Gå till innehåll

Vika KK på turn?, svs 0.5/1


Recommended Posts

Enda du kan göra nu är att gå all-in? Vad ska han ha lixzom? JJ? QQ? AA?

 

Vad tror du han sätter dig på? Eftersom handen hamnade här så hade han säkert AA, men om du synar hans 3bet pre med KK för att trapa så borde du ju fullfölja syftet och inte vika på en ändå rätt ofarlig bräda och på turn så ligger det ju färgdrag ute så när han betar ut 65 är väl potten ändå relativt stor för att du ska shovea imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

well det finns bättre lägen för 4b med valuerange. Cold 4b och det kan göras med bredare range för värde, och balanseras med bluffs. Men i dagens games är det imo en bra linje att aldrig 4betta annars i standardlägen. (vi kan ju aldrig direkt dyka upp med bluff 4b i det här givna läget tex. det är rent självmord)

 

Cold 4b, menar du då 4bet när det var någon annan som 2betade?

 

Nu känner jag mig som en fruktansvärd fisk :oops: (vilket jag nog också är i CG iofs), men hur kommer det sig att våra ranges ska vara så olika beroende på om det är 2b/4b eller cold4b (om jag nu fattade dig rätt)?

 

Nej syftade inte på dig. Syftade på de som förespråkar att man nödvändigtvis måste ha en 4-bets range oavsett nivå. Samt massa andra saker såsom att balansera nöt med luft/semibluffar även om det faktiskt är direkt dåligt mot visst motstånd.

 

Du har såklart rätt i att man bör spela helt annorlunda ut på 0,5/1 än högre upp. Men jag tycker ändå den teoretiska diskussionen är intressant, om man nu förutsätter att Fi skulle vara lite bättre än vad h*n antagligen är i detta fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4-bet range 0.5/1 svs är ju bara hjärndött. Det kan man bara skrota och ni som snackar om 4bet range osv på den nivån vet inte ens vad ni snackar om..

 

Varför är det så dåligt att 4-beta premium mot fisk? Du har säkert rätt men vore intressant med motivering. Betalar inte fisk gärna av 4-beten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cold 4b, menar du då 4bet när det var någon annan som 2betade?

 

Nu känner jag mig som en fruktansvärd fisk :oops: (vilket jag nog också är i CG iofs), men hur kommer det sig att våra ranges ska vara så olika beroende på om det är 2b/4b eller cold4b (om jag nu fattade dig rätt)?

 

 

 

Du har såklart rätt i att man bör spela helt annorlunda ut på 0,5/1 än högre upp. Men jag tycker ändå den teoretiska diskussionen är intressant, om man nu förutsätter att Fi skulle vara lite bättre än vad h*n antagligen är i detta fallet.

 

Ja precis om vi reser och blir re-raisade och sedan väljer att poppa tillbaka så är det en klassisk 4b. Men om fi1 reser, fi2 3bettar och vi kommer in med re-raise så är det kallat cold 4b.

 

Anledningen till att vi kan ha större valuerange här är för att det ges mindre cred med den linjen i dagens midstakes games. Det ser ut som en form av "squeeze" som blev så populärt för si så där ett år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja precis om vi reser och blir re-raisade och sedan väljer att poppa tillbaka så är det en klassisk 4b. Men om fi1 reser, fi2 3bettar och vi kommer in med re-raise så är det kallat cold 4b.

 

Anledningen till att vi kan ha större valuerange här är för att det ges mindre cred med den linjen i dagens midstakes games. Det ser ut som en form av "squeeze" som blev så populärt för si så där ett år sedan.

 

Ah, låter logiskt. Tack för förklaringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...