Tottyville Postad 4 Mars , 2009 Rapport Postad 4 Mars , 2009 Snabb fråga. Moneybookers och Nordea Solo's betalningslösning, är det safe...? Blir man vidarekopplad från en sajt till sin internetbank blir man ju lite nojjig i dessa tider. Har haft Neteller tidigare men har hört massa gott om Moneybookers så tänkte dunka in lite deg där i samband med att jag ska testa en ny sajt. Registreringen gick finfint, sen när jag skulle deposita pengar blev jag lite orolig. Valde man Nordea Solo som betalningslösning så blev man snabbt kopplad till just sin internetbank där man skulle logga in med dosan osv... Kanske är det precis så det ska vara, verkar smidigt som fn isåfall. Men eftersom folk gillar att sno pokerpengar och hacka nätbanker så blev jag orolig. Någon som kan bekräfta hur det ligger till? TY. Citera
Nice Hand GG Postad 4 Mars , 2009 Rapport Postad 4 Mars , 2009 Det är sättet jag gör det på funkar fint fint. Citera
spiker1977 Postad 4 Mars , 2009 Rapport Postad 4 Mars , 2009 Jag använder nog moneybookers -nordea solo betalningslösning. Den far ju till nordeas privat kundernas log in sida. Tror att du ska vara mera oroligt för din egen maskins säkerhet, har koll på den så är du säker. Har en kompis som hade en trojan och dom fick hans expekt lösen och användar namn. Sedan tog dom utt pengar, men han fick dom tillbaka... Nordeas solo använder olika koder varje gång så där har du inget att vara orolig för. Ända jag kan tänka mig att någon har remote kontrol över din dator och du loggar in på din nordea konto och under den tiden som du är där skulle dom använda din konto. Sanolikheten är jävligt liten, men den finns. Att ta ut pengar, tar 2-3 dagar från moneybookers till din nordea konto. Hoppas detta hjälpte något. Citera
Recommended Posts