluffig snubbe som jag hade fått bra read på. Tyvärr torskade jag två (!) potter med flush mot högre flush. Surt då jag läste honom bra.

 

nr2: 24$ NL

Resultat: 874 av 1310

Kommentar: Låg över average, torskade sen en stor pot då jag floppar set med QQ på färgdragsbräda. Jag cbar och en jättedålig big stack synar flop. Turn ofarlig och jag bettar i stort sett pot för att färgdraget ska lägga sig, får dock call. River är A i färgen och jag checkar och han bettar typ en femtedels pot. Jag betalar av till hans utglimpade 95s... Sen åkte jag med 20xbb när jag floppade TPTK med AJs på xxJ-bräda mot preflopraiser som jag hade pos på. Jag synar hans cb och får även med mig den dåliga 95snubben. Turn ofarlig och cbaren ställer mig vilket är halv pot. Jag vet att han är stark men måste syna. Han har AA som håller. Riktigt dåligt motstånd här faktiskt. Kul!

 

nr3: 24 $ NL

Resultat:7 av 45

Kommentar: Fullkomligt gråtfärdig. Har spelat en solid turnering och haft lite flax då KQ vann mot AK all in pre. Har haft bra tålamod och ligger tvåa när det är sju kvar. Plockar upp AA när utg dubblar till typ 1k, jag som har 10k i stacken raisar till 3k. Turneringens chiplead ställer efter mig med 20k varpå utg sparar sina sista 4k och lägger sig. Jag synar så klart. Han visar upp JJ och floppar set samtidigt som jag floppar färgdrag. Turn blank, river blank så jag åker som sjua när sex cashar. Hade haft 23k och varit grym chiplead med en tvåa på 10k. Hatar poker.

 

nr4: 20$ Rebuy NL (gjorde en addon)

Resultat:265 av 391

Kommentar: Låg över average efter rebuy. Sen gjorde jag ett spel som inte gick hem mot en lös dansk och åkte.

 

nr5: 24$ NL KO

Resultat:14 av 1154 =143 $ plus några KO

Kommentar: Gaaaaaah!!! Låg tvåa när det var 17 kvar. Sen synade jag en 13xbb all in från tidig pos med AQos. Han hade A8s och klonkade. Efter det låg jag lite under average men jobbade upp mig igen. Sitter på 20xbb när en kille som täcker mig med en halv bb 2,5xar i mittpos, jag höjer upp den till 8xbb med AKos. Han ställer och jag synar såklart. Tyvärr har han AA som håller. Surt då det var 5k till ettan i denna...

 

Dagens resultat: +20$ (yay)

 

Riktigt nära i den stora vilket grämer mig ganska hårt. AA-handen i 45an är inte heller någon hit. De stora 24orna är det många dåliga med i så det finns bra värde i dom. Sammanfattningsvis en ganska välspelad kväll som kunde blivit riktigt riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mmm japp! 7:e platsen är ju en sån där flux, glöm och gå vidare. Jag håller verkligen med dig om att de stora 24:orna är tokvärda. Kom på 300:ade plats av 1800 senast ju, och tja... minns inte att jag gjorde något speciellt. (itm:ade inte men...)

Nä som sagt lätt att komma långt och den gången man har bra kort vinner man mycket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar komma igång nu...

 

Nr1: 24$ NL

Resultat: 1 av 45 = 410$

Kommentar: Sweet! Låg okej till när det var ca 15 kvar och sen rushade jag som fan. Fick bra kort och ingen respekterade mig. Blev brutal chiplead när vi var ITM och vann en nyckelpott all in pre där jag hade K2 mot A9 (oddsmässig korrekt syn dock) hade dock fortfarande varit klar chiplead om jag torskat den. Skönt att kunna dra ut då man gör en syn enbart med oddsen i åtanke fast man vet att man ligger under. Spelade bra också och fångade in några snyggt :)

 

Nr2: 22$ NL

Resultat: 6530 av 10629

Kommentar: Riktigt kortkall men hankade mig kvar runt startstack. Sen lyckades jag få in keramiken med AA mot KJ på turn när brädan var xxxK med tre hjärter (ingen av oss hade en hjärter). River...J Härligt. Jag hade raisat pre och cbat men hade pushade mig på turn innan jag agerade iaf. Vad säger man? Bra betalt i stora som sagt.

 

nr3: 75$ NL

Resultat: 333 av 949

Kommentar: Inga monsterkort direkt men låg runt average efter att ha spelat stadigt men tyvärr förlorat en stor pot med AK mot 77 där han rivrade sin tvåoutare och jag betalade av med träffad K. Senare raisade jag från CO med A9s mot en limper varpå han ställer. Tyvärr får jag okej odds för syn och han visar upp AJos (!) som håller. Sen är jag nere på typ 10xbb ett tag tills en snubbe gör en ganska liten raise UTG. jag synar som bb med Q9os (var antar och grejer med) och på floppen JT7 så ställer jag in vilket är lite mer än potten. Han synar ganska snabbt med 88 som tyvärr håller upp.

 

Nr4: 11$ NL KO

Resultat: 813 av 1518

Kommentar: Spelar inte många händer under en timme och trillar ner till halv average med ca 30xbb. En tidig raise följs av en reraise från en big stack varpå jag ställer in med KK från sb, han får okej odds och synar med AK. Flop och turn blanka, river...A

 

Nr5: 24$ PL Shorthanded

Resultat:99 av 311

Kommentar: Låg riktigt bra till men misslyckades med två spel. Samma snubbe raisade som bb mot mig på knappen två gånger och båda gångerna försökte jag bluffa river och han synade mig med KK. Brädorna var inte direkt ofarliga då de låg 57789 och AQQxx... och jag hade visat styrka...På den låga brädan hade jag AQ och på den andra KT. Ingen respekt får man alltså... Bra att veta. Tror att en bättre (?) spelare hade kunnat hitta folden mot mig båda gångerna men jag får skylla mig själv när jag inte väljer mina lägen mot rätt personer.

 

Nr6:24$ HA

Resultat: 54 av 189

Kommentar: Låg pyrt till efter korttorka, gjorde dock en bra comeback från 7xbb till nästan average då jag åkte. Var kanske lite för aggro men fick syna all in på turn med massa outs (hade 40% enligt kalkylatorn). Klart över average vid vinst där. Okej turnering men behöver få lite bättre kort då man nästan alltid får betalt.

 

Dagens resultat: +232$

 

Skönt med en efterlängtad seger och att plussa för andra raka dagen. Rent allmänt så får man alltid calls så det är lite trist när man väntat på en bra hand länge och sen blir beatad (KK- och AA-händerna). Känns dock som rätt taktik innan blindsen blivit alltför stora. I 75an var det ganska tight spel så det känns som om jag kunde gått bättre i den då spelnivån inte skrämde alltför mycket. Bra feeling nu dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Kul att det går bra!

 

Fundera lite över han som tryckte tillbaka din A9 med AJ. Undrar om han är så bra att han tror att du kan raisa med låga ess och vet att du måste syna om han trycker, varför han mao får in keramiken med en klar ledning eller i värsta fall 50-50? Det är nog inte ett så dumt spel. Frågan är bara om man själv skulle velat limpa ett monster som AJ när man är short.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt irriterad nu. Både på mig själv och pokergudarna.

 

Nr1: 24$ NL

Resultat: 25 av 45

Kommentar: Ligger bra till då sb försöker resteala all in mot mig när jag raisat från knappen. Jag får okej odds för syn med A7os och han har A5os. Som klonkar. Sedan har jag 8xbb i stället för att ligga topp 3 och pushar med A8s några händer senare från CO+1. Får idiotsyn av sb som själv har typ 14xbb. Han har T9os. Som klonkar. Suck.

 

Nr2: 11$ NL

Resultat: 130 av 295

Kommentar: Sjukt kortkall, spelade typ inte en hand. Åkte med QT på 45JQ-bräda med dubbelt färgdrag på turn. Han hade 44...

 

Nr3: 24 NL KO

Resultat: 654 av 1259

Kommentar: Dubblade ganska tidigt men gick sedan lite upp och ner. Träffade halvbra floppar och sjönk stadigt. Åkte med AJs efter att ha raisat pre med den och fått två calls. flop kom xJQ med färgdrag (inte mitt) och jag cbade. en la sig men sb ställde mig vilket tyvärr inte var så mycket mer. Han hade slowplayat KK som höll. Generellt sett kasst motstånd i denna.

 

Nr4: 24$

Resultat: 30 av 45

Kommentar: Snark! Låg ganska bra till men torskade en stor pot med 66 på xx7J-bräda när jag checkraisade en snubbe som dubblat pre all in. Tyvärr hade han 88 som han blixtsynade med. Sedan hade jag 12xbb och fick KK på knappen. En jättesopig italienare tripplar innan mig fast han bara har 8xbb kvar. Jag ställer såklart och han synar sina sista 5xbb med A7os efter lite betänketid. Han floppar A. När jag sedan ställer med 3xbb och A3os så får jag syn av sb som har AA...

 

Nr5: 24$ NL Satellit

Resultat: 7 av 45

Kommentar: 5 kvalar in till en 216$-turnering. Ligger bra till och aggrar sönder de flesta. Är dock väldigt kortkall men lyckas till slut få JJ och får en syn all in. Från JJ. På FT fick jag JJ igen och fick syn all in av QQ... Lyckas dock med tre raka vunna händer komma upp till 12xbb igen (var nere på 1xbb) innan jag försöker stjäla blindsen med en trippling och får en all in mot mig. Ställer sedan UTG med 55 när jag har 7xbb (ligger typ delad femma då) och får syn av bb som har QJs. Flop xAT, turn T, river...K. Hade typ varit safe om river varit blank. Skjut mig!

 

Nr6: 55$ NL

Resultat: 69 av 557

Kommentar: TILT!!! Har legat bra till hela tiden trots riktigt bedrövliga kort. Dock lyckades jag få sjukt betalt vid träff och därmed byggt stack. Trillade ner till lite under average och fick ATos på CO (bästa handen på en timme) och tripplar nästan med den. En big stack på bb synar. Flop kommer xxQ och han blixtpottar ut. Jag tycker det verkar skitkonstigt och ställer honom vilket är en höjning med potten ungefär. Han tänker en sekund och synar med Q6os för topp-paret. Som håller (varför skulle jag någonsin få dra ut när jag gör ett dåligt spel?). Svagt av mig att tappa tålamodet vid bubblan men hade tröttnat på att folda i ett par timmar.

 

Dagens resultat: -151$

 

Borde åtminstone kvalat in till 216-turren och därmed plussat. Annars beats i 45orna (som vanligt) och total korttorka i de stora. Sen tappade jag tålamodet och fick smaka. Riktigt lack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående A9 mot AJ, T-Red så tycker jag inte hans spel är bra. Jag är hyfsat commitad och hade inte gjort några spel tidigare. Oftast är han dominerad, ibland flip. Att han själv dominerar är väldigt ovanligt. Att limpställa med AJos känns som -EV enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

 

trist det där. Angående AJ mot A9 vill jag förklara tydligare: Jag menar alltså att han limpar för att han vet att en raise oftast är svagare än AJ, med andra ord vill han få syn när han går all-in. Kruxet som jag ser det är att om en fetare stack höjer kan han bara syna, alternativt förstås försöka sig på ett spel. Men om man låtsas att det bara är småstackar kvar (din storlek) så tycker jag att det kan vara smart, eftersom man gärna tar en 25-75-procentare med dubbelchans sent i en turnering. (?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu förstår jag ännu mindre. Du menar att AJos är en så stark hand att han limpar den för att raise gör att man kan tro att han har sämre? Håller i så fall inte med alls. Sen vet jag inte alls om jag förstod dig angående att gärna vilja ta en 25-75-procentare sent i en turnering. Det vill iaf inte jag. Sedan var det inte direkt bubbla om man säger så, det var snarare mitt i turneringen. Movet är möjligen okej med mellanpockets (iaf vanligare) då det iaf mycket oftare blir flip (vanligare att jag har just AJ-AK), vilket också var anledningen till att jag tog synen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok så här menar jag

25-75-flipp till din fördel alltså (Du leder). Det jag menar är att om man limpar i sena spelet är det väldigt ofta som en spelare på knappen eller sb, bb raisar, detta för att "limp = svaghet". Om raisen kommer från en big-stack har man valet att syna, lägga sig eller försöka sig på ett spel med AJ. Men om raisen kom ifrån en liten stack kan man trycka tillbaka, fastän man vet att den lilla stacken är committad, OM MAN TROR ATT DEN LILLA STACKEN FÖRSÖKTE STJÄLA BLINDSEN MED DÅLIGA KORT. Om så är fallet har man fått in degen med minst 50-50 (dvs AJ mot lågt par), men troligare är att den som stal har AT och nedåt. Sen kan han förstås höja med bra kort också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, nu förstår jag lite mer. Dock har jag personligen inte upplevt att raise mot limpers i sena turneringarna så ofta är bluff. Det är snarare styrka. Kan iofs bero på nivå och hur godtrogen man är (jag vill gärna tro att folk som raisar mot min limp är starka :) ). Det beror alltså helt på hur starkt raisen mot limp är. Tror man att det är vanligt med bluff tycker jag såklart pushen är bra. Tror man att det är vanligare med styrka är den dålig.

 

Idag blev det ganska lite spelat pga ordentlig huvudvärk.

 

Nr1: 24$ NL

Resultat: 44 av 45

Kommentar: Jaha. Börjar med att torska en pot så jag är nere på 2/3 startstack. Sen får jag AKos utg och tripplar, sb reraisar mig 3x mitt bet. Jag ställer vilket är 1k mot hans 300. Han blixtsynar med JJ som håller.

 

Nr2: 24$ PL Shorthanded

Resultat: 206 av 260

Kommentar: Första riktiga handen jag spelar så synar jag en raise och två calls pre med A4s som bb. flop kommer 46Q i mitt färgdrag. det cbas pot och blir en call. Jag checkpottar då (nästan all in) då jag vet att jag är i ledning procentuellt om de bara har ett par. cbaren blixtställer in mitt sista med KK som såklart håller upp.

 

Nr3: 24$ KO

Resultat: 15 av 90 (tog några KO)

Kommentar: Crap, Låg bra till men tappade mot slutet när blindsen gick upp och mina kort gick ner. Gjorde någon feltimad resteal och träffade inte flopparna. Tappade kanske lite tålamod men inte så farligt ändå. Saknade flytet mot slutet helt enkelt.

 

Nr4: 15$ TokenFrenzy

Resultat: topp 28 av typ 150 = 75$-token.

Kommentar: Brukar vara bra värde i dessa och det var det nu också. Hyfsat stabilt vidare.

 

Dagens resultat: -10$

 

Ja, vad ska man säga. I de första två åkte jag tidigt med två flips och i de andra spelade jag bra. Hade varit trevligt med cash i KOn men är inte alltför missnöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist att du hade oflyt, men det känns ju ändå som att du börjar hitta spelet. Nu gäller det bara att turen kommer också :)

 

En kommentar om A4s-handen. Med par så antar jag att du syftar på par i sexor, damer eller annat par högre än 44. Du är iaf inte i ledning om de skulle sitta med ett kort i din färg. T ex om han hade KK där ena kungen var i din suit så har han 51,11% och i annat fall 48,38%. Skulle han ha AA är han en marginell favorit (56,87%). Hur som helst så är det typ en coinflip om de skulle syna med ett par. Du hade kanske koll på siffrorna, men när du skrev "i ledning" får man ju intrycket av att du är en stor favorit vilket inte är fallet. Men spelet är ju fortfarande bra, du borde ha en del fold equity och drar i princip bara dåligt mot ett set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I stand corrected, Zalon. Om de sitter på några av mina outs är jag inte i ledning, jag är dock medveten om att den inte är stor annars heller dvs basically en flip. Vad tycker ni annars om den handen, skulle ni föredra att bara ta synen på floppen för att minska variansen?

 

Generellt sett så börjar spelet sitta nu, behöver lite medflyt för storklonket bara.

 

T-Red, var var det du läste någonstans? (är du säker på att du inte ska flytta till Göteborg där du kan bli uppskattad för den du verkligen är)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade tänkt spela mycket i kväll men tappade helt sugen efter en underbar start.

 

Nr1:15$ KO Turbo NL

Resultat: 546 av 726

Kommentar: OMG! Galen turboturnering där man börjar med 10xbb. Får KK utg andra handen och dubblar. Får två calls. flop J97 och jag cbar och får en syn. Turn 5 och jag pushar in sista och får syn (täcker honom med 1xbb). Han har KQos. River....T. Åker med QT mot KK och 44 handen efter. Så jäkla tråkig start på kvällen.

 

Nr2: 8$ NL Satellit

Resultat: 45 av 55

Kommentar: Torskade en okej pot i början när jag rivrade triss mot turnad nutflush, synade dock bara på rivern vilket räddade mig kvar. Sen åkte jag iaf när jag restealade mot knappraise från italienare med 94s. Han synade och jag pushade floppen som var AKQ. Han blixtsynade med KT och jag drog typ dött.

 

Nr3: 24 NL KO

Resultat: 1158 av 1262

Kommentar: Hade plussat lite innan jag utgtripplade med AJos (gör det inte ofta men tänkte variera mitt spel lite) Flop kom KQ9 i enbart klöver (jag hade klöver knekt) varpå jag checkade. En italienare som spelat dåligt bettar halv pot och får en call av sb och mig. Turn kommer A (inte klöver) och italienaren bettar halv pot igen. sb synar och jag bestämmer mig för att ställa då han mycket väl kan vara på ett drag eller bluff. Italienaren synar med QQ och sb lägger sig. River är såklart ingen klöver eller tia utan jag åker.

 

Nr4: 24 NL KO

Resultat: 73 av 90

Kommentar: Vann en liten pot i början med top-par och bra färgdrag på turn då jag blev raisad. Synade dock och checkade ner rivern mot bluffer med 88. Handen efter får jag QQ som bb och utg 10xar pre. Jag sätter honom på mellanpocket och ställer in vilket är en raise från 400 till hans 2,5k (jag hade 3,3k). Han blixtsynar med JJ och floppar set. Sen har jag 10xbb och synar efter ett varv en trippling med 44 som bb. Flop kommer 229 och jag checkställer mot ett cb. Han blixtsynar med JJ som håller. Kul turnering, verkligen.

 

Dagens resultat: -75$

 

Tappade sugen totalt. Sjukt tråkig känsla. Nya tag nästa vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nr1: 75$ NL

Resultat: 870 av 946

Kommentar: Suck. Låg lite plus innan jag fick QQ på knappen mot en raise och en call. jag reraisar från 140 till 480 varpå ursprungsraisern (som är en big stack) ställer in ganska snabbt. Jag tar time och kommer till slut fram till att han inte borde göra det så ofta med AA eller KK utan vill ha ut mer värde från dem. Förhoppningsvis sätter han mig på squeeze och pushar med mellanpockets eller höga kort. Jag tar synen och han visar upp AKos och floppar A. Jag är ute. Trist, trist, trist.

 

Nr2: 24$ KO PL Omaha

Resultat: 172 av 318 (2 KOs)

Kommentar: Spelade sådär, gjorde några tveksamma calls och fick smaka. Folk spelar väldigt konstiga händer preflop. Kunde gjort det bättre.

 

Nr3: 15$ NL Token Frenzy

Resultat: 111 av 172

Kommentar: Brutalt kortkall. Tror inte att jag träffade ett par ens. Åkte med 34s då jag pushade turn (4/5-dels pott) då brädan låg 25TJ med färgdrag (inte mitt) mot ett uppenbart steal-försök på floppen. Tyvärr hade han Q9s och hade turnat öppet (med färgdrag) och synade. Ingen av mina typ tio outs kom.

 

Nr4: 22$ NL

Resultat: 6862 av 10576

Kommentar: Kooooortkaaaaaall. Sitter på 18xbb och har inte gjort NÅGONTING i stort sett. Ett löst pucko raisar till 3,5bb pre som CO+1 varpå jag ställer in med KJos i positionen efter, då jag vet att han kan höja med crap. Alla andra lägger sig och han synar efter två sekunders betänketid med A9s. (han hade inte jättemycket mer än mig). A9 håller ju såklart. Bra syn, wp osv.

 

Dagens resultat: -127$

 

Tråkig dag då inget gick rätt. Nya tag i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade igår.

 

Nr1: 15$ NL KO Tokturbo

Resultat: 197 av 780

Kommentar: Låg på average, torskade sen Q2 mot Q8 all in trots riktigt bra splitläge inför rivern. Sen ställde jag med 5xbb från CO med A8os och självklart hade sb ATos och synade. Som höll.

 

Nr2: 24$ NL

Resultat: 25 av 45

Kommentar: Torskade en ganska stor pott efter att ha synat en utgdubbling med 22 i sen pos. Floppen var låg och han cbade och jag synade. Turn gjorde att brädan låg 3356 och han checkade. Jag anade AQ eller AK och bettade halv pot, varpå han ställde. Tyvärr fick jag tokodds och var tvungen att syna. Han hade KK som höll upp. Sen dubblade jag upp med AQ mot A8 men torskade sen en stor pott igen då jag hade två par med K5 men fick däng av KJ som hade högre två par (brädan var inte parad). Sen åkte jag när jag utgpushade med 6xbb med A3s och fick call av AJs.

 

Nr3: 24$ KO NL

Resultat: 89 av 90

Kommentar: Ett jävla skämt. Får AA första handen, raisar 4xbb pre och får 5 calls. flop kommer 23J med färgdrag. Jag cbar 400 i 520-pot. Killen efter mig raisar till 1,2k och knappen pushar. Jag vet att folk är ärkenötter och att de verkligen inte behöver ha mer än par eller färgdrag (eller båda). Så jag synar knappens all in, vilket även killen efter gör. Killen efter mig har QJos och knappen har 57s med färgdrag. Turn kommer K i färgen och jag drar dött. Så jävla dåliga. Sjukt tråkigt att bedrövligt spel (han kan ju vara uppe mot ett högre färgdrag och par t ex) får betalt. Hade varit roligare att trippla första handen och fått 2 Kos.

 

Nr4: 20$ NL Turbo

Resultat: 140 av 178

Kommentar: En av de första händerna jag spelar får jag 89s som bb och synar en raise med 4 andra. Flop kommer 267 och jag check-ställer mot en bet och en raise. Då ställer en annan kille som checkat och alla andra lägger sig. Jag är uppe mot QQ som håller. (kaxigt move med QQ mot bet, raise och all in på den brädan).

 

Nr5: 24$ NL KO

Resultat: 249 av 1329

Kommentar: Så jävla tråkigt. Spelar riktigt stabilt och har bra tålamod trots dåliga kort. Ligger lite under average när en snubbe ställer med 12xbb i mittpos, jag har AQs på CO och ställer (har 6xbb mer än honom typ). Han visar upp A8s och klonkar 8 på flop. Istället för att ligga klart över average så trillar jag ner till desperate mode. Handen efter får jag AJos på CO+1 och ställer in mina sista 6xbb och hoppas och tror att jag kan få calls av många sämre händer då de borde sätta mig på tilt. Tyvärr får jag call av KK som håller. Har inte flyt någonstans.

 

Nr6: 55$ NL

Resultat: 162 av 604

Kommentar: Snark. Låg bra till dvs en bit över average efter väldigt bra tålamod och solitt spel. Sen torskade jag lite med en missad bluff och kom ner lite över average. På mindre än ett varv torskade jag sen TT mot KK på låg flop och turn. 99 mot JJ när ett A låg men killen trodde inte mitt cb på turn. Jag vågade inte pusha river då han sett min bluff tidigare, vilket jag tror var rätt. Sista handen åkte jag med KQ med 10xbb som bb då knappen raisar till 3xbb. Jag ställer och han synar efter ett tag med A9os...som håller. Skjut mig.

 

Dagens resultat: -168$

 

Uppförsbacken i all-in-situationer börjar bli brutal. Känner dock att spelet satt bra igår och jag hade oflyt genom att ha bra händer mot lite bättre händer ganska ofta (typ två par mot högre två par eller set, alternativt mellanpockets mot lite högre pockets).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då har jag spelat klart för kvällen...

 

Nr1: 24$ KO NL

Resultat: 55 av 90

Kommentar: Hände inte så mycket. Torskade stor pott med A7s mot KK när brädan låg K44Ax. Han raisar mitt riverbet och jag får ganska bra odds. Då splitmöjligheterna är goda så tog jag callen, vilket var fel.

 

Nr2: 15$ NL KO Turbo

Resultat:129 av 1124 = 15$ i KOs

Kommentar: Börjar med 10xbb i galen turbo KO. Tog ut typ 5 pers med lite tur och okej händer. Torskade två stora händer i mitten med 77 mot 88 och en flip. Ställde sen med 8xbb från CO med QJos för att stjäla. Tyvärr hade knappen KK och tog ut mig. Bubbelfan.

 

Nr3: 22$ NL Turbo

Resultat:89 av 236

Kommentar: Sjukt kortkall. Foldade till 3bb då jag tripplade upp med A9os, ligger sen lite under average med 8bb. Senare ställer sb som täcker mig efter folds till honom. Jag tar synen med A8os och han visar upp J3os. floppar 8, turn blank, river J. Han vinner. KUL!

 

Nr4: 24$ NL KO

Resultat:767 av 1866

Kommentar: Bra kort i början men fick inget betalt. Torskade med AK mot set i 7or på floppat A där jag dock höll ner potten. Kortkall i mitten, men när jag hade 20bb raisar jag upp till 4.5xbb (ganska stor raise alltså) på knappen med AJos mot en limp. Blindsen synar och limper lägger sig. Flop kommer 499 de checkar och jag ställer vilket är potsize. sb lägger sig varpå bb blixtsynar med J9os som jag inte drar så bra mot.

 

Nr5: 20$ Rebuy NL (använde 1r+1a)

Resultat: 21 av 601 =162$

Kommentar: Spelade solid poker hela vägen, rushade lite efter bubblan och ledde när det var 35 kvar. Förlorade sedan med A9 vs AT ggr 2 och AK mot KK. Pushade sen med J9os som sb mot väldigt tight bb när jag hade 10bb. Tyvärr hade han AK som höll upp. Motflyt mot slutet där.

 

Nr5: 15$ NL Token Turbo

Resultat: 148 av 152

Kommentar: Första handen jag spelar har jag AJos som bb, synar en CO-trippling. flopp 566, två ruter (jag har ruter A) jag checkar han cbar halvpot. Jag synar. Turn Jd; jag checkar, han bettar och jag ställer. Han blixtsynar med 67 i hjärter. Den håller, jag är ute.

 

Nr6: 22$ NL

Resultat: 15 av 10257 = 1128$

Kommentar: Var ska jag börja? Finns många händer att ta upp men spelade sammanfattningsvis väldigt bra poker under stora delar av denna. Blev lite kortkall sista timmen (av ca 8,5 timmar totalt där jag fick okej kort i snitt) vilket försvårade en del även om jag stal som vanligt. Fick dock AK vilken jag delade mot en annan AK all in, that was it. Inte kul att komma 15:e då vinnaren plockar hem 31 000$. Åkte för övrigt när jag ställde med K4os från knappen med 6xbb. Får syn av bb som har ATos som jag inte kan rå på.

 

Dagens resultat: +1137$

 

Årets bästa dag (natt) med marginal. En 21:a och en 15:e plats i två välbetalda turneringar får en dock att inte vara helt nöjd tyvärr då pengarna på respektive FT var riktigt bra. Nu sömn. Ja just det, postar några HHs när jag vaknat i eftermiddag. (veckans cliffhanger presenteras av... mig)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...