Gå till innehåll

Hur dålig spelat är det här?


Henkiee5

Recommended Posts

Hur hade ni spelat den här handen? Obv överbet på turn men jag ville bara att han skulle folda, ev syna med AK/lägre pockets med färgdrag. Fi spelar stabilt 16/9/2.0. Fanns inte i min tanke att han kunde ha mig slagen med den r/c preflop på den floppen på den här nivån, förutom med AKs isf.

 

***** Hand History for Game 25697849891 *****

$25.00 USD NL Texas Hold'em - Saturday, March 07, 02:52:00 ET 2009

Table Letaba III (Real Money)

Seat 7 is the button

Seat 1: Olannon ( $25.00 USD )

Seat 3: Nicostarr ( $30.85 USD )

Seat 4: DPone1 ( $5.00 USD )

Seat 5: Gurgamel ( $29.85 USD )

Seat 6: aztuonauta ( $5.35 USD )

Seat 7: hErr.cHilloR ( $5.25 USD )

Seat 8: fuggerbruno ( $22.55 USD )

Seat 9: kingshady99 ( $17.80 USD )

fuggerbruno posts small blind [$0.10 USD].

kingshady99 posts big blind [$0.25 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Gurgamel [ Qs Qc ]

Olannon folds

Nicostarr raises [$1.50 USD]

DPone1 folds

Gurgamel raises [$3.00 USD]

aztuonauta folds

hErr.cHilloR folds

fuggerbruno folds

kingshady99 folds

Nicostarr calls [$1.50 USD]

** Dealing Flop ** [ 4s, 2s, 5d ]

Nicostarr checks

Gurgamel bets [$5.00 USD]

Nicostarr calls [$5.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 8s ]

Nicostarr checks

Gurgamel bets [$21.85 USD]

Nicostarr calls [$21.85 USD]

** Dealing River ** [ 7c ]

Nicostarr shows [Kd, Kh ]

Nicostarr wins $57.10 USD from main pot

Gurgamel doesn't show [Qs, Qc ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag nanofisk och spelar inte $25, så ta mina kommentarer med en nypa salt, men hans 6BB-höjning i tidig pos pf signalerar ganska mycket styrka. Du har med resultatet, vilket gör min anayls ganska färgad, ta inte med det nästa gång, så får du bättre svar.

 

Din minraise pf känns vek, höj mer för att veta var du står. Postflopbeten känns ok, men synen indikerar styrka. Han sitter knappast och drar till färg med två överkort här om han inte är synstation. Låga pockets tror jag inte han hade höjt upp så mycket pf. Turnbeten är spiken i kistan, vad synar han med som du slår? Om du skall bluffa här vore det nog bättre att spela svag, du vill få det att se ut som att du vill att han skall syna. Men det är det nog c/f som gäller.

 

/Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag nanofisk och spelar inte $25, så ta mina kommentarer med en nypa salt, men hans 6BB-höjning i tidig pos pf signalerar ganska mycket styrka. Du har med resultatet, vilket gör min anayls ganska färgad, ta inte med det nästa gång, så får du bättre svar.

 

Din minraise pf känns vek, höj mer för VÄRDE. Postflopbeten känns ok, men synen indikerar styrka. Han sitter knappast och drar till färg med två överkort här om han inte är synstation. Låga pockets tror jag inte han hade höjt upp så mycket pf. Turnbeten är spiken i kistan, vad synar han med som du slår? Om du skall bluffa här vore det nog bättre att spela svag, du vill få det att se ut som att du vill att han skall syna. Men det är det nog c/f som gäller.

 

/Andreas

 

FYP ( eller en del av den iaf )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag nanofisk och spelar inte $25, så ta mina kommentarer med en nypa salt, men hans 6BB-höjning i tidig pos pf signalerar ganska mycket styrka. Du har med resultatet, vilket gör min anayls ganska färgad, ta inte med det nästa gång, så får du bättre svar.

 

Din minraise pf känns vek, höj mer för att veta var du står. Postflopbeten känns ok, men synen indikerar styrka. Han sitter knappast och drar till färg med två överkort här om han inte är synstation. Låga pockets tror jag inte han hade höjt upp så mycket pf. Turnbeten är spiken i kistan, vad synar han med som du slår? Om du skall bluffa här vore det nog bättre att spela svag, du vill få det att se ut som att du vill att han skall syna. Men det är det nog c/f som gäller.

 

/Andreas

 

alright sjyst kritik! klart han signalerar styrka med sin höjning pf.. men med synen så känns det ändå som att jag har han slagen där. Sen försöker jag faktiskt inte bluffa, utan jag försöker snarare att se desperat ut.. som att jag själv cbetat floppen med AK för att sedan semibluffa eller liknande på turn, det är så jag vill att han ska se på mig, och det borde jag väl ändå ha lyckats ganska bra med och då får jag nog syn av TT,JJ iallafall. Dessutom har jag ju faktiskt några outs att dra till färgen med. Men du har nog ändå rätt, större delen av gångerna är jag nog ändå slagen där med facit i hand =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...större delen av gångerna är jag nog ändå slagen där med facit i hand =)
Det där tror jag inte stämmer alls om du ser till genomsnittsmotståndaren. Kanske, kanske att du är det mot just den här FI men skulle han spela TT eller JJ annorlunda? Tror du han c/f dem på floppen? Tror du inte han floatar en gata med AK?

 

Du kan inte göra mycket annorlunda än att pusha på turn. Visst, du kan crai (för att inducera bluff/bet från sämre händer) men checkfold är bara fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där tror jag inte stämmer alls om du ser till genomsnittsmotståndaren. Kanske, kanske att du är det mot just den här FI men skulle han spela TT eller JJ annorlunda? Tror du han c/f dem på floppen? Tror du inte han floatar en gata med AK?

 

Du kan inte göra mycket annorlunda än att pusha på turn. Visst, du kan crai (för att inducera bluff/bet från sämre händer) men checkfold är bara fel.

 

mjoo, jag kommer inte på något sätt förutom att höja mer preflop som skulle kunnat hjälpa mig.. men tvivlar på att jag spelat resten av handen annorlunda även med en större höjning. För han synar nog 5-6$ med TT,JJ skulle jag tro, iaf JJ. Om man istället ser det från hans synvinkel så tror jag inte att hans spel är EV+-0 eftesom jag skulle spelat på detta sätt med endast tre händer; AA,KK,QQ.. så i detta fall kunde jag lika gärna haft AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...