jawbreaker Postad 19 April , 2005 Rapport Postad 19 April , 2005 King Yaos "Hold'em Brain" verkar vara på gång att komma ut i riktig bokform, fast nu under namnet "Weighing the Odds in Hold'em Poker". Kanske kan vara av intresse för någon att betala en slant för att få denna som "riktig" (och förhoppningsvis åtminstone en aning uppdaterad/uppfräschad) bok istället för i PDF-format... Innehållsförteckning och utdrag ur boken Citera
ayecappy Postad 19 April , 2005 Rapport Postad 19 April , 2005 Har ju tillkommit rejält mycket mer sen den nerladdningsbara verren, bra mycket mer än det dubbla verkar det som. Citera
toppace Postad 20 April , 2005 Rapport Postad 20 April , 2005 tack jawbreaker!!!! Du får ledigt från en veckas läxa!! /Toppace Citera
raptorjr Postad 20 April , 2005 Rapport Postad 20 April , 2005 Har inte läst igenom boken. Men är detta ännu en FL bok? Citera
toppace Postad 21 April , 2005 Rapport Postad 21 April , 2005 detta är en fl bok ja, men många kapitel gör att du blir en bättre spelare oavsett speltyp. Jag har hört av mig till flera stora bokhandlare bl a adlibris och hoppas de kommer ta hem boken. / Citera
jezaja Postad 21 April , 2005 Rapport Postad 21 April , 2005 Känns bra när man korrekturläst o skickat in massa förslag till den Citera
Hjort Postad 21 April , 2005 Rapport Postad 21 April , 2005 Schysst att den kommer ut i pappersformat, lätt en pokerbok jag köper. Och jag är jävligt less på pokerböcker. P.S. Angående författaren så är gissningsvis "Yao" och inte "King" efternamnet, varför rubriken blir lite skev. Citera
toppace Postad 1 Maj , 2005 Rapport Postad 1 Maj , 2005 Schysst att den kommer ut i pappersformat, lätt en pokerbok jag köper. Och jag är jävligt less på pokerböcker. P.S. Angående författaren så är gissningsvis "Yao" och inte "King" efternamnet, varför rubriken blir lite skev. Han heter King i förnamn! Citera
Johan Axelsson Postad 1 Maj , 2005 Rapport Postad 1 Maj , 2005 Ett definitivt köp, inte minst som stöd för författarens kul ide om att lägga ut den på nätet för korrekturläsning. Citera
toppace Postad 3 Maj , 2005 Rapport Postad 3 Maj , 2005 Fick boken idag, hoppas kunna skriva något konstruktivrt i morgon. Boken är klart uppfräschad och layouten är tilltalande. Lite nya stycken har tillkommit. Bis morgen! /Robban Citera
toppace Postad 4 Maj , 2005 Rapport Postad 4 Maj , 2005 vänner, Har bara läst hälften ännu men, det har tillkommit mycket bra "quiz" i slutet på flera kapitel. Apppendixen är mycket aktualiserade och lättöverskådliga. /toppace PS. OM Magnus Almroth finns på detta forum, sänd pm till mig .DS Citera
Quasi Postad 4 Maj , 2005 Rapport Postad 4 Maj , 2005 detta är en fl bok ja, men många kapitel gör att du blir en bättre spelare oavsett speltyp. Jag har hört av mig till flera stora bokhandlare bl a adlibris och hoppas de kommer ta hem boken. / Vilka kapitel syftar du på och vad tar dessa kapitel upp som inte andra böcker tar upp? Nyfiken då boken verkar intressant men jag bara spelar NL. Citera
toppace Postad 4 Maj , 2005 Rapport Postad 4 Maj , 2005 quasi, jag kan verkligen ingenting om NL men kapitelen om position,bluffing och semibluffing är de bästa jag läst. Ang spelet på floppen på och rå river så tillför denna bok mycket för att lära sig och tänka rätt. Kapitlet om starting hands är även det väldigt bra. Jag tror att all upp till en nivå av 1/2$ nl skall du bli mycket hjälpt av boken. /Robban Citera
mantic Postad 4 Maj , 2005 Rapport Postad 4 Maj , 2005 Nån som kan jämföra den med Millers small stakes holdem? Citera
toppace Postad 4 Maj , 2005 Rapport Postad 4 Maj , 2005 Nån som kan jämföra den med Millers small stakes holdem? ja! Miller förutsätter att du kan lite innan, det gör inte Yao! Jag tycker i det flesta fall att Yaos bok är grundligare än vad Millers är. Yao är mycket ödmjukare i sin framtoning än vad Miller är. Annars är de bägge böckerna ganska lika. Jag skulle dock rekomendera Yaos bok som första bok om man inte läst en pokerbok på engelska förut. /Robban Citera
mantic Postad 4 Maj , 2005 Rapport Postad 4 Maj , 2005 Ah, tack för svaret! Jag har läst WLLH av Lee Jones och det mesta av holdem brain (som jag gillade, särskilt DIPO-avsnittet). Brukar spela FL 6-manna 0.5/1 eller 1/2..fortf Yaos bok som gäller? Har inte hittat nån bok som täcker starthänder i 6-manna, alla verkar vara inriktade på fullring..o när dom snackar shorthanded är det ofta typ 3 spelare eller headsup dom tar upp känns det som. Citera
Quasi Postad 4 Maj , 2005 Rapport Postad 4 Maj , 2005 quasi, jag kan verkligen ingenting om NL men kapitelen om position,bluffing och semibluffing är de bästa jag läst.Ang spelet på floppen på och rå river så tillför denna bok mycket för att lära sig och tänka rätt. Kapitlet om starting hands är även det väldigt bra. Jag tror att all upp till en nivå av 1/2$ nl skall du bli mycket hjälpt av boken. /Robban Ok, kanske är läsvärt trots allt. Citera
toppace Postad 4 Maj , 2005 Rapport Postad 4 Maj , 2005 Ah, tack för svaret! Jag har läst WLLH av Lee Jones och det mesta av holdem brain (som jag gillade, särskilt DIPO-avsnittet). Brukar spela FL 6-manna 0.5/1 eller 1/2..fortf Yaos bok som gäller? Har inte hittat nån bok som täcker starthänder i 6-manna, alla verkar vara inriktade på fullring..o när dom snackar shorthanded är det ofta typ 3 spelare eller headsup dom tar upp känns det som. Jag anser King som en stor teoretiker på SH limit holdem och just det avsnittet är det bästa i sitt slag, åtminstone av de få böcker jag läst. På 2+2 kan du finna lite ideer om starthandskrav och lite annan bra teori om 6-manna. Citera
toppace Postad 5 Maj , 2005 Rapport Postad 5 Maj , 2005 2+2 tråd om boken. På adlibris finns nu boken Citera
Johan Axelsson Postad 5 Maj , 2005 Rapport Postad 5 Maj , 2005 2+2 tråd om boken. På adlibris finns nu boken Nu står det att den är tillfälligt slut :\ Citera
insomniac Postad 5 Maj , 2005 Rapport Postad 5 Maj , 2005 läste hold'em brain , nerladdningsbara versionen, last draft och den var verkligen inte bra, den ger en inte så mkt information utan samma information om o om igen Citera
QoS Postad 5 Maj , 2005 Rapport Postad 5 Maj , 2005 Ta själva köpsnacket i Diskussioner kring pokerboksköp! Så fortsätter vi med diskussioner om innehållet i denna tråd. Enjoy! - QoS Citera
toppace Postad 8 Maj , 2005 Rapport Postad 8 Maj , 2005 Vet inte om detta är spam eller annat oönskat men nu finns boken i "lager hos" hos adlibis igen. Boken i bokform är bra mycket bättre än pdffilen,inte så jättestor skillnad i korrekt engelska men alla avsnitten är bättre och uppfräshade. /Toppace Citera
QoS Postad 8 Maj , 2005 Rapport Postad 8 Maj , 2005 En gång till. Ta själva köpsnacket i Diskussioner kring pokerboksköp! Så fortsätter vi med diskussioner om innehållet i denna tråd. Enjoy! - QoS - QoS Citera
Genius Postad 5 Juli , 2005 Rapport Postad 5 Juli , 2005 Om man läst small stakes hold em är denna bok läsvärd ändå? Citera
Recommended Posts