Gå till innehåll

Tipsa om POKERFORUM.nu-goodies!


Recommended Posts

Ett lysande initiativ vore att skapa nyckelband med POKERFORUM.nu-tryck på och ha som bonus vid uppsigningar.

 

Jag hade en gång ett grönt nyckelband där det stod Tuborg på. Det tyckte jag om. Det hade en del som satt fast i nycklarna och en del som var själva bandet. Dessa två delar var sammanfogade genom en sådan här svart plast-knäppningsmojöng.

 

Tyvärr så blev det bestulet under en tripp i Kalmar... jag hade intelligent nog lagt upp min tygkasse på en disk, tillsammans med nycklarna, och skulle gå iväg och hämta lite flintastek, för jag skulle grilla den kvällen (jag föredrar att grilla revben egentligen, men med rätt marinad är flintastek absolut ett gott alternativ). När jag kommer tillbaka har någon tagit nyckelbandet. Dock inte nycklarna, utan bara nyckelbandet. Maken till fräckhet att knäppa av det och bara ta bandet... snorungar med för lite att göra. Efter några minuters svordomar insåg jag dock att det hade varit ännu tråkigare om de hade knyckt nycklarna också, så jag lugnade mig.

 

I alla fall, sedan dess (ett år sedan drygt) har jag inte använt nyckelband. Dels för att jag inte hittat något snyggt och dels för att jag brukar ha nycklarna i jackfickan, var det har varit lätt att fiska fram dem. Nuförtiden så har det i vinterjackan blivit hål i alla fickorna, och i mina olika vår- jackor (jag har inte sommarjackor. Jag vet inte ens om det finns "sommarjackor"... skulle tro att vårjackor är den lättaste graden av jackor som finns, för på sommaren är det ju varmt ändå, och på kvällen kan man ha en tunnare tröja och en vårjacka.) så finns det inga fickor. Alltså måste jag börja ha dem i mina byxfickor igen.

 

Jag föredrar jeans. Jag föredrar jeans som sitter halvtight och snyggt, då jag aldrig fallit för baggie- eller grungemodet. Jag har inte kännt behov av att ha på mig kläder för att identifiera mig med en musikstil (även om jag tycker grunge är bra. Hade en diskussion häromkvällen där vi kom fram till att Nirvana's Nevermind och Unplugged är två av de bästa skivorna någonsin släppte (även om unplugged inte är grunge men det behöver vi inte ta nu)).

 

I vilket fall som helst så är det rätt tight vid fickorna på mina jeans. Ofta så har jag min mobiltelefon i ena fickan och plånbok/nycklar i den andra, vilket gör att det är drygt att få upp nycklarna snabbt (jag har inte använt plånbok mer än någon månad. Innan hade jag pengarna i bakfickan och körkort/busskort/VISA i en busskortsficka som jag hade i jackan... men läs ovan varför jag inte har saker i jackan längre)... således behöver jag nu igen ett nyckelband.

 

Därför tänkte jag att ni kunde göra några snygga med POKERFORUM.nu tryck (eller tuborg, för det hittar jag ingenstans längre) till försäljning eller som signup bonus. Jag tror ABSOLUT INTE att jag är den enda personen med ovanbeskrivda problem och tankegångar, och ABSOLUT INTE den enda personen som hade sett väldigt positivt på tillverkning av POKERFORUM.nu nyckelband!

 

Så är det!

 

PS: om jag missat att det finns sådana nyckelband redan så säg till.

 

edit: flyttas nog snart till rätt kategori.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först måste jag bara säga att detta var en av de bästa och roligaste posterna på länge. 8)

 

För det andra måste jag säga att jag väldigt gärna vill ha ett pf-nyckelband.

 

För det tredje måste jag erkänna att jag aldrig förstått var man har nyckelbanden. Hänger de runt halsen? Skall man ha dem i fickan, som Hollywoods stilikoner? Vad är då bandet bra för, egentligen?

 

För det fjärde så låter klämboll som årets grej.

 

För det femte så var den här posten slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det tredje måste jag erkänna att jag aldrig förstått var man har nyckelbanden. Hänger de runt halsen? Skall man ha dem i fickan, som Hollywoods stilikoner? Vad är då bandet bra för, egentligen?

 

I mitt fall som beskrevs i posten med jeansen, så är mitt problem att få fram nycklarna snabbt, då de ligger tight packade med plånboken i fickan. Med nyckelbandet som hänger fram kan jag med ett ryck utan att behöva pilla slita fram dem. Sen pregar jag bara tillbaka dem igen, enkelt och lätt. Prega är för övrigt ett skånskt uttryck som betyder ungefär "trycka med våld". Jag tror det är skånskt i alla fall, det låter korrekt att säga det på skånska.

 

Runt halsen har bara hiphopare dem, i samband med x antal guldkedjor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prega låter som det skulle vara besläktat med preja. För preja säger vi även i min del av landet.

 

Preja i skåne betyder ungefär "tränga sig före". Om man prejar någon med en bil till exempel så kör man om på ett sätt som gör att den andre bilföraren blir den som måste anpassa sin körning för att en olycka inte ska ske, när han i själva verket är den som kör på ett korekt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...