Gå till innehåll

Dilba anklagar oss (mig) för dålig moderering.


gdaily

Recommended Posts

Dilba anklagar oss (mig) för dålig moderering.

 

I hennes blogg: http://blogg.aftonbladet.se/29026

 

Bakgrunden är att hon anser att Lina kommit med personangrepp mot henne i den här tråden:

http://pokerforum.nu/forum/poker-i-oevrig-media/53714-fraga-dilba-utflyttade-poster-fran-de-betou-traden.html

 

Jag har låtit två personer, icke-moderatorer (en kille och en tjej) som borde vara helt neutrala i den här "konflikten" lusläsa tråden, och de kan inte hitta något som är i närheten av personangrepp från Linas sida.

 

Eftersom Dilba inte publicerar mina kommentarer om detta i sin blogg, så har jag inget annat val än att publicera det här (hon anser ju att moderatorerna på pokerforum i allmänhet och jag i synnerhet gör ett dåligt jobb). Min kommentar var:

 

Jag har nu läst, ännu en gång, alla Linas inlägg i den diskuterade tråden, och det finns helt enkelt inget personangrepp från Lina som ens tangerar att bryta mot några forumregler. Inte ens nära.

 

Jag ger dig möjligheten att antingen själv rapportera det inlägget du tycker är persoangrepp, och/eller låta någon utomstående (välj själv vem som helst) läsa Linas inlägg och sedan peka ut för mig vad som är personangrepp.

 

Jag, och alla moderatorer med mig, anser att de bara finns i din fantasi.

 

Om du vill, så kan jag, när jag har tid över, kopiera in alla hennes inlägg hit till dessa kommentarer till din blogg, så kan du eller någon annan peka ut personangreppen.

 

Jag ber er, om ni har tid, att läsa Linas inlägg i tråden, och återkomma till mig: Finns det något från Lina som är ett personangrepp?

 

Håll den här tråden on-topic, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 82
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Är mer trollning (se biten om "jag vet precis vilka knappar jag ska trycka på") än personangrepp.

 

Hon hävdar att hon gjorde slut med Legato, vilket då bestrids, och att han är "inte något att hålla i när det blåser". Det första, beroende på vad som faktiskt hände, skulle ju kunna vara lögn och det senare skulle väl kunna tolkas som personangrepp om man är generös.

 

Hon insinuerar ju också att deras förhållande ska vara allmänt skakigt.

 

Är det enda jag ser som är personangreppigt. Beroende på vad som kan visas, hur hårt det tas, etc så kan det ju vara allt från lol till rätt allvarligt.

 

Däremot så är ju hela raddan inlägg tydligt där för att provocera, snarare än att skoja, så det skulle ju kunna vara värt lite moderering. Också rätt tydligt att Legatos och Dilbas dramaposter var svar på hennes, snarare än något de drog upp på egen hand. Samt att Lina hade rätt bra koll på vad hon skulle få för reaktioner.

 

Edit:

 

Personangrepp: Nej, inte särskilt.

Troll: Definitivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska moderatorerna kunna hålla ordning på vem som sätter på vem, av vilken anledning, och i vilken ordning folk gör slut med varandra.

 

Hade jag varit småbarnsförälder, oavsett läger, så hade inte jag fläkt ur mitt sexliv på bloggar och forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se edit.

 

Personangreppsgrejen är ju inget modsen behöver kunna avgöra, om de nu inte får in anmälningar och lite källor till varför.

 

Däremot borde en lite uppmärksam moderator kunna se att det är Lina som är dramagenerator i tråden.

 

Tror vi alla är tacksamma för att du har klass nog att inte fläka ut ditt sexliv.

 

Edit igen: Spökpost från Ola, svarade alltså på en post som försvann.

 

Edit igen, igen: Skulle tro att det är 50%+ att Dilba sätter likhetstecken mellan personangrepp och provokation, snarare än att hon avser ordboksdefinitionen av "personangrepp".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu orkar jag inte ta mig igenom tråden en gång till, och jag kanske kommer ihåg fel, men raderades inte minst ett inlägg från Lina av någon anledning?
Nej, men ett inlägg OM Lina raderades, typ "Lina är Sveriges största pokerluder" eller något liknande, och det tiltade Dilba på att det blev borttaget, men inget av Linas inlägg är raderat. Typ om man tar bort ett inlägg från ena sidan så måste man kompensera med att ta bort ett inlägg på andra sidan också, för att inte rubba jämvikten.

 

"Lina är Sveriges största pokerluder" är ett uppenbart personangrepp som jag inte fattar varför det inte blev permanent avstängning för. Även om man tar det Lina skrev i den tråden och multiplicerar med 10 så kommer man inte upp i samma klass av personangrepp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror kanske inte att Dilba förstår vad personangrepp är och hur det fungerar med moderering. Hon hade tydligen fått för sig att moderatorerna skulle gå igenom och läsa allt och sedan ta bort det som inte var sant eller föll henne i smaken? Hur ska de kunna veta sånt, och vad har det med personangrepp att göra?

 

Man måste alltså anmäla eventuella personangrepp själv, om det inte är så att någon annan medlem anmäler det som stötande. Till personangrepp och stötande inlägg räknas vad jag vet inte kommentarer angående vem som gjorde slut med vem, eller skämtsamma svar på personens egna uttalanden om sitt sexliv etc.

 

Ola kan säkert posta en länk till forumreglerna, så kanske det klarnar.

 

Visst fanns det provocerande inlägg... men så allvarligt kan det väl ändå inte ha varit, så att man måste ta upp det i en blogg på nytt? Det var väl inte hon som blev kallad luder?

 

Dessutom... om man är en så pass offentlig person som ju Dilba är, och på ett okonventionellt sätt har lyckats knipa åt sig sin fd bästa väns ex, så kanske man får räkna med att få lite provocerande svar och uppmärksamhet när man hojtar ut något om sitt privatliv på ett forum? Lite träffad måste man räkna med att bli när man kastar skit på fläkten...

Edit: Hoppas inte detta ses som ett personangrepp eller någon slags provokation nu, jag ville bara ge min syn på saken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hela bottnar väl i att Dilba har fått s.k kändishybris. Hon anser att hon ska särbehandlas bara för att hon är ett relativt känt namn, både i pokerkretsar och för gemene man, och när Ola inte går på detta blir hon ledsen i ögat och kastar lite skit på honom i sin blogg.

Smaklöst Dilba!

 

...fast vi glömmer en liten detalj här - hur kortkort var egentligen Hefos kjol och när får vi se bilder på detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hela bottnar väl i att Dilba har fått s.k kändishybris. Hon anser att hon ska särbehandlas bara för att hon är ett relativt känt namn, både i pokerkretsar och för gemene man, och när Ola inte går på detta blir hon ledsen i ögat och kastar lite skit på honom i sin blogg.

Smaklöst Dilba!

 

...fast vi glömmer en liten detalj här - hur kortkort var egentligen Hefos kjol och när får vi se bilder på detta?

 

 

Hon har garanterat ingen kändishybris. Skulle hon dessutom ha fått den nu på senare tid, när hon varit "kändis" långt över ett decenium? Hon kanske känner en oerhörd frustration över att så fort hon skriver här blir hon attackerad av "pöbeln" här. Då blandar hon kanske ihop begrepp och känner att det är personangrepp. Bosse kan ju inte heller blanda sig in i någon diskussion utan att få den här "pöbeln" mot sig. Har hänt några gånger genom åren.

 

Hefos kjol var så kort att den inte ens syntes för oss längst bak i lokalen;-) Tog ingen bild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska moderatorerna kunna hålla ordning på vem som sätter på vem, av vilken anledning, och i vilken ordning folk gör slut med varandra.

 

Hade jag varit småbarnsförälder, oavsett läger, så hade inte jag fläkt ur mitt sexliv på bloggar och forum.

 

Poängen den här gången var ju att du och övriga moderatorer inte behövde det Ola. Lina skrev i klartext att hon klev in i tråden för att "trampa på ömma tår". Dvs hon talade rakt och öppet (trevligt iofs) om vad sitt syfte var, och syftet var att såra Dilba och mig.

 

Personligen orkade jag inte bry mig, och om det hade varit jag som brydde mig hade jag rapporterat inläggen. Jag tror Dilba tyckte det var fånigt att hon skulle behöva göra det när det var så många moderatorer i tråden, men återigen, den diskussionen är mellan henne och dig (samt övriga moderatorer möjligen).

 

Snygg anklagelse du avslutar med Ola. "Fläkt ut"? Det enda som skrevs var ett skämtsamt konstaterande om att vi har sex med varandra. Om det känns revolutionerande för dig att ett par (småbarnsföräldrar elller inte) har sex så får det stå för dig.

 

Slutligen så är det trevligt om Lina menar allvar med att hon tänker sluta driva förtalskampanjer på nätet. Om det är så är ju konflikterna slut genom att det alltid är hon som dragit igång dem... Historiskt sett har det varit något halvår mellan varje gång, så vi får väl se vad tiden utvisar.

 

För min del har jag inget mer att tillföra, så jag lämnar diskussionen här. Om nån vill nå mig så vet ni var jag finns :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dilba anklagar oss (mig) för dålig moderering.

 

 

 

Jag ber er, om ni har tid, att läsa Linas inlägg i tråden, och återkomma till mig: Finns det något från Lina som är ett personangrepp?

 

Håll den här tråden on-topic, tack.

 

Inte värre än hur min 7 åriga son och kompisar "förtalar" varandra;

"Du är sämst"

"Din hjärna är som bajs"

 

 

Dock så är det enl mig väldigt lågt av henne (och övriga inblandade), blir lite besviken då jag hade högre tankar om henne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utan att tillföra något värdefull i sak, vill jag bara tillägga att kortkorta kjolar är bland det sexigaste jag vet, om tjejen i fråga har rätt ben o rumpa för det.

 

Och som bekant är min smak oantastlig i sådana frågor.

 

Vidare, är jag väldigt nöjd med modereringen på pf.nu. Finns ett tillfälle då jag tyckte att moderatorerna grovt åsidosatte mina rättigheter som medforumit och klart gjorde övertramp utöver deras befogenhet o behörighet tillät, o det var när jag fick en liten infraktion när jag Rickrollade hela forumet, men det var värt det :).

 

Edit: tänkte klistra in en rickroll-länk här, men det är nog o pusha ödet med tanke på rådande forumstämning :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utan att tillföra något värdefull i sak, vill jag bara tillägga att kortkorta kjolar är bland det sexigaste jag vet, om tjejen i fråga har rätt ben o rumpa för det.

 

 

Har Hefo det? Efterfrågar fortfarande bildbevis. I mitt tycke betydligt mer intressant än Bo(finken)s, Dilbas och Linas halmrulleri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...