Gå till innehåll

Hjälp mig få igång HM!


adde9307

Recommended Posts

Jag har köpt holdem manger och laddat ner manualen och försöker nu få igång skiten. Jag försöker importera statistik till table manger men auto importen funkar inte och därmed har jag försökt använda mig av tablefinder. När jag klickar upp tablefinder står det "it can not find any unttached hands. Please wait until the manger has imported some" När tablefinder kommer upp finns inte den röda fyrkanten som man ska dra till borden för att importera statistik. Varför kommer inte fyrkanten upp?

 

Btw så spelar jag på fulltilt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fixade precis mitt HM till fulltilt.. först och främst måste du gå inte på fulltilts klient och klicka på "alternativ" i övre menyn, sedan "handhistorik" och välj sedan att fulltilt ska spara handhistoriken och var den ska sparas..sedan går du in i HM, klickar på "options" sedan "configure auto import folders" och sedan sedan väljer du att HMs autoimport hämtar sina filer från den mapp där du valt att fulltilt ska spara sin handhistorik, got it?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lyckat spara handhistoriken där den ska sparas men jag hade ingen HMarchive mapp så jag skapade en själv och det verkar inte funka. Alltså fulltilt histoirken sparas men det verkar inte som att HM kan läsa av den. Vad använde ni er av för archivemapp och hur gjorde ni sen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lyckat spara handhistoriken där den ska sparas men jag hade ingen HMarchive mapp så jag skapade en själv och det verkar inte funka. Alltså fulltilt histoirken sparas men det verkar inte som att HM kan läsa av den. Vad använde ni er av för archivemapp och hur gjorde ni sen?

 

du behöver bara archive om du ska konvertera med HHconverter, och det behöver du inte med fulltilt HH. välj bara den mappen i AppData/local/handhistory där handhistoriken från fulltilt sparas, i "configure auto import" i HM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, nu har jag sparat handhistoriken i samma mapp som jag sen hämtar den till HM. Mappen är under fulltilt, handhistory (skapade den mappen själv). Men det fungerar fortfarande inte, min auto import kan inte hitta några händer trots att jag ser att dom finns där. Några fler tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, nu har jag sparat handhistoriken i samma mapp som jag sen hämtar den till HM. Mappen är under fulltilt, handhistory (skapade den mappen själv). Men det fungerar fortfarande inte, min auto import kan inte hitta några händer trots att jag ser att dom finns där. Några fler tips?

 

i "configure auto import folders" har du markerat mappen där handhistoriken sparas? Markera mappen och klicka även i rutan som heter typ "även undermappar" eller nåt sånt. Du ska alltså inte försöka markera någon specifik handhistorikfil i autoimport-konfigurationen utan markera bara mappen för filerna syns ändå inte. För det där är en riktlinje från vilken mapp som Hm ska hämta filer, inte vilka filer som ska hämtas. Sedan går du ut och klicka på "start auto import" då måste det fungera.

 

kika här annars, specifikt för fulltilt http://www.holdemmanager.net/faq/afmmain.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej jo men de är exakt så jag gjort men när jag importerar filerna så står de antingen att de inte finns några nya (om jag auto importerar) eller om jag importerar från en speciell folder hittas filer men de blir massor av "import errors". Har testat med table finder men då står de bara "I can not find any unttached hands. Please wait until the Manager has imported some". Så de är helt klart något fel i importeringsstadiet.

 

Antagligen är det någon skit sak jag har missat men de börjar bli frustrerande de här, har lagt ner ganska bra med tid på de hela nu:P

 

Btw tack alla ni som hjälpt mig;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej jo men de är exakt så jag gjort men när jag importerar filerna så står de antingen att de inte finns några nya (om jag auto importerar) eller om jag importerar från en speciell folder hittas filer men de blir massor av "import errors". Har testat med table finder men då står de bara "I can not find any unttached hands. Please wait until the Manager has imported some". Så de är helt klart något fel i importeringsstadiet.

 

Antagligen är det någon skit sak jag har missat men de börjar bli frustrerande de här, har lagt ner ganska bra med tid på de hela nu:P

 

Btw tack alla ni som hjälpt mig;)

 

Gå in i fulltilt-klienten, sen alternativ, sen handhistorik, sen väljer du att handhistoriken ska sparas på engelska om du inte redan gjort det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...