Gå till innehåll

Variansen blir större och större och det betyder ?


role

Recommended Posts

Jag upplever för första gången sedan jag började spela poker på nätet "på riktigt" 2005 att variansen min blir större och större.... Visst har den alltid funnits men då mer typ 3 veckors spel med få utdragningar och sen ett par dagar som är fullständigt horribla för att sedan komma tillbaka till lunken igen 3-4 veckor innan det är dags igen...

Numera är det snarare 2 dagar ok sen 2 dagar sanslösa 1-2 outare osv osv

Spelar ju bara 0,5-1 på svs där det förvisso finns mkt lottolirare men iaf.

 

Resultatet i pengar blir samma men bb/100 sjunker vilket gör att jag måste spela längre tid för samma vinst som innan. (edit: Med detta i åtanke borde ju svaret vara att jag blivit sämre men jag kan inte förlika mig med det då jag tittar på mina förlusthänder/sessions i PT och anser i många fall mina spel helt rätt men att det dras ut, lite för överaggro kanske som ger folk nöjet att chansa för storvinsten om dom klonkar ?)

 

Kan man svara på varför detta sker nu utan mer insyn ?

Tar jag alt mina motståndare större risker ? Har jag stangnerat medans andra blir bättre och bättre ?

Dags att ta sig samman och läsa lite pokerlitteratur innan man fortsätter ?

 

Tackar

role

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starfitter...... ca 90-100" händer någonstans (senaste 6 månaderna).

 

MJ...... Helt klart en poäng du har, men givet ? Nej det tycker jag inte då jag tittar som sagt på händerna i PT och hittar rätt mkt 1-2 outare samt BD händer som sitter när jag får in pengarna på flop/turn.

 

Igen...kan vara så att jag blivit överaggro under denna tidsperioden ?

MEN då det sällan är grinders som tar mina pengar (större potter) så avfärdar jag tyvärr nästan tanken på att lottolirarna samt random svs spelare skulle blivit bättre och jag själv stangnerat alt blivit sämre vilket givetvis kan vara helt fel utav mig eftersom något är inte riktigt som det har varit.

 

Det kanske är normal varians jag har och att den jag hade tidigare inte är normen ? Känns dock som lite för lång tid (ca 2,5 år med ungefär samma varians mönster) för att vara troligt men man vet aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jämnare spelare? Marginellt enligt mig men kanske ändå ??

fler coinflips? Ja, som jag ser det men varför ?

allmänt galnare/lösare spel? Eventuellt, men vad kommer det ifrån just nu ?

 

Ähh inte vet jag. bara spontana tankar liksom...

 

ang. coinflipsen så kanske menar jag att du kanske trycker ai med fler marginella händer,

 

du kanske semibluffar mer, betar drag hårt osv vilket borde ge mer varians än tight abc poker

 

kanske eller inte ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bossbaver...... hm Ja, jag tror nog att vi kan börja luta åt det hållet att min af har ökat och att det blir lite väl mkt ai när jag "vet" att jag leder och vill tvinga lotto/random svs spelare att folda eller satsa sin stack.

Får kolla på detta, tagga ner lite och börja spela mer potbets än ai så att dom inte får nöjet att chansa för "storvinsten" även om jag anser/"vet" att jag leder.

 

tack för dina åsikter!

 

role

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...