Gå till innehåll

Laptopbatteri i Thailand?


urmy

Recommended Posts

Hallå PF, behöver lite hjälp. Min laptop har hängt med i något år nu, och slö som man är så är det inte ofta jag använder den med sladden ikopplad och nu börjar batteriet säga ifrån. Från tidigare 3 timmars dryga användning har nu detta sjunkit ner till runt 20-30 minuter, och för några minuter sedan när jag startade datorn ploppade en fin liten notis upp som informerade om att batteriet inte är som det brukade (no shit).

 

Så jag söker ju nu ett batteri till min Dell XPS m1710, 6 eller 9 jon spelar ingen större roll. Problemet är att jag befinner mig i thailand, och inte direkt har någon fast adress då jag lämnar min condo om 5 dagar. För riskfyllt att köpa något randombatteri i en datoraffär? Är alla likadana eller behöver jag ett specifikt Dellbatteri? Isf, går det att få tag på i sydostasien(helst thailand)?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

köp en ny dator istället.

 

Seriöst: Kolla Pantip Plaza och kolla med Dell, jag har för mig att dom är representerade i Thai. http://www.dell.co.th

 

Dell Thai är ungefär lika dumma som standard thai'en, helt omöjliga att ha och göra med mao. Försökte köpa en AC till min Dell för ett par år sedan, blev aldrig någon trots en handfull samtal, vidarekopplingar hit och dit. Tog typ alltid en kvart med varje person innan dom fattar att jag bara är ute efter accen och inte ett helt datorsystem..:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För riskfyllt att köpa något randombatteri i en datoraffär?
Så länge du går till en etablerad, seriös affär så fattar jag inte varför det skulle vara ett problem. Det är inte direkt så att alla affärer i Thailand är tattiga och försöker hustla kunderna så mycket som möjligt.

 

IT-city, eller vad den heter, i Paragon borde ha sånt.

 

Vet dock att Dell är lite jävliga med att sälja reservdelar i butik, när jag skulle köpa ny strömdosa i Sverige så var jag tvungen att beställa direkt från deras hemsida.

 

Fattar inte riktigt hur ni lyckas få så mycket problem med sånt här. Kanske är min längd som gör det lite lättare för mig att relatera till thailändarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack som fan, vet du ungefär vart själva butiken ligger i pantip? Är det en av de stora elektronikaffärerna eller en liten monter?

 

Vid närmare efterforskning verkar inte butiken ligga i Pantip utan på fjärde våningen i Imperial world Ladprao.

Dit tar man sig nog snabbast med tunnelbana till Ladprao och sen fortsätta med taxi till Imperial world ( Big C ). Men du kan ju prova att maila dem först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Dell Thai är ungefär lika dumma som standard thai'en, helt omöjliga att ha och göra med mao. Försökte köpa en AC till min Dell för ett par år sedan, blev aldrig någon trots en handfull samtal, vidarekopplingar hit och dit. Tog typ alltid en kvart med varje person innan dom fattar att jag bara är ute efter accen och inte ett helt datorsystem..:roll:

 

Kan det bero på att du inte förstår kulturen och deras mentaliteten?

Bara korkat att dra slutsatsen att alla Thaiare är dumma för att du är så inskränkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem, också en Dell. Om det inte hittar Dell affären kan du prova med ebay. Det finns massvis av försäljare i Hong Kong som skickar worldwide. Det batteriet jag köpte var någon piratkopia, men funkar skitbra. Tror det var 3-4 gånger så billigt jämfört med orginal från Dell. Nu är ju problemt att du bara har adressen kvar i fem dagar. Men det kanske går och köra express med DHL eller nåt. Det borde funka. Imorn är det ju måndag.

 

http://shop.ebay.com/items/?_nkw=Dell+XPS+m1710+battery

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...